Even voorstellen : Johan - 16v - beuner gezocht! (BE L'burg)

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

15inch vind ik erg netjes staan onder een clio, en witte OZjes onder een zwarte auto vind ik echt :worship: :worship:
Johan_16v
Contacteer:

hmmm ben echt aan t twijfelen, voor 250 kan ik ze direkt gaan ophalen... gvd :D
LotuzClioWilliams

Kopuh! :)
Johan_16v
Contacteer:

ik plan heel binnekort alle remblokken + voorste schijven te vervangen, maar ik heb geen zin om dat in een garage te laten doen. zou liever zelf proberen of alleszins willen meevolgen (ne mens moet ook eens wat bijleren af en toe :wink: ). niemand die kort bij Maaseik (vlakbij Geleen etc) woont en me hiermee kan helpen? Moet natuurlijk niet voor niets zijn!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Stuur riel eens een PM 8)
Johan_16v
Contacteer:

frits enne? :D
zal ik eens doen dan, bedankt!
Johan_16v
Contacteer:

vraagje, hoeveel km ongeveer moet je nieuwe blokken & schijven 'inrijden' ?
frank_williams

In de bijlage die bij mijn nieuwe schijven zat staat 500-1000km
Johan_16v
Contacteer:

ik heb hier ook nog een 16v versnellingsbakje liggen uit 94, is niets mis mee, maar is ook niet gereviseerd geweest of zo. wat kan je daar nog voor vragen? dank (typenummer weet ik niet)
Haas
Car: Megane RS

net wat de gek er voor geeft en hoeveel vertrouwen de koper er in heeft denk ik. 200 eu is wel een minimum denk ik...
Johan_16v
Contacteer:

ik krijg hier zonet 175 euro aangeboden, denk dat ik hem toch laat gaan voor deze prijs. kan het wel ff gebruiken nu :D
Johan_16v
Contacteer:

vraag ivm smering

heb zonet olie & oliefilter vernieuwd, volgens het boekje gaat er een dikke 6l in, maar ik heb met dik 5 liter al ruim voldoende (metertje staat op max en peilstok zelfs beetje boven de max markering).

kan dit ? (ik heb ff gereden en dan opnieuw gepeild, same old)
dechazell

Volgen's m'n haynes manual moet het zonder oliefilter 4.2 liter en met 4.4 liter! bij mijn 16v is dit ook precies goed!
Ik weet niet hoe veel de jouwe teveel is maar je hebt kans dat tijdns het rijden de olie uit de keerringen wordt geperst en moet je die dan gaan vervangen!
Daniël W.
Car: 5TL-T

Johan_BE schreef:vraag ivm smering

heb zonet olie & oliefilter vernieuwd, volgens het boekje gaat er een dikke 6l in, maar ik heb met dik 5 liter al ruim voldoende (metertje staat op max en peilstok zelfs beetje boven de max markering).

kan dit ? (ik heb ff gereden en dan opnieuw gepeild, same old)
Er gaat een dikke 6 liter in een lege motor; er blijft altijd wel wat achter....gewoon zorgen dat je warmrijdt voor het verversen, en niet klakkeloos olie erin gieten; teveel olie is funest voor je motor! :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Johan_16v
Contacteer:

zal het strax nog eens nakijken, eventueel wat aftappen dan.
Johan_16v
Contacteer:

damn, praktisch probleempje hier:
de auto staat nu op steunen, voorste wielen zijn eraf. ben dus van plan om remschijven en remmen te vervangen. allereerst krijg ik geen beweging in de bouten waarmee de klauwen aan de auto vast zitten. en ten tweede krijg ik de afkapping waaronder de remblokken zitten er niet af omdat deze bevestigd zijn met een raar type bout, een of ander 3 hoekig gat :(
vroemvroem

Olaaa Maaseik !!
Ik ben van Neeroeteren :) Wie weet ken ik je wel :p
Mooie auto heb je, nog nooit zien rondrijden .. Maar ga er nu eens op letten !!

Groetjes en veel plezier hier.. :smoke:
Johan_16v
Contacteer:

Johan_BE schreef:damn, praktisch probleempje hier:
de auto staat nu op steunen, voorste wielen zijn eraf. ben dus van plan om remschijven en remmen te vervangen. allereerst krijg ik geen beweging in de bouten waarmee de klauwen aan de auto vast zitten. en ten tweede krijg ik de afkapping waaronder de remblokken zitten er niet af omdat deze bevestigd zijn met een raar type bout, een of ander 3 hoekig gat :(
dat 3 hoekig gat is dus een inbus :)

vroemvroem let maar eens goed op ja, maar ge moet wel snel zijn (ben trouwens ook van nrt) :D
Johan_16v
Contacteer:

zit met een vraag ivm uitlaat:
ik heb een volledig devil uitlaatlijn + einddemper. maar ik vind dat de demper verschrikkelijk veel afsteekt onder de auto. (steek te ver uit langs achter, je ziet de pot veel te goed, etc) heeft iemand een goedkope oplossing hiervoor?
wat kost een standaard 16v einddemper ongeveer en past deze op mijn devil uitlaatlijn? thx
Johan_16v
Contacteer:

