ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Leon RS

Als je een zilvere wilt kopen zijn er wel met minder km's te koop voor dat geld. Houd er rekening met dat er nog bijkomende kosten zijn.
Wat mij opvalt is dat de zilvere vaak wat goedkoper zijn dan de zwarte en blauwe. Op marktplaats staat/stond ook een rode RS phase 1 te koop zeer apparte kleur (niet voor een RS vind ik persoonlijk).
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

elmotheelk (Eric) schreef:Zeker omdat de distr. riem nu waarschijnl al vervangen is.
Mischien moet dat met deze kilometerstand inmiddels wel voor de tweede keer? Houdt er hoe dan ook rekening mee dat er van tijd tot tijd wat misgaat, zie het mankementen topic. Zo'n RS zit redelijk complex in elkaar en je kunt er niet zo goed bij onder de motorkap, het is bomvol, hetgeen er toe leidt dat reparatie's die je niet zelf kunt uitvoeren redelijk kostbaar worden.
frank_williams

hehehe heb je al eens onder een Williams-kap gekeken? Of is een RS nog erger?
#Ron#

Frank M schreef:hehehe heb je al eens onder een Williams-kap gekeken? Of is een RS nog erger?
Ik heb nog nooit onder een Williams-kap kunnen kijken, helaas. Maar ik vermoedt dat het bij een RS nog drukker is. Airco, ABS-pomp(of heb jij dat ook al?), air-box/filterhuis...

Olie peilen met een warme motor resulteert in brandwonden in ieder geval.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

#Ron# schreef:
Frank M schreef:hehehe heb je al eens onder een Williams-kap gekeken? Of is een RS nog erger?
Ik heb nog nooit onder een Williams-kap kunnen kijken, helaas. Maar ik vermoedt dat het bij een RS nog drukker is. Airco, ABS-pomp(of heb jij dat ook al?), air-box/filterhuis...

Klopt, maar hoor je dan ook te doen voor je gereden hebt. :)

Maar weleens geprobeerd bij een "gewone" Clio een koplampje te vervangen, waarbij ik de ene kant niet zelf kon doen, te grote handjes. :worship:
Sander2

Arno17 schreef:
#Ron# schreef:

Maar weleens geprobeerd bij een "gewone" Clio een koplampje te vervangen, waarbij ik de ene kant niet zelf kon doen, te grote handjes. :worship:
Wees blij dat je dan geen laguna 2 ph1 hebt, dat is helemaal ellende als je een lamp moet vervangen.... :@
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Bij een RS is het nog drukker dan bij een Williams! Olie pijlen is inderdaad al lastig (lange vingers en dunne handjes nodig).

De zilvere zijn meestal goedkoper omdat er
1. Meer van zijn (ze werden de eerste paar maanden alleen in het zilver geleverd)
2. Ze vaak ouder zijn (zelfde reden)

En de ddistibutieriem hoeft maar om de 120.000 km dus als dit bij 120.000 km is gebeurd zit je weer 100.000 km goed!
Foeke

Arno17 schreef:
#Ron# schreef:

Bij een RS moet je voor de ene kant je hele airco systeem loskoppelen of je bumper er voor weghalen. :gun:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
jhu

Ik heb mijn Rs nu 3 weken, wat is gemiddelde verbruik wat jullie bereiken?

Ik heb nu 360 Km gereden en heb nog één streepje op de benzinemeter.

Helaas reset mijn tripteller steeds dus kan ik niet goed mijn echte verbruik in de gaten houden.
LotuzClioWilliams

Je kunt toch gewoon de km standen noteren en de verreden afstand daarmee berekenen?
jhu

LotuzClioWilliams schreef:Je kunt toch gewoon de km standen noteren en de verreden afstand daarmee berekenen?
Ja, dat heb ik gedaan, maar de boordcomputer verteld je ook precies hoeveel liter je hebt verbruikt. Ook dat reset nu steeds.
LotuzClioWilliams

De ouderwetse manier (voltanken, km stand noteren, tank zo goed als leegrijden, km stand noteren, weer voltanken, aantal liters noteren en op basis hiervan het verbruik berekenen) werkt ook prima. :)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

of de dealer es naar die problemen laten kijken
Tom
Moderator
Car: MB

LotuzClioWilliams schreef:De ouderwetse manier (voltanken, km stand noteren, tank zo goed als leegrijden, km stand noteren, weer voltanken, aantal liters noteren en op basis hiervan het verbruik berekenen) werkt ook prima. :)
gewoon tanken, dagteller op nul en dan hoeft je stand zo maar af te lezen de volgende keer
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sander2

jhu schreef:Ik heb mijn Rs nu 3 weken, wat is gemiddelde verbruik wat jullie bereiken?

