ACT: Clio I
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dank je. Dan kan ik m'n oude spruitstuk dus gaan gebruiken. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Hoezo dat dan? Ik kan me voorstellen dat je iets snellers wilt, maar is een motortransplantatie geen optie? Of wil je nu ook de brede voor- en achterschermen?Clio-Power schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/x1pT ... 5MKbF3.jpg[/img]
Het staat vast, ze gaat de deur uit. Nu nog opzoek naar een goeie 16V.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
koennn schreef:Hallo Mensen!
Ik snap niets van al die velgen maten dus vandaar deze vraag:
Passen velgen met deze maten:
6J-15 inch - et43
Steek 100 4 gaats
Banden:185-55-15
Zonder aanpassingen onder mijn Clio uit 1992?
(Hoolie)-Ad schreef:nope niet zonder aanpassingen je zult spacers van +/- 7mm nodig hebben
je ET waarde moet namelijk rond de ET 36 liggen
Met n beetje mazzel red je die 7mm wel, als het 185 banden zijn.
ok, dan kan ik beter op zoek naar 14 inch velgjes dus. Die zitten er nu ook onder. Wat houden die spacers in? Dat zal ook wel een heel karwei zijn?
ik heb even wat onderzoek gepleegd
De et-waarde bepaald dus hoever de velg naar binnen of buiten steekt in de wielkast. Dus wat doen die spacers dan precies? Die zorgen dat de velg meer óf juist minder naar buiten komt te steken? Dus hoe zit dat precies met die ET-waarde? Hoe hoger de waarde hoe meer die uit steekt? Of juist andersom?

De et-waarde bepaald dus hoever de velg naar binnen of buiten steekt in de wielkast. Dus wat doen die spacers dan precies? Die zorgen dat de velg meer óf juist minder naar buiten komt te steken? Dus hoe zit dat precies met die ET-waarde? Hoe hoger de waarde hoe meer die uit steekt? Of juist andersom?
-
- Contacteer:
spacers zijn niks meer en minder dan een plaatje tussen je velg en het geen waar je je wiel op vast bout.koennn schreef:ok, dan kan ik beter op zoek naar 14 inch velgjes dus. Die zitten er nu ook onder. Wat houden die spacers in? Dat zal ook wel een heel karwei zijn?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Spacers, of spoorverbreders brengen je velgen naar buiten. en de ET waarde dus naar beneden.koennn schreef:ik heb even wat onderzoek gepleegd![]()
Maar als ik jou was. zou ik gaan kijken bij de velgen, en gewoon passen. Goeie kans dat ze wel passen, omdat dit redelijk smalle velgen zijn. pas ze rondom, als het kan, en ga er een rondje mee rijden. loopt dit goed. geen probleem, en kan je ze zo zonder meer kopen. loopt het niet goed. moet je verder kijken, of spacers monteren.
Project: GTT Blue Sport
en die spacers/spoorverbreders kun je gewoon bij een autozaak kopen? en qua hoogte is het geen probleem? met schuren tegen de wielkassen enzo?
ik zie nog een setje te koop staan met et waarde 37 zou dat zonder problemen gaan?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Domike schreef:Hoi
heb vorige week clio gekocht 1200 benzine van 1997
zou er graag beetje aan verandere
te beginne met een spoiler en nieuwe bumpers
maar heb nog nooit zoiets zelf gedaan
waar moet ik zoal op letten als ik een spoiler ga kopen
en is het makkelijk zelf te monteren ? of zou ik dat toch beter aan een ervaren iemand overlaten ?
bumper prijzen ken ik zo ongeveer wel maar hoeveel kost een spoiler zo ongeveer ? ken wel iemand om het spuitwerk te doen enzo
bedankt
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik wil wat snellers, maar je moet niet alleen een motor er in zetten maar ook de bekabeling en de remmen. Als je alles bij elkaar opteld kun je net zo goed een standaard 16V kopen.LotuzClioWilliams schreef:Hoezo dat dan? Ik kan me voorstellen dat je iets snellers wilt, maar is een motortransplantatie geen optie? Of wil je nu ook de brede voor- en achterschermen?Clio-Power schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/x1pT ... 5MKbF3.jpg[/img]
Het staat vast, ze gaat de deur uit. Nu nog opzoek naar een goeie 16V.
Nou weet ik ook niet of dat zo makkelijk gaat, een 1.8 16v motor in een "normale" Clio.
Dus mocht er nog iemand intresse hebben in een 1.4 S *hint*
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
kent iemand goeie site
waar wat leuke onderdele voor een clio 1 op staan ?
heb wel al wat sites van winkels bezocht maar zijn er die specifieke dinge voor een clio hebben ?
of zijn de meeste stukken bv bumpers etc universeel ?
heb wel al wat sites van winkels bezocht maar zijn er die specifieke dinge voor een clio hebben ?
-
Kijk eens bij de sponsorlinks bovenaan de site 

