Friday Nightmeeting Bodegraven. I
Ik hoorde vandaag op mijn werk van een Renault freak dat dat niet zo lang heel blijft.
Maar we kunnen lang en kort lullen maar momenteel zijn de gekste mensen met de snelste auto's Opel rijders.
En die van Renault blijven tot nu toe achter.
Maar we kunnen lang en kort lullen maar momenteel zijn de gekste mensen met de snelste auto's Opel rijders.
dan ben ik benieuwd hoe die snelle opels het tegen de 5 gtt van mb carperformance het doen........zoveel opels zullen er niet op de 100 zitten in 5 seconden.....Jerk schreef:Ik hoorde vandaag op mijn werk van een Renault freak dat dat niet zo lang heel blijft.
R 5 Convertible Rulezz
Ze hebben het hier over een 2.0 16v turbo. Ik denk dat die toch wel iets sneller is dan een 2.0 16v in een 5je.Menno schreef:Nix mis met die opels hoor, goeie motoren.
Maar hoezo zou zo'n Corsa een 5je het snot voor de ogen rijden? Volgens mij presteert zoiets toch vergelijkbaar als een 5je met 2.0 16v?
Met allebei een 2.0 zijn ze volgens mij wel aardig aan elkaar gewaagd

Alleen zijn er niet zoveel 5jes met een 2.0 en inmiddels wel heel veel corsa's met een 2.0.
Ik heb Maurice nog nooit zien sprinten. Je noemt nu wel de extreemste op. Zoveel 5jes zijn er niet die met 5 sec. op de 100 zitten.CChris schreef:dan ben ik benieuwd hoe die snelle opels het tegen de 5 gtt van mb carperformance het doen........zoveel opels zullen er niet op de 100 zitten in 5 seconden.....Jerk schreef:Ik hoorde vandaag op mijn werk van een Renault freak dat dat niet zo lang heel blijft.
Tegenwoordig heeft bijna elke Opel Corsa A er een 2.0 16V blok in liggen die niet geheel standaard meer is.Menno schreef:Nix mis met die opels hoor, goeie motoren.
Maar hoezo zou zo'n Corsa een 5je het snot voor de ogen rijden? Volgens mij presteert zoiets toch vergelijkbaar als een 5je met 2.0 16v?
En er zijn maar weinig Renaultjes 5 met een 2.0 16V blok erin.
Renaultrijders doen bijna altijd dat 1.4 blokkie tunen dmv een grotere turbo enz.
Maar een Opel Corsa A met een 2.0 16V blok is toch wel ietsje sneller dan een Renault 5 GT Turbo.
Maar lekker boeiend allemaal.
Ik vond die Nissan gewoon duur in vergelijking met een Opel Corsa 4x4 turbo.
Want als je zoiets koopt rij je echt alles eruit.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
rondje circuit kom maar met die slopel, ik lust hem rauwJohan schreef:waar hebben we het nu over? Die corsa 4x4 2.0 T tegen een 5 2.0 atmosf? En sprinten( dus 0-200/400 m) of op een circuit?

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jaja ooit goed de achterlichten van een Opel Corsa gezien???Luco/Alpine-racer schreef:rondje circuit kom maar met die slopel, ik lust hem rauwJohan schreef:waar hebben we het nu over? Die corsa 4x4 2.0 T tegen een 5 2.0 atmosf? En sprinten( dus 0-200/400 m) of op een circuit?
Dat zal dan ook wel niet gaan gebeuren want zo'n auto rijd kei en keihard bij je vandaan alsof je stil staat.

