ACT: Clio RS
Als je een zilvere wilt kopen zijn er wel met minder km's te koop voor dat geld. Houd er rekening met dat er nog bijkomende kosten zijn.
Wat mij opvalt is dat de zilvere vaak wat goedkoper zijn dan de zwarte en blauwe. Op marktplaats staat/stond ook een rode RS phase 1 te koop zeer apparte kleur (niet voor een RS vind ik persoonlijk).
Wat mij opvalt is dat de zilvere vaak wat goedkoper zijn dan de zwarte en blauwe. Op marktplaats staat/stond ook een rode RS phase 1 te koop zeer apparte kleur (niet voor een RS vind ik persoonlijk).
Mischien moet dat met deze kilometerstand inmiddels wel voor de tweede keer? Houdt er hoe dan ook rekening mee dat er van tijd tot tijd wat misgaat, zie het mankementen topic. Zo'n RS zit redelijk complex in elkaar en je kunt er niet zo goed bij onder de motorkap, het is bomvol, hetgeen er toe leidt dat reparatie's die je niet zelf kunt uitvoeren redelijk kostbaar worden.elmotheelk (Eric) schreef:Zeker omdat de distr. riem nu waarschijnl al vervangen is.
-
hehehe heb je al eens onder een Williams-kap gekeken? Of is een RS nog erger?
Ik heb nog nooit onder een Williams-kap kunnen kijken, helaas. Maar ik vermoedt dat het bij een RS nog drukker is. Airco, ABS-pomp(of heb jij dat ook al?), air-box/filterhuis...Frank M schreef:hehehe heb je al eens onder een Williams-kap gekeken? Of is een RS nog erger?
Olie peilen met een warme motor resulteert in brandwonden in ieder geval.
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Klopt, maar hoor je dan ook te doen voor je gereden hebt.#Ron# schreef:Ik heb nog nooit onder een Williams-kap kunnen kijken, helaas. Maar ik vermoedt dat het bij een RS nog drukker is. Airco, ABS-pomp(of heb jij dat ook al?), air-box/filterhuis...Frank M schreef:hehehe heb je al eens onder een Williams-kap gekeken? Of is een RS nog erger?
Olie peilen met een warme motor resulteert in brandwonden in ieder geval.

Maar weleens geprobeerd bij een "gewone" Clio een koplampje te vervangen, waarbij ik de ene kant niet zelf kon doen, te grote handjes.

Wees blij dat je dan geen laguna 2 ph1 hebt, dat is helemaal ellende als je een lamp moet vervangen....Arno17 schreef:Klopt, maar hoor je dan ook te doen voor je gereden hebt.#Ron# schreef:Ik heb nog nooit onder een Williams-kap kunnen kijken, helaas. Maar ik vermoedt dat het bij een RS nog drukker is. Airco, ABS-pomp(of heb jij dat ook al?), air-box/filterhuis...Frank M schreef:hehehe heb je al eens onder een Williams-kap gekeken? Of is een RS nog erger?
Olie peilen met een warme motor resulteert in brandwonden in ieder geval.![]()
Maar weleens geprobeerd bij een "gewone" Clio een koplampje te vervangen, waarbij ik de ene kant niet zelf kon doen, te grote handjes.

-
- Contacteer:
Bij een RS is het nog drukker dan bij een Williams! Olie pijlen is inderdaad al lastig (lange vingers en dunne handjes nodig).
De zilvere zijn meestal goedkoper omdat er
1. Meer van zijn (ze werden de eerste paar maanden alleen in het zilver geleverd)
2. Ze vaak ouder zijn (zelfde reden)
En de ddistibutieriem hoeft maar om de 120.000 km dus als dit bij 120.000 km is gebeurd zit je weer 100.000 km goed!
De zilvere zijn meestal goedkoper omdat er
1. Meer van zijn (ze werden de eerste paar maanden alleen in het zilver geleverd)
2. Ze vaak ouder zijn (zelfde reden)
En de ddistibutieriem hoeft maar om de 120.000 km dus als dit bij 120.000 km is gebeurd zit je weer 100.000 km goed!
Bij een RS moet je voor de ene kant je hele airco systeem loskoppelen of je bumper er voor weghalen.Arno17 schreef:Klopt, maar hoor je dan ook te doen voor je gereden hebt.#Ron# schreef:Ik heb nog nooit onder een Williams-kap kunnen kijken, helaas. Maar ik vermoedt dat het bij een RS nog drukker is. Airco, ABS-pomp(of heb jij dat ook al?), air-box/filterhuis...Frank M schreef:hehehe heb je al eens onder een Williams-kap gekeken? Of is een RS nog erger?
Olie peilen met een warme motor resulteert in brandwonden in ieder geval.![]()