Johan_BE schreef:zit met een vraag ivm uitlaat:
ik heb een volledig devil uitlaatlijn + einddemper. maar ik vind dat de demper verschrikkelijk veel afsteekt onder de auto. (steek te ver uit langs achter, je ziet de pot veel te goed, etc) heeft iemand een goedkope oplossing hiervoor?
wat kost een standaard 16v einddemper ongeveer en past deze op mijn devil uitlaatlijn? thx
iemand? :beer:
PatrickG

Je gaat toch geen standaard einddemper op je volledige devil zetten :)

Ik zou dan eens gaan kijken voor een ander merk einddemper:
Peco
Remus
Sebring

En weet ik het wat er nog meer beschikbaar is.
Robke
Car: Lexus IS250

Stukje afzagen van de pijp van de einddemper waar je dus die 2 stukken onder de auto in elkaar schuift.
Johan_16v
Contacteer:

ivm met die Devil uitlaatlijn ben ik aan t zien als ik er certificaat voor vast kan krijgen, anders heb ik een probleem op de keuring :(

voorste schijven en blokken heb ik inmiddels vervangen, maar bij de achterste had ik een probleem. de blokken die ik van de dealer had waren qua vorm en afmetingen hetzelfde, alleen ontbraken er 2 schroefgaten voor het buitenste blokje (die zitten blijkbaar met 2 tork schroeven vast :( ). heeft iemand dit ook al voorgehad? best wel idioot.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

had ik laatst ook, even teruggegaan (naar de brezan in mijn geval) en kreeg zo de goeie mee..
Frits Clio 16v

Johan_16v schreef:voorste schijven en blokken heb ik inmiddels vervangen, maar bij de achterste had ik een probleem. de blokken die ik van de dealer had waren qua vorm en afmetingen hetzelfde, alleen ontbraken er 2 schroefgaten voor het buitenste blokje (die zitten blijkbaar met 2 tork schroeven vast :( ). heeft iemand dit ook al voorgehad? best wel idioot.
Die torx schroefjes kun je net zo goed weglaten.

Gr, Frits.
Johan_16v
Contacteer:

Frits Clio 16v schreef:
Johan_16v schreef:voorste schijven en blokken heb ik inmiddels vervangen, maar bij de achterste had ik een probleem. de blokken die ik van de dealer had waren qua vorm en afmetingen hetzelfde, alleen ontbraken er 2 schroefgaten voor het buitenste blokje (die zitten blijkbaar met 2 tork schroeven vast :( ). heeft iemand dit ook al voorgehad? best wel idioot.
Die torx schroefjes kun je net zo goed weglaten.

Gr, Frits.
heb je dat zelf al gedaan dan?
ze zullen er toch wel niet voor niets opzitten zeker :)
Frits Clio 16v

De blokken zitten al geklemd, die torx boutjes zijn alleen maar extra en op zich niet nodig.

Gr, Frits.
Johan_16v
Contacteer:

ok dat zal ik dan eens proberen, hopelijk verlies ik ze niet onderweg :)
(keuring zal hier toch niet over vallen hoop ik, waarschijnlijk zien ze het niet eens ma soit)

heb intussen mijn alien spoiler eraf gehaald en vervangen door iets soberders, als iemand m wil overnemen stuur je maar een pm.
Johan_16v
Contacteer:

heb intussen mijn devil pijp wat ingekort, ziet er stukken mooier uit. foto's volgen binnekort!

tijdens deze inkortwerken heb ik ook gemerkt dat er een lek zit op de koppeling van het uitlaatspruitstuk met de pijp die naar achteren vertrekt. heb de 2 bouten al wat bijgetrokken maar t geeft niet veel verbetering. zit hier in pakking tussen, dan zal die wel gescheurd zijn neem ik aan? (Devil uitlaat)
Riël
Über-Spammer

Een nieuwe pakking monteren werkt wel, is een grote ring, kost niet veel en is vrij makkelijk gedaan (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan_16v
Contacteer:

Riël schreef:Een nieuwe pakking monteren werkt wel, is een grote ring, kost niet veel en is vrij makkelijk gedaan (Y)
ok ik dacht al zoiets. kan je dat bij elke onderdelenshop halen of moet het al echt een Devil dealer zijn?
Johan_16v
Contacteer:

nog eens wat foto's gemaakt dit weekend. het lijkt me wel duidelijk welke de mijne is :foto:

[img]http://home.scarlet.be/~zui11sj1/img/cliododge1.jpg[/img]
[img]http://home.scarlet.be/~zui11sj1/img/cliododge2.jpg[/img]
Johan_16v
Contacteer:

he jongens, niemand die feedback geeft? (S)
Vos

nette clio! (Y) :)
Monica

Netjes!

Ook een leuke Dodge trouwens >-)
Plaats reactie