Het palletje van de richtingaanwijzer schakelaar raakt het nokje op het stuur niet, het stuur staat 1 cm te ver naar de bestuurder toe.
M.A.W het stuur staat te ver naar de bestuurder en moet 1 cm richting het dashboard.
Hoe kan ik dat verkorten of stellen?
rob
R19 16V stuurkolom te lang ......(Opgelost)
Laatst gewijzigd door cooknl op ma 27 mar 2006 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
lees hier es door:
http://www.forum.renault19.nl/viewtopic ... elaar#3454
was wel ff zoeken trouwens
http://www.forum.renault19.nl/viewtopic ... elaar#3454
was wel ff zoeken trouwens

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Hi Edward,
Bedankt voor die link maar dat lost het niet op, zo als ik zou willen.
Er schijnt een manier te zijn om de stuurkolomstang zelf iets naar beneden te schuiven en dat is wat ik graag wil doen.
Ik denk dat iemand in deze auto een beter stuur heeft gemonteert (want het ziet als spiksplinternieuw uit)
en met het afhalen van het oude stuur Zo hard heeft moeten rukken om het er af te krijgen, dat de stuur kolomstang zelf naar boven is gekomen.
Dat zou natuurlijk weer op zo een zelfde manier opgelost kunnen worden door het stuurkolomstang een flinke opmieter te verkopen en kijken of ie weer terug gaat, maar ben bang dat ik dan het palletje op de richting aanwijzer schakelaar breek.
rob
Bedankt voor die link maar dat lost het niet op, zo als ik zou willen.
Er schijnt een manier te zijn om de stuurkolomstang zelf iets naar beneden te schuiven en dat is wat ik graag wil doen.
Ik denk dat iemand in deze auto een beter stuur heeft gemonteert (want het ziet als spiksplinternieuw uit)

Dat zou natuurlijk weer op zo een zelfde manier opgelost kunnen worden door het stuurkolomstang een flinke opmieter te verkopen en kijken of ie weer terug gaat, maar ben bang dat ik dan het palletje op de richting aanwijzer schakelaar breek.
rob
Je kunt ook de bevestiging op het stuurhuis losdraaien,
en kijken of het stuur daar verder kan "zakken" .
Heb het zelf ook gehad na het demonteren van het stuurhuis,
de stuurstang zat net niet ver genoeg over de bevestiging
bij het stuurhuis.
Succes
bij het stuurhuis.
Succes
Alpine schreef:Je kunt ook de bevestiging op het stuurhuis losdraaien,
bij het stuurhuis.
Succes
Nou dat heb ik dus geprobeert vanmorgen maar gaat echt geen milimeter naar beneden.
Enige oplossing die ik zie is waar de twee helften in elkaar schuiven, heelemaal bij de vloer, gewoon de pen er uit boren , dan opschuiven en een nieuw gat boren en een nieuwe pen plaatsen.
Als iemand nog een betere manier heeft hoor ik het graag
rob
Hier heb ik meer dan een centimeter ruimte op de 4 bouten A.
Het probleem is dat de stuurstang niet korter kan dus dat ook geen schuif ruimte beschikbaar is.
Bij de rode markering PEN zit een pen door de twee helften, als ik deze pen er uit boor en dan de twee helften inelkaar schuif 1 cm en dan weer het gat voor de pen doorboor en een nieuwe split pen monteer zou ik dan het probleem oplossen??
rob
Ik Heb effe wat foto's gemaakt,
Deze is de ondergedeelte van de stuur stang, het witte gedeelte is het gedeelte wat de stang te lang is. Ook zie je hier het witte pennetje, wat volgens mij een deel van het plastic insert is. Als ik dit weg boor zou de stuur stang 1 cm meter naar binnen moeten kunnen schuiven, een andere pen er in en dat zou het dan moeten doen.
![Afbeelding]()
En op deze foto zie je hoeveel het stuur te ver weg staat van het heveltje van de schakelaar.
![Afbeelding]()
Iemand dier hier nog ideen over heeft of een reden om het niet op deze manier te doen?
EN in mijn andere 19 16V de rode, is het onderste gedeelte helemaal zwart dus steekt geen wit gedeelte uit de stang, als bij deze, zit ook wel een wit pennetje op de zelfde plek.
rob
Deze is de ondergedeelte van de stuur stang, het witte gedeelte is het gedeelte wat de stang te lang is. Ook zie je hier het witte pennetje, wat volgens mij een deel van het plastic insert is. Als ik dit weg boor zou de stuur stang 1 cm meter naar binnen moeten kunnen schuiven, een andere pen er in en dat zou het dan moeten doen.
En op deze foto zie je hoeveel het stuur te ver weg staat van het heveltje van de schakelaar.
Iemand dier hier nog ideen over heeft of een reden om het niet op deze manier te doen?
EN in mijn andere 19 16V de rode, is het onderste gedeelte helemaal zwart dus steekt geen wit gedeelte uit de stang, als bij deze, zit ook wel een wit pennetje op de zelfde plek.
rob
ik heb even je plaatjes kleiner gemaakt, ik ergerde me mateloos..
volgende keer graag zelf doen...
volgende keer graag zelf doen...