RB cartuning heeft wel veel spullen. Denk wel dat je daar wat aan hebtDomike schreef:kent iemand goeie site
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... ff1e214811Domike schreef:kent iemand goeie site

koennn schreef:Ik heb een vraag die specifiek over mijn auto gaat, ik heb al op dit forum gezocht en een hoop info over velgen en banden gevonden maar het beantwoorde niet mijn specifieke vraag...
Ik ben een beetje aan het kijken naar velgen voor onder mijn Clio RT uit '92. Nu heb ik 165/60 R14. De et-waarde is 36, en de steek 4x100.
Nu kan ik velgen kopen die de volgende maten hebben: 195/50 R15.
Zouden deze velgen, mits de et waarde goed is, zonder aanpassingen en problemen onder mijn Clio passen?
-
koennn schreef:hoort er achter de knoppen van de achtermistlamp, de alarmlichten en de achterruitverwarming verlichting te zitten? Bij mij brand er bij alledrie geen licht. Bij de knop van de voor mistlampen ook niet trouwens.
Ik heb een renault 5 gehad en daar zaten we lampjes achter, die heb ik allemaal vervangen. Is dit bij een Clio ook zo makkelijk? (als er tenminste lampjes achter zitten?????)
hoe kan ik de pookknop van een Clio losdraaien? of trekken?
hij moet er in ieder geval vanaf haha weet alleen niet hoe!
hij moet er in ieder geval vanaf haha weet alleen niet hoe!

-
Zoek eens op pookknop. Is al vaak behandeld. Hard trekken. Maar niet te hard, anders beland je op de achterbank 

ik heb gezocht op pookknop maar kon het zo gauw niet vinden omdat het dan in topics van 15 pagina's staat...
-
daarom moet je zoeken op posts en niet op topics
-
- Contacteer:
hee wie was dat nou met die zwarte rsi die een zijwaards glijertje had gemaakt en ding te koop had staan
ken niet meer vinde
ken niet meer vinde
Sinds een maandje ofzo heb ik een dikke barst van zo'n 20 cm in me voorruit zitten
Is het ook mogelijk om een voorruit bij de sloop te halen? Of zal ik een nieuwe moeten gaan bestellen? Denk wel dat het redelijk prijzig is om te vervangen...

Is het ook mogelijk om een voorruit bij de sloop te halen? Of zal ik een nieuwe moeten gaan bestellen? Denk wel dat het redelijk prijzig is om te vervangen...

Net even een offerte van Carglass gehad.... 370,-Remon-CL10 schreef:Sinds een maandje ofzo heb ik een dikke barst van zo'n 20 cm in me voorruit zitten![]()

Je zou eens een prijsopgave kunnen vragen bij http://www.hartsant.nl. Is één van de goedkopere wat onderdelen betreft. Erin zetten zullen ze niet voor je doen ben ik bang, maar misschien ken je nog iemand die dit wel kan?! Iig succes ermee...Remon-CL10 schreef:Net even een offerte van Carglass gehad.... 370,-Remon-CL10 schreef:Sinds een maandje ofzo heb ik een dikke barst van zo'n 20 cm in me voorruit zitten![]()

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
carglass is erg duur..hier in oss hebben we zo'n bedrijfje zitten, car-repair..doet ook al die dingen en scheelt ongeveer de helft met carglass, en erg goeie service enz.! 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
op het blok. links van je luchtfilterhuis/accu/baksteun.Ferdy schreef:rsipower schreef:messchien een domme vraag maar waar zit bij een clio 1.8 8v rsi de thermostaat
er gaat een slang naar de radiator toe. volgens mij de bovenste zit op het einde je thermostaat in. zit in een stalen huis in de vorm van een halve bol. Kan bijna niet missen.
Project: GTT Blue Sport
Ik ben hier net aangemeld bij RTC, ik zat al een tijdje bij Clioclub.Frits schreef:Een voorbumper met mistlampen is geen probleem. Pak gewoon een S bumper. of een van een RT/RSIboekhoven schreef:Hey y'all,
Weet iemand of t ook mogelijk is om een voorbumpertje van een clio 16V op mijn Clio RN uit '91 te zetten. Of iig een voorbumper met mistlampjes.
ciao
Een 16v bumper gaat niet passen, dit vanwege het feit dat de hele neus van een 16v 3 cm breder is dan van een gewone.
Succes met zoeken.
Gr.Frits
Ik las dus dit bericht, maar je kan wel een 16v bumper er onderhangen. Je moet de bumper aanpassen aan de zijkanten, de rest past wel. Ik rij zelf ook met deze bumper rond en heb de normale schermen.
Hier even een foto. De stootranden zij verwijderd en er zit een Cupra lip op.
[img]http://www.supereigenwijs.nl//images/zo ... 010050.JPG[/img]
AlbertG