ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

nu zeg je ineens dat ze 5 G wel aankunnen en daar ging het toch om
welke fysieke kracht komt een vrouw dan tekort??

omdat een of andere idioot zegt dat een vrouw het niet kan nemen we dat klakkeloos over??? beetje dom vind ik dat, met name omdat dp dus gewoon bewijst dat ze het aankan.

ik heb nog niet 1 gegrond argument gehoord waarom ze bv langzamer zou zijn dan bv christian klien in een gelijkwaardige auto???

minder spiermassa dan een man ja heb je wel eens een schaatser bekeken en een F1 coureur???
ik denk dat Renate Groenewold de vloer aanveegt qua trainen met zeker de helft van de mannelijke F1 coureurs :D :D :D :D :D :D

ik denk dat dp dus ongeveer dezelfde speirmassa heeft als christian klien
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Duupke schreef:
Pollo schreef:Ik denk dat Rosberg gaat vlammen morgen!!
Williams leek erg licht tijdens de kwalificatie, zou me niks verbazen wanneer zij 3 stops doen
vorige week was rosberg ook al de snelste in de race, dus of die licht is?
die cosworth is gewoon erg goed en williams heeft een goed chassis, voor mij valt bmw eigenlijk door de mand :D
En Today, Tomorrow, Toyota
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Luco, waarom is het dan zo dat er geen enkele vrouwelijke sporter de prestaties van een mannelijke sporter kan evenaren?? Dat is niet iets wat men verzint. Dat is een feit! En dan heb ik het even over sporten waarbij fysieke kracht en uithoudingsvermogen een grote rol speelt.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Merijn schreef:Luco, waarom is het dan zo dat er geen enkele vrouwelijke sporter de prestaties van een mannelijke sporter kan evenaren?? Dat is niet iets wat men verzint. Dat is een feit! En dan heb ik het even over sporten waarbij fysieke kracht en uithoudingsvermogen een grote rol speelt.
Maar nu gaat vooral over uithoudingsvermogen en mechanische sport. Ik ben het met Luco eens; een vrouw moet net zo goed in staat zijn om een formule 1 te rijden als een man !
Laatst gewijzigd door Duupke (Ronald) op za 18 mar 2006 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Luco, waarom is het dan zo dat er geen enkele vrouwelijke sporter de prestaties van een mannelijke sporter kan evenaren?? Dat is niet iets wat men verzint. Dat is een feit! En dan heb ik het even over sporten waarbij fysieke kracht en uithoudingsvermogen een grote rol speelt.
met schaatsen en anderesporten gaat het vaak om een combinatie van uithoudingsvermogen en met name spierkracht
de tijdsverschillen zitten in het verschil in spierkracht en niet in uithoudingsvermogen

dus leg mij eens uit waarom juist in bv de F1 een vrouw niet meekomt, terwijl dp gewoon bewijst met de beste mee te kunnen, zoveel zwaarder is de F1 nou ook weer niet.
ik denk dat de F1 zwaar overschat wordt, kijk naar rosberg, tweede race en hij staat gewoon derde.
ik ben het met je eens dat een vrouw minder spierkracht heeft, maar die heb je in de hedendaagse F1 veel minder nodig dan 10 jaar geleden, autos zijn veel lichter dan irl en indycars
remmen gaat lichter
sturen gaat lichter
het enige wat erg sterk moet zijn, zijn je nekspieren, en zoals ik al eerder zei denk ik dat dp haar nekspiertjes te vergelijken zijn met die van klien
Merijn
Über-Spammer

Dat het een mechanische sport is, heeft er niets mee te maken. Het is fysiek zwaar, that's the point. :)
Merijn
Über-Spammer

Ik zeg het nog maar een keer... Bij de IRL rijden ze 3 conventionele circuits en voor de rest alleen ovals. Dat is gewoon minder zwaar. Misschien zelfs minder zwaar dan GP2 of Formule 3000.

Danica Patrick is goed én wel een uitzondering... :)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Het waren zelf de vrouwelijke coureurs die zeggen dat ze fysiek tekort zouden komen in een F1 auto, fysiek is de vrouw nu eenmaal de mindere van de man, vergelijk Groenewold/ Klien gaat helemaal mank, 2 verschillende disciplines op topsport nivo, alleen in lengte al zal ze het met gemak winnen, de gemiddelde autocoureur is niet meer dan 2 turven hoog.

Fysiek en mentaal zal het dus moeilijk zijn, die DP is misschien wel de uitzondering op de regel en een talentje, die Sophie Verstappen is ook niet de eerste de beste karter, die won ook van alles en ook van kerels.