Code: Selecteer alles
[img=800,600] link van plaatje [/img]
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Ralph,
Super bedankt wist niet hoe dat moest.
rob
Super bedankt wist niet hoe dat moest.
rob
Op de 1e foto is duidelijk te zien dat de stang
"omhoog" is gekomen.
Probleem zit denk ik toch in de bevestiging
met je stuurhuis.
Wanneer is je dit probleem opgevallen,
lijkt me vreemd dat het vanzelf is gekomen.
"omhoog" is gekomen.
met je stuurhuis.
Alpine,Alpine schreef:Op de 1e foto is duidelijk te zien dat de stang
"omhoog" is gekomen.
met je stuurhuis.
Ik heb de auto zo gekocht vorig weekend, en dacht ohh dat moet wel op te lossen zijn, hihihihihi.
Maar goed ik heb tot nu toe alles geprobeert wat aanbevolen was en wat ik dacht logish te zijn, behalve op de brug en het stuurhuiskruis koppelingetje te verzetten. Dat moet maandag gebeuren als we de olie en filter gaan verversen.
Ik hoop dat je helemaal gelijk hebt en dat het stuurhuis kruiskoppelingetje het oplost .
Of misschien een combinatie van stuurhuis KK en de KK in de stang zelf misschien is daar nog wat te winnen.
To be continued.......
BTW nog bedankt voor je input.
rob
als die borgpen daar zit, zal daar een gat zitten in de stuurstang. Als je die eruit haalt, moeten er dus twee gaten zitten, 1 orig en 1 die de vorige eigenaar heeft geboord om het stuur erop te zetten?
meet anders een ff de verschillende lengten na van de verschillende assen en vergelijk dze met een andere 1916v waar het wel bij klopt, dan weet je in ieder geval waar je het verschil moeten zoeken
meet anders een ff de verschillende lengten na van de verschillende assen en vergelijk dze met een andere 1916v waar het wel bij klopt, dan weet je in ieder geval waar je het verschil moeten zoeken

Martijn,
Bedankt voor je reactie.
Heb het probleem inmiddels vandaag opgelost.
Bij de 4 bouten A was er nog genoeg ruimte om de schakelaar assembly omhogg te schuiven naar het stuur toe.
![Afbeelding]()
Dus doetie het weer prefect!!!
Iedereen Hardstikke bedankt voor jullie TIJD, MOEITE en HULP.
Ik ben jullie allemaal zeer erkemtelijk, voor de genomen moeite.
rob
Bedankt voor je reactie.
Heb het probleem inmiddels vandaag opgelost.
Bij de 4 bouten A was er nog genoeg ruimte om de schakelaar assembly omhogg te schuiven naar het stuur toe.
Dus doetie het weer prefect!!!
Iedereen Hardstikke bedankt voor jullie TIJD, MOEITE en HULP.
Ik ben jullie allemaal zeer erkemtelijk, voor de genomen moeite.
rob