Helaas reset mijn tripteller steeds dus kan ik niet goed mijn echte verbruik in de gaten houden.
Op een lange trip haal ik met mijn ph3 ongeveer 1 op 15 a 1 op 17. Normale kortere snelweg ritjes meestal zo'n 1 op 14 1 op 16.
Stad is meestal 1 op 10 a 12 geloof ik. valt eigenlijk wel mee. En ja, ik laat hem regelmatig hoog in de toeren lopen hoor. :wink:
Arno17

jhu schreef:Ik heb mijn Rs nu 3 weken, wat is gemiddelde verbruik wat jullie bereiken?

ik kom met een beetje normaal rijgedrag 1 op 10,9, maar dan moet wel om en om mijn vrouw de auto besturen, als ik alleen maar de tank leegrijdt kom ik niet verder dan 1 op 9,9.......en dan rijdt ik vlot weg bij de verkeerslichtjes en voor de rest is het woon werk verkeer.........

Maar 1 op 12 moet je kunnen halen........alleen kan je dan beter een 1.6 aanschaffen.... :wink:

@ Sander2, dat zijn waardes die ik maar net aan haalde met mijn 1.6 16V, dus ik vraag me af wat je hoog in de toeren noemt.
Laatst gewijzigd door Arno17 op wo 22 mar 2006 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
LotuzClioWilliams

Tom schreef:
LotuzClioWilliams schreef:De ouderwetse manier (voltanken, km stand noteren, tank zo goed als leegrijden, km stand noteren, weer voltanken, aantal liters noteren en op basis hiervan het verbruik berekenen) werkt ook prima. :)
gewoon tanken, dagteller op nul en dan hoeft je stand zo maar af te lezen de volgende keer
Doe ik ook. Ik heb tenslotte geen digitale teller, boordcomputer en dergelijke.
Leon RS

Dat heb ik ook met de dagteller en overige gevens dat deze steeds vanzelf terug gaan naar nul. Morgen krijg ik een nieuwe instrumentenpaneel en dan is het als het goed is opgelost.
Dus als je nog garantie hebt zou ik als ik jouw was eens terug gaan naar de dealer. Mijn RS rijd gemiddeld 1 op 11 (veel stadsverkeer)
Arno17

Leon RS schreef:Dat heb ik ook met de dagteller en overige gevens dat deze steeds vanzelf terug gaan naar nul. Morgen krijg ik een nieuwe instrumentenpaneel en dan is het als het goed is opgelost.
Dus als je nog garantie hebt zou ik als ik jouw was eens terug gaan naar de dealer. Mijn RS rijd gemiddeld 1 op 11 (veel stadsverkeer)
Ik weet het niet, maar ik kom daar alleen mee weg als ik vrij rustig rijdt en me overal aan de snelheid hou.

Anders is 1 op 10 eerder regel dan uitzondering.
jhu

Leon RS schreef:Dat heb ik ook met de dagteller en overige gevens dat deze steeds vanzelf terug gaan naar nul. Morgen krijg ik een nieuwe instrumentenpaneel en dan is het als het goed is opgelost.
Ik heb nog garantie, dus dan kan ik mooi vertellen waar het aan kan liggen.
jhu

Ik ben nu trouwens ook aan het kijken naar Michelin Exalto banden onder mijn RS.

Ik vind echter 2 varianten
195/45 R16 80V (met Velgbescherming)
195/45 R16 84V EL (met Velgbescherming, RRBL )

De ene band met 80 heeft dus een draagvermogen van 450 Kg, die met 84 een draagvermogen van 500 Kg.

80 is toch voldoende?
Sander2

Arno17 schreef:@ Sander2, dat zijn waardes die ik maar net aan haalde met mijn 1.6 16V, dus ik vraag me af wat je hoog in de toeren noemt.
Tja, ik heb vanuit noord italie (zo'n 1200 km. op 1.5 tank naar huis gereden, uitgaande van 50+25=75 liter maakt dat ongeveer 1 op 16. Dus dan klopt dat redelijk. Ik begrijp eigenlijk niet dat de meeste maar zo'n 1 op 12 halen op de snelweg. En wat ik met hoog in de toeren bedoel is dat ik met de RS redelijk gas geef. Die waardes die ik opgegeven heb zijn uiteraard waardes die alleen maar behaald worden indien ik mij aan de snelheden hou en in de hoogste versnelling rij. Is het niet zo dat jullie maar hele korte afstanden rijden met de auto? Een lange rit komt het verbruik meestal wel ten goede. (Mijn voormalige auto (mc 2.0 16v ide) reed ook 450 km op 1 tank totdat ik een wat langer ritje maakte en hij ook ineens 600~650 km op een tank aankon). (Dan maar niet te spreken toen 1 van de bobines kapot ging, dat kwam het verbruik helemaal ten goede...) :lol:
Laatst gewijzigd door Sander2 op wo 22 mar 2006 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Foeke

