Het probleem
De eerste keer;
Bij het starten hoor ik een zoom. Clio start niet.
Na een uur nog eens geprobeerd. Clio start.
De tweede keer;
Bij het starten hoor ik een zoom. Clio start niet.
Vervolgens blijft de Clio het vertikken om te starten.
Accu is goed.
Wat is aan de hand?
Wat te doen.
Groeten,
Rob van Es
startproblemen met de Clio automaat van ruim 12 jaar oud
-
Ik heb het probleem ook gehad, ik had hem alleen aan laten duwen door mijn vader en broer, hierna kon ik weer gewoon rijden. Maar steeds opnieuw kwam het steeds vaker terug, nu blijkt dat de koolborstels van mijn startmotor zijn versleten.
Ik heb ik totdat ik mijn startmotor (of de koolborstels zelf) vervang een hamer in mijn auto liggen. Als hij niet wil starten ram ik met die hamer op mijn startmotor en daarna start hij gewoon. Dit is natuurlijk niet DE oplossing, je zult iets moeten vervangen.
Succes
Ik heb ik totdat ik mijn startmotor (of de koolborstels zelf) vervang een hamer in mijn auto liggen. Als hij niet wil starten ram ik met die hamer op mijn startmotor en daarna start hij gewoon. Dit is natuurlijk niet DE oplossing, je zult iets moeten vervangen.
Succes
-
Ik heb mijn startmotor nu vervangen van het weekend en nu doet hij het ALTIJD weer goed... de startmotor maakt alleen na 10 x starten nog steeds een beetje een raar geluid... kan ik nu toch gewoon door blijven starten?
10x achter elkaar uitschakelen en weer starten bedoel je?
Kan me voorstellen dat het motortje dat niet helemaal leuk vind als je dat kort achter elkaar doet.
Kan me voorstellen dat het motortje dat niet helemaal leuk vind als je dat kort achter elkaar doet.
-
Nee, nadat mijn startmotor is vervangen maakt hij een beetje een krassend geluid tijdens de startface. En nu heb ik ondertussen mijn auto al weer 24 x gestart (dus ben zo'n 12 weg gegaan met de auto) en het geluid is na de eerste 4 x starten minder geworden, maar nu doet hij het nog steeds een beetje.
zo moet je dus een peugeot 505 starten, iemand die hem laat starten, en iemand onder de motorkap die met een hamer op de starter blijft slaan tot hij aanslaagtdafallrapper schreef:Ik heb het probleem ook gehad, ik had hem alleen aan laten duwen door mijn vader en broer, hierna kon ik weer gewoon rijden. Maar steeds opnieuw kwam het steeds vaker terug, nu blijkt dat de koolborstels van mijn startmotor zijn versleten.
Succes
-
haha ik kon het gelukkig allemaal in mijn 1tje...
Als hij niet starte trok ik mijn motorkap open en sloeg ik 1 a 2 x zo hard mogelijk (met een heel klein armoedig hamertje) en dan deed hij het weer...
Mijn startmotor is inmiddels vervangen, ik heb oprijd blokken gekocht bij cranenbroek voor 23 euro zodat ik er makkelijker bij kon. Hij start nu weer perfecto... PS ik heb in Acht bij een bedrijf een gloednieuwe startmotor gekocht voor 70 euro.
Als hij niet starte trok ik mijn motorkap open en sloeg ik 1 a 2 x zo hard mogelijk (met een heel klein armoedig hamertje) en dan deed hij het weer...
Mijn startmotor is inmiddels vervangen, ik heb oprijd blokken gekocht bij cranenbroek voor 23 euro zodat ik er makkelijker bij kon. Hij start nu weer perfecto... PS ik heb in Acht bij een bedrijf een gloednieuwe startmotor gekocht voor 70 euro.