Een Opel Corsa A 2.0 16V (turbo) is GEEN bmw he.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
roy overdrijven is ook een vakIvo8hoven schreef:He Luco.....jij snapt het echt niet he....., omdat het een Opel is, vind je het gewoon nix....Roy schreef:Wie kocht er ook alweer een race 5 met 200 pk waarvan er 60 gelogen waren?Luco/Alpine-racer schreef: en 310 pk??? eerst zien dan geloven, ze liegen allemaal over hun vermogen
Ik zeg je een ding...., als je een snelle auto wil hebben voor weinig geld in het segment van bijv. een 5 GTT moet je echt bij opel zijn![]()
Mn neme een erfstuk van oma, Corsa A 1.4i Swing, en je koopt een sloop kadet GSI 2.0 16V....., hangt in een weekend de complete aandrijflijn en blok over, en klaar is Kees...![]()
Gegarandeerd dat je die race 5 van jouw helemaal aan stront rijd...., en blijft nogwel heel ook als je er genoeg olie bijgooit![]()
Zeker een 2.0 16V Turbo blok in een Corsa A weet je echt niet wat er gebeurt, en het past allemaal zo in elkaar (wat Roy al zegt)....![]()
Kijk ik vind een GTT veel dikker om te zien, maar daar gaat et niet over, verder moet iedereen maar lekker kijken wat ie rijd
meer dan 172 naar 200 is geen 60 pk, maar rekenen is niet de sterkste kant van de meesten hier
ach en of een slopel nu sneller is of niet, maakt me geen ruk uit, ik wil gratis nog geen opel
en ja als je op een renault forum zit vind ik het niet gek dat een slopel niet opgehemeld wordt
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
een turbo en 4x4 op een circuitJerk schreef:jaja ooit goed de achterlichten van een Opel Corsa gezien???Luco/Alpine-racer schreef:rondje circuit kom maar met die slopel, ik lust hem rauwJohan schreef:waar hebben we het nu over? Die corsa 4x4 2.0 T tegen een 5 2.0 atmosf? En sprinten( dus 0-200/400 m) of op een circuit?
Dat zal dan ook wel niet gaan gebeuren want zo'n auto rijd kei en keihard bij je vandaan alsof je stil staat.![]()
Een Opel Corsa A 2.0 16V (turbo) is GEEN bmw he.
op een circuit heb je niet alleen vermogen nodig
maar de uitnodiging staat

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee ikke niet best pratuhJerk schreef:Luco/Alpine-racer schreef:
en ja als je op een renault forum zit vind ik het niet gek dat een slopel niet opgehemeld wordt
Het is een OPEL!!!!
Je Nederlandse taal is ook niet zo goed zeker?
en zeker als het een slopel betreft

-
Renault is niet een heilig merk ofzo, Luco is ook maar Frans rommel verpakt in een roestpakket
En een Opel Corsa met een 2.0 16V gaat echt goed af een maatje van mij heeft een Corsa GSi gehad hebben we een 2.0 16v blok in gehangen, dat reed echt goed
Laatst heeft een vriend van mij een Corsa B GSi gekocht en als ik eerlijk ben rijdt dat beter als mijn Clio 16V

En een Opel Corsa met een 2.0 16V gaat echt goed af een maatje van mij heeft een Corsa GSi gehad hebben we een 2.0 16v blok in gehangen, dat reed echt goed
Laatst heeft een vriend van mij een Corsa B GSi gekocht en als ik eerlijk ben rijdt dat beter als mijn Clio 16V
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
renault is zeker niet heiligRobert-Jan schreef:Renault is niet een heilig merk ofzo, Luco is ook maar Frans rommel verpakt in een roestpakket![]()
het is een hoop roest en narigheid

maar ook als een opel 2.0 16v sneller zou zijn, dan nog wil ik hem gratis niet hebben
en het is een renaultforum toch
en geen slopelforum

Volgens mij stond hij te koop met 200 pk aan de wielen. Maar waarschijnlijk ga je dat nu weer zitten tegenspreken omdat het waarschijnlijk best wel zeer doet dat je nep-pk's gekocht hebt.Luco/Alpine-racer schreef: roy overdrijven is ook een vak
meer dan 172 naar 200 is geen 60 pk, maar rekenen is niet de sterkste kant van de meesten hier
Geeft niks... ik zou het ook niet leuk vinden
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee hoor hij heeft nooit gezegd 200 pk aan de wielenRoy schreef:Volgens mij stond hij te koop met 200 pk aan de wielen. Maar waarschijnlijk ga je dat nu weer zitten tegenspreken omdat het waarschijnlijk best wel zeer doet dat je nep-pk's gekocht hebt.Luco/Alpine-racer schreef: roy overdrijven is ook een vak
Geeft niks... ik zou het ook niet leuk vinden
jij weet ook dat dat niet kan met een normale 2.0 liter met carbs
maar afzeiken kan je iig prima

