Er gaat een dikke 6 liter in een lege motor; er blijft altijd wel wat achter....gewoon zorgen dat je warmrijdt voor het verversen, en niet klakkeloos olie erin gieten; teveel olie is funest voor je motor!Johan_BE schreef:vraag ivm smering
heb zonet olie & oliefilter vernieuwd, volgens het boekje gaat er een dikke 6l in, maar ik heb met dik 5 liter al ruim voldoende (metertje staat op max en peilstok zelfs beetje boven de max markering).
kan dit ? (ik heb ff gereden en dan opnieuw gepeild, same old)
dat 3 hoekig gat is dus een inbusJohan_BE schreef:damn, praktisch probleempje hier:
de auto staat nu op steunen, voorste wielen zijn eraf. ben dus van plan om remschijven en remmen te vervangen. allereerst krijg ik geen beweging in de bouten waarmee de klauwen aan de auto vast zitten. en ten tweede krijg ik de afkapping waaronder de remblokken zitten er niet af omdat deze bevestigd zijn met een raar type bout, een of ander 3 hoekig gat
iemand?Johan_BE schreef:zit met een vraag ivm uitlaat:
ik heb een volledig devil uitlaatlijn + einddemper. maar ik vind dat de demper verschrikkelijk veel afsteekt onder de auto. (steek te ver uit langs achter, je ziet de pot veel te goed, etc) heeft iemand een goedkope oplossing hiervoor?
wat kost een standaard 16v einddemper ongeveer en past deze op mijn devil uitlaatlijn? thx
Die torx schroefjes kun je net zo goed weglaten.Johan_16v schreef:voorste schijven en blokken heb ik inmiddels vervangen, maar bij de achterste had ik een probleem. de blokken die ik van de dealer had waren qua vorm en afmetingen hetzelfde, alleen ontbraken er 2 schroefgaten voor het buitenste blokje (die zitten blijkbaar met 2 tork schroeven vast). heeft iemand dit ook al voorgehad? best wel idioot.
heb je dat zelf al gedaan dan?Frits Clio 16v schreef:Die torx schroefjes kun je net zo goed weglaten.Johan_16v schreef:voorste schijven en blokken heb ik inmiddels vervangen, maar bij de achterste had ik een probleem. de blokken die ik van de dealer had waren qua vorm en afmetingen hetzelfde, alleen ontbraken er 2 schroefgaten voor het buitenste blokje (die zitten blijkbaar met 2 tork schroeven vast). heeft iemand dit ook al voorgehad? best wel idioot.
Gr, Frits.
ok ik dacht al zoiets. kan je dat bij elke onderdelenshop halen of moet het al echt een Devil dealer zijn?Riël schreef:Een nieuwe pakking monteren werkt wel, is een grote ring, kost niet veel en is vrij makkelijk gedaan