Maar voor de absolute top in de autosport komt meer kijken, maar genoeg voorbeelden van dames in de autosport die goed kunnen mee komen, alleen een F1 is andere koek.

Enne Luco, je zit nu wel lekker er tegen in te gaan, maar je weet heus beter wat er allemaal komt kijken bij een middagje rossen op een circuit.

Vrouwen willen dat ze alles kunnen wat een vent kan, maar dat zal nooit helemaal op gaan, denk daarbij aan zware lichamelijke arbeid.....

Duupke schreef:
Maar nu gaat vooral over uithoudingsvermogen en mechanische sport. Ik ben het met Luco eens; een vrouw moet net zo goed in staat zijn om een formule 1 te rijden als een man !
En dat zou ik zelfs kunnen,zou ik er in kunnen komen, of ik daarna nog fris uitkom is niet eens een vraag!!
Laatst gewijzigd door Arno17 op za 18 mar 2006 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Ik zeg het nog maar een keer... Bij de IRL rijden ze 3 conventionele circuits en voor de rest alleen ovals. Dat is gewoon minder zwaar. Misschien zelfs minder zwaar dan GP2 of Formule 3000.

Danica Patrick is goed én wel een uitzondering... :)
denk niet dat we het eens worden :D :D
hoeft ook niet, maar iedereen vergeet dat alle oude coureurs roepen dat het nu een makkie is met het verleden en dat elke aap een F1 kan besturen als je je nekspieren maar traint.
dus alleen uithoudingsvermogen, een goede conditie en een sterke nek is voldoende, ik ken zat sporten waar je meer voor nodig hebt :beer:
Duupke (Ronald)
Contacteer:

@ Merijn

Maar wel 'full time' volgas en de helft van de tijd hebben ze toch die G-krachten te verwerken.

enne
...ze is ook wel mooi :D

Die Jack Plooij, die heeft het toch mooi voor elkaar met zijn antwoord op de trillende spiegels. Wij zijn met een paar man toch al mooi heel de middag van de straat af
Arno17

Tjonge Luco, wat is dat nou voor een opmerking...

Nico Rosberg die gewoon 3e staat, deze jongen is niet voor het eerst in een F1 aan het crossen en zal hard getraind hebben om fit te zijn, waar hij staat na de start en race van morgen is de vraag, maar om te stellen dat hij even in een bolide stapt en naar P3 rijdt is wel heel simpel gesteld.

IRL en Indy is geen F1, niet met elkaar te vergelijken, denk alleen maar aan het wel kunnen slipstreamen met een IRL of INDY bak.....met een F1 loopt dit minder af.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:Tjonge Luco, wat is dat nou voor een opmerking...

Nico Rosberg die gewoon 3e staat, deze jongen is niet voor het eerst in een F1 aan het crossen en zal hard getraind hebben om fit te zijn, waar hij staat na de start en race van morgen is de vraag, maar om te stellen dat hij even in een bolide stapt en naar P3 rijdt is wel heel simpel gesteld.

IRL en Indy is geen F1, niet met elkaar te vergelijken, denk alleen maar aan het wel kunnen slipstreamen met een IRL of INDY bak.....met een F1 loopt dit minder af.
we hadden het over het fysieke aspect en niet over slipstreamen. jij haalt er allerlei dingen bij en geeft geen antwoord op eerdere vragen.
en ik zeg toch ook als je een beetje traint kan je zon ding rijden.
volgens vele gerenommeerde rijders kan een aap een F1 besturen, zo makkelijk is dat de afgelopen jaren geworden, ik denk persoonlijk dat een inycar of irl car veel lastiger is al gaan ze dan misschien iets minder hard, wat ik ook niet geloof, het grootste verschil zit in de remmen
dat rosberg derde staat is zeker een prestatie, maar zegt ook iets over hoe moeilijk/makkelijk F1 eigenlijk is

Enne Luco, je zit nu wel lekker er tegen in te gaan, maar je weet heus beter wat er allemaal komt kijken bij een middagje rossen op een circuit.

Vrouwen willen dat ze alles kunnen wat een vent kan, maar dat zal nooit helemaal op gaan, denk daarbij aan zware lichamelijke arbeid.....

en hier gaat het dus juist om, F1 wordt zwaar overschat op fysiek gebied
zo zwaar is het lichamelijk niet want dan kunnen die liliputters het toch ook niet volhouden??
het is zwaar voor de nekspieren en meer niet
Arno17

Noem eens iets wat een aap niet kan besturen?........je komt elke keer met het verhaal over dat een aap dat ding kan besturen, maar dat is nou net de kneep, het besturen zal wel lukken.
Het probleem is om 300 km in zo'n ding te zitten.