is ook zo makkelijk he als de bank 172 aangeeft dan heb ik een nepper gekocht

en als die op een andere bank meer dan 200 pk levert is het een slechte bank

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Florus schreef:De bank waar jij op bent geweest gaf 145pk a/d wielen aan bij jou,als ik me niet vergis,en was een "powerflow" bank.
En powerflow banken zijn (zeker in america) zeer bekend,en staan ook goed bekend als betrouwbaar
146 op de wielen en 172,8 op de krukas

ik meen me te herrinneren dat jij jouw vermogen tegen vond vallen
Ik vond 193,8 PK in een Opel Corsa A ook tegenvallen.
Floris vond zijn Renault Clio Williams op een bepaald moment ook tegenvallen.
Lekker boeiend allemaal zeg.
Je kan wel merken dat jij GEEN respect hebt voor andere merken.
Bij jou is alles Renault voor en Renault na.
Dan heb je een bekrompen leventje.
Als je gewoon je ogen verder de kost geeft kan je eens zien hoe mooi en snel andere auto's zijn.
Toevallig rijd ik Opel omdat alles pas te maken is en over te zetten is.
Ik vind bv een Renault 5 GT turbo van Roy, Chris, Jochem de Haas en Ivo ook mooi.
Maar qua prestaties doen alle Renault 5 GT Turbo's het minder dan een Opel Corsa A 2.0 16V.
Daar kan je lang en kort over lullen maar het is helaas voor de Renault rijder zo.
Floris vond zijn Renault Clio Williams op een bepaald moment ook tegenvallen.
Als je gewoon je ogen verder de kost geeft kan je eens zien hoe mooi en snel andere auto's zijn.
Ik vind bv een Renault 5 GT turbo van Roy, Chris, Jochem de Haas en Ivo ook mooi.
Maar qua prestaties doen alle Renault 5 GT Turbo's het minder dan een Opel Corsa A 2.0 16V.
Daar kan je lang en kort over lullen maar het is helaas voor de Renault rijder zo.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zal morgen eens kijken of ik nog ergens de vermogens uitdraai van Servaas heb liggen, kijken of je er dan nog zo over denkt Luco.
En Jerk weet wel over welke Corsa ik het dan heb
En Jerk weet wel over welke Corsa ik het dan heb

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ik kan me voorstellen dat de balans van een 5je toch wel wat beter is dan een zware 2.0 in een corsatje?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik zit je te stangen omdat je zo heerlijk kan reageren (net als ik soms)Jerk schreef:Ik vond 193,8 PK in een Opel Corsa A ook tegenvallen.![]()
Floris vond zijn Renault Clio Williams op een bepaald moment ook tegenvallen.![]()
maar ik heb respect voor veel auto's
maar toevallig heb ik ook opel gereden en kwam daarmee nog vaker in de garage dan met een renault
dus ja voor mij echt nooiiiiiiiiiiiiiiit geen opel meer
en ik wil de strijd wel aan met een corsa 2.0 op het circuit

weet ikRoy schreef:Ik heb Maurice nog nooit zien sprinten. Je noemt nu wel de extreemste op. Zoveel 5jes zijn er niet die met 5 sec. op de 100 zitten.CChris schreef:dan ben ik benieuwd hoe die snelle opels het tegen de 5 gtt van mb carperformance het doen........zoveel opels zullen er niet op de 100 zitten in 5 seconden.....Jerk schreef:Ik hoorde vandaag op mijn werk van een Renault freak dat dat niet zo lang heel blijft.

R 5 Convertible Rulezz
-
Drachten danmaar,....CChris schreef:ach, het wordt allemaal toch pas echt duidelijk als een opgefokte gtt naast zo'n corsa 2.0 16v (al dan niet met turbo) staat en ze gaan sprinten......ja toch?
Er rijden dit jaar op Drachten een hele zooi Corsa's....Corsa's A en B, van 1.2 tot 2.3...verdeeld over bijna elke klasse.
Inschrijven kan nog steeds bij OSL...dus wat let jullie!

Beetje concurentie uit de Renault hoek is nooit weg..

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
renault nr6 voor de deur? 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zo net de K-tec catalogus en prijslijst binnen gekregen
Prijsopgaves kunnen via PM of info@scorpiontuning.nl

Prijsopgaves kunnen via PM of info@scorpiontuning.nl
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92