<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ik heb mijn Rs nu 3 weken, wat is gemiddelde verbruik wat jullie bereiken?
Ik heb nu 360 Km gereden en heb nog één streepje op de benzinemeter.
Helaas reset mijn tripteller steeds dus kan ik niet goed mijn echte verbruik in de gaten houden.
Helaas reset mijn tripteller steeds dus kan ik niet goed mijn echte verbruik in de gaten houden.
-
Je kunt toch gewoon de km standen noteren en de verreden afstand daarmee berekenen?
Ja, dat heb ik gedaan, maar de boordcomputer verteld je ook precies hoeveel liter je hebt verbruikt. Ook dat reset nu steeds.LotuzClioWilliams schreef:Je kunt toch gewoon de km standen noteren en de verreden afstand daarmee berekenen?
-
De ouderwetse manier (voltanken, km stand noteren, tank zo goed als leegrijden, km stand noteren, weer voltanken, aantal liters noteren en op basis hiervan het verbruik berekenen) werkt ook prima. 

-
- Moderator
- Car: MB
gewoon tanken, dagteller op nul en dan hoeft je stand zo maar af te lezen de volgende keerLotuzClioWilliams schreef:De ouderwetse manier (voltanken, km stand noteren, tank zo goed als leegrijden, km stand noteren, weer voltanken, aantal liters noteren en op basis hiervan het verbruik berekenen) werkt ook prima.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Op een lange trip haal ik met mijn ph3 ongeveer 1 op 15 a 1 op 17. Normale kortere snelweg ritjes meestal zo'n 1 op 14 1 op 16.jhu schreef:Ik heb mijn Rs nu 3 weken, wat is gemiddelde verbruik wat jullie bereiken?
Stad is meestal 1 op 10 a 12 geloof ik. valt eigenlijk wel mee. En ja, ik laat hem regelmatig hoog in de toeren lopen hoor.
-
ik kom met een beetje normaal rijgedrag 1 op 10,9, maar dan moet wel om en om mijn vrouw de auto besturen, als ik alleen maar de tank leegrijdt kom ik niet verder dan 1 op 9,9.......en dan rijdt ik vlot weg bij de verkeerslichtjes en voor de rest is het woon werk verkeer.........jhu schreef:Ik heb mijn Rs nu 3 weken, wat is gemiddelde verbruik wat jullie bereiken?
Maar 1 op 12 moet je kunnen halen........alleen kan je dan beter een 1.6 aanschaffen....
@ Sander2, dat zijn waardes die ik maar net aan haalde met mijn 1.6 16V, dus ik vraag me af wat je hoog in de toeren noemt.
Laatst gewijzigd door Arno17 op wo 22 mar 2006 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Doe ik ook. Ik heb tenslotte geen digitale teller, boordcomputer en dergelijke.Tom schreef:gewoon tanken, dagteller op nul en dan hoeft je stand zo maar af te lezen de volgende keerLotuzClioWilliams schreef:De ouderwetse manier (voltanken, km stand noteren, tank zo goed als leegrijden, km stand noteren, weer voltanken, aantal liters noteren en op basis hiervan het verbruik berekenen) werkt ook prima.
Dat heb ik ook met de dagteller en overige gevens dat deze steeds vanzelf terug gaan naar nul. Morgen krijg ik een nieuwe instrumentenpaneel en dan is het als het goed is opgelost.
Dus als je nog garantie hebt zou ik als ik jouw was eens terug gaan naar de dealer. Mijn RS rijd gemiddeld 1 op 11 (veel stadsverkeer)
Dus als je nog garantie hebt zou ik als ik jouw was eens terug gaan naar de dealer. Mijn RS rijd gemiddeld 1 op 11 (veel stadsverkeer)
-
Ik weet het niet, maar ik kom daar alleen mee weg als ik vrij rustig rijdt en me overal aan de snelheid hou.Leon RS schreef:Dat heb ik ook met de dagteller en overige gevens dat deze steeds vanzelf terug gaan naar nul. Morgen krijg ik een nieuwe instrumentenpaneel en dan is het als het goed is opgelost.
Anders is 1 op 10 eerder regel dan uitzondering.
Ik heb nog garantie, dus dan kan ik mooi vertellen waar het aan kan liggen.Leon RS schreef:Dat heb ik ook met de dagteller en overige gevens dat deze steeds vanzelf terug gaan naar nul. Morgen krijg ik een nieuwe instrumentenpaneel en dan is het als het goed is opgelost.
Ik ben nu trouwens ook aan het kijken naar Michelin Exalto banden onder mijn RS.
Ik vind echter 2 varianten
195/45 R16 80V (met Velgbescherming)
195/45 R16 84V EL (met Velgbescherming, RRBL )
De ene band met 80 heeft dus een draagvermogen van 450 Kg, die met 84 een draagvermogen van 500 Kg.
80 is toch voldoende?
Ik vind echter 2 varianten
195/45 R16 80V (met Velgbescherming)
195/45 R16 84V EL (met Velgbescherming, RRBL )
De ene band met 80 heeft dus een draagvermogen van 450 Kg, die met 84 een draagvermogen van 500 Kg.
80 is toch voldoende?
Tja, ik heb vanuit noord italie (zo'n 1200 km. op 1.5 tank naar huis gereden, uitgaande van 50+25=75 liter maakt dat ongeveer 1 op 16. Dus dan klopt dat redelijk. Ik begrijp eigenlijk niet dat de meeste maar zo'n 1 op 12 halen op de snelweg. En wat ik met hoog in de toeren bedoel is dat ik met de RS redelijk gas geef. Die waardes die ik opgegeven heb zijn uiteraard waardes die alleen maar behaald worden indien ik mij aan de snelheden hou en in de hoogste versnelling rij. Is het niet zo dat jullie maar hele korte afstanden rijden met de auto? Een lange rit komt het verbruik meestal wel ten goede. (Mijn voormalige auto (mc 2.0 16v ide) reed ook 450 km op 1 tank totdat ik een wat langer ritje maakte en hij ook ineens 600~650 km op een tank aankon). (Dan maar niet te spreken toen 1 van de bobines kapot ging, dat kwam het verbruik helemaal ten goede...)Arno17 schreef:@ Sander2, dat zijn waardes die ik maar net aan haalde met mijn 1.6 16V, dus ik vraag me af wat je hoog in de toeren noemt.