Rijd meestal ook een 1 op 12, buiten de stad.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Sander2

Wellicht rijdt de ph3 wel heeel zuinig... :D
Arno17

2 dagen heen en weer tussen Tilburg bracht mij op een verbruik van 1 op 15, dat kan makkelijk.

Maar in woonwerkverkeer nu tussen Hoofddorp- A'dam Duivendrecht kom ik zonder file rijden aan een verbruik van 1 op 12 net aan, rijdt dan constant tempo 110.

Zodra ik stukjes er in leg van ff gassen gaat het al snel anders qua verbruik.
#Ron#

Sander2 schreef:Wellicht rijdt de ph3 wel heeel zuinig... :D
Nee, hoor! Mijn ph3 rijdt ongeveer 1 op 10(met mij achter het stuur :D ). Datzelfde deed de ph2 hiervoor ook. Het is wel zo dat lange snelweg ritten het verbruik positief beinvloeden. Maar 1 op 15 kan ik alleen maar van dromen. (S)
Sander2

#Ron# schreef:
Sander2 schreef:Wellicht rijdt de ph3 wel heeel zuinig... :D
Nee, hoor! Mijn ph3 rijdt ongeveer 1 op 10(met mij achter het stuur :D ). Datzelfde deed de ph2 hiervoor ook. Het is wel zo dat lange snelweg ritten het verbruik positief beinvloeden. Maar 1 op 15 kan ik alleen maar van dromen. (S)
Hahaha, tja het nieuwe rijden zullen we maar zeggen...
Ron heb jij mijn PM nog gehad?!
#Ron#

Sander2 schreef:Hahaha, tja het nieuwe rijden zullen we maar zeggen...
Het nieuwe rijden? 50 in z'n 4. Ik dacht 't niet... Daar is een RS niet geschikt voor.

PM ontvangen. Je hebt antwoord, als ik het goed gedaan heb.
Arno17

#Ron# schreef:
Sander2 schreef:Hahaha, tja het nieuwe rijden zullen we maar zeggen...
Het nieuwe rijden? 50 in z'n 4. Ik dacht 't niet... Daar is een RS niet geschikt voor.

PM ontvangen. Je hebt antwoord, als ik het goed gedaan heb.
Ron, dan nog altijd in zijn 5.. (S) (S).....

Maar idd, vanmorgen even de trip paar keer bekeken en moet zeggen dat hij bij tempo 110-->> 7,4 liter per 100 km aangeeft en bij 90 komt dat al op 6,6 liter per 100km.

Maar waar zeuren we over, de RS is om te gassen en het verbruik neem je dan voor lief..
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

RSRacer schreef:Welke remolie gebruiken jullie??
Dot4?
RSRacer

Welk Soort remolie doen jullie in de RS'jes heb pas een gekocht en ga morgen snel klein onderhoud doen olie en filters en vloeistoffe bijvullen
#Ron#

RSRacer schreef:Welk Soort remolie doen jullie in de RS'jes heb pas een gekocht en ga morgen snel klein onderhoud doen olie en filters en vloeistoffe bijvullen
Volgens het onderhoudsboekje van mijn ph3, leuk dit soort vragen altijd want dat ligt normaal gesproken in de auto, DOT4.

Heb je het boekje bij jouw auto niet meer?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Hebben ze al een prijs voor RS III? :smile:
RSRacer

Jawel ik heb wel nog een boekje maar het kon toch zijn dat jullie er speciale olie indeden. Wat ze in de rally gebruiken ofzo weet ik veel 8)
Maar in alle geval bedankt!

greetz Koen
Sander2

AnthonyR schreef:Hebben ze al een prijs voor RS III? :smile:
Ik heb het een paar weken geleden gevraagd bij een renault dealer, en toen wisten ze het nog niet, maar zou ergens tegen de 30000 aankomen....
Plaats reactie