Laatst gewijzigd door Sander2 op wo 22 mar 2006 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
2 dagen heen en weer tussen Tilburg bracht mij op een verbruik van 1 op 15, dat kan makkelijk.
Maar in woonwerkverkeer nu tussen Hoofddorp- A'dam Duivendrecht kom ik zonder file rijden aan een verbruik van 1 op 12 net aan, rijdt dan constant tempo 110.
Zodra ik stukjes er in leg van ff gassen gaat het al snel anders qua verbruik.
Maar in woonwerkverkeer nu tussen Hoofddorp- A'dam Duivendrecht kom ik zonder file rijden aan een verbruik van 1 op 12 net aan, rijdt dan constant tempo 110.
Zodra ik stukjes er in leg van ff gassen gaat het al snel anders qua verbruik.
Nee, hoor! Mijn ph3 rijdt ongeveer 1 op 10(met mij achter het stuurSander2 schreef:Wellicht rijdt de ph3 wel heeel zuinig...

Hahaha, tja het nieuwe rijden zullen we maar zeggen...#Ron# schreef:Nee, hoor! Mijn ph3 rijdt ongeveer 1 op 10(met mij achter het stuurSander2 schreef:Wellicht rijdt de ph3 wel heeel zuinig...). Datzelfde deed de ph2 hiervoor ook. Het is wel zo dat lange snelweg ritten het verbruik positief beinvloeden. Maar 1 op 15 kan ik alleen maar van dromen.
Ron heb jij mijn PM nog gehad?!
Het nieuwe rijden? 50 in z'n 4. Ik dacht 't niet... Daar is een RS niet geschikt voor.Sander2 schreef:Hahaha, tja het nieuwe rijden zullen we maar zeggen...
PM ontvangen. Je hebt antwoord, als ik het goed gedaan heb.
-
Ron, dan nog altijd in zijn 5..#Ron# schreef:Het nieuwe rijden? 50 in z'n 4. Ik dacht 't niet... Daar is een RS niet geschikt voor.Sander2 schreef:Hahaha, tja het nieuwe rijden zullen we maar zeggen...
PM ontvangen. Je hebt antwoord, als ik het goed gedaan heb.

Maar idd, vanmorgen even de trip paar keer bekeken en moet zeggen dat hij bij tempo 110-->> 7,4 liter per 100 km aangeeft en bij 90 komt dat al op 6,6 liter per 100km.
Maar waar zeuren we over, de RS is om te gassen en het verbruik neem je dan voor lief..
Volgens het onderhoudsboekje van mijn ph3, leuk dit soort vragen altijd want dat ligt normaal gesproken in de auto, DOT4.RSRacer schreef:Welk Soort remolie doen jullie in de RS'jes heb pas een gekocht en ga morgen snel klein onderhoud doen olie en filters en vloeistoffe bijvullen
Heb je het boekje bij jouw auto niet meer?