Zeg eens welke coureurs vertellen dat een aap een F1 kan besturen?.....zijn dat oud F1 rijders of de huidige F1 rijders....of types ala Tom Coronel die zelf amper in een F1 hebben gereden.
mike16v

Luco/Alpine-racer schreef:
Arno17 schreef:
en hier gaat het dus juist om, F1 wordt zwaar overschat op fysiek gebied
zo zwaar is het lichamelijk niet want dan kunnen die liliputters het toch ook niet volhouden??
het is zwaar voor de nekspieren en meer niet
???

kart besturen kan ook iedereen! vrouwen mannen en kinderen... ga maar is een uurtje karten kijken wie het volhoud... is echt wel zwaar hoor. die gasten trainen zich suf! groot en klein maakt niks uit natuurlijk als je conditie maar op peil is! en is niet alleen zwaar voor de nekspieren hoor :wink: ff in het algemeen het gewone auto rijden was vroeger ook anders dan nu... maar 1500 km op een dag rijden is nog steeds vermoeiend voor een mens met stuurbekrachting of niet...

blijft een sport hoor...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:Noem eens iets wat een aap niet kan besturen?........je komt elke keer met het verhaal over dat een aap dat ding kan besturen, maar dat is nou net de kneep, het besturen zal wel lukken.
Het probleem is om 300 km in zo'n ding te zitten.

Zeg eens welke coureurs vertellen dat een aap een F1 kan besturen?.....zijn dat oud F1 rijders of de huidige F1 rijders....of types ala Tom Coronel die zelf amper in een F1 hebben gereden.
nee de types die zeggen dat een vrouw het niet kan dat zijn de mislukte F1 coureurs
de coureurs die zeggen dat een aap een F1 kan besturen (zo gemakkelijk is dat in vergelijking met vroeger) zijn bijna allemaal ex wereldkampioenen (zelfs meervoudig)
verdiep je er maar eens in.

jij komt met het verhaal dat een vrouw het niet kan, welke coureur roept dat dan??
heb nog steeds geen fatsoenlijk argument of bewijs gezien :bang:
Fleetwood

hopelijk niet zoals Villeneuve vorige week... :lol:
ik word er zoo moei van.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Fleetwood schreef:
hopelijk niet zoals Villeneuve vorige week... :lol:
Of juist wel

is extra punten waard :b :b :b
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nou ik ben er klaar voor, hopen dat ms uitvalt :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ja, uitvallen na 1 mtr. :p
Dat ze maar opschieten, ik moet dadelijk naar de testdag op 't eurocircuit. 8)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

valkenswaard???
wat gaan ze testen dan??

8 uur begint de race toch?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

om 8 uur ja :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Gabri van der Veen
Über-Spammer

en vanmiddag om 2 :)
Project 21 16v
antoine

Yep, valkenswaard.
TESTDAG RallyRacing
Aanvang: 10.00 uur
Einde: 16.30 uur
Gratis toegang voor publiek; parkeren € 1,-
Rallycross-, Rally- en Vas-licentiehouders kunnen deelnemen
antoine

Gabri schreef:en vanmiddag om 2 :)
Ja, voor watjes. 8)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik zie maar weinig rtcers online
geen liefhebbers zeker :gun:
Kim [meganerat]

nog 10 minutjes :kwijl: :bang:
Kim [meganerat]

die kijke de herhaling omdat ze zijn wezen stappen :D
Gabri van der Veen
Über-Spammer

of omdat ze onderweg zijn naar Assen :wink:
Project 21 16v
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Gabri schreef:of omdat ze onderweg zijn naar Assen :wink:
of omdat het watjes zijn :bang: :bang: :bang: :p
Merijn
Über-Spammer

Ondanks dat ik uit ben geweest en om 6 uur mijn bed in ging, zit ik nu wel live te kijken. :) En tot op heden geen spijt van. Maar ik baal wel van de blow-up van Rosberg. :(
Merijn
Über-Spammer

En Webber ook maar effe dan... :(

Enneh, wat denken we van Villeneuve? Hij wordt al jaren afgemaakt in de media dat ie niet goed genoeg meer is, maar hij rijdt wel effe toptijden en rijdt Heidfeld qua rondetijden van de mat! (Y) Hopelijk haalt ie een goed resultaat vandaag, want die gast verdient een plek in de F1!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

als ms maar uitvalt :D :D
Merijn
Über-Spammer

:pompom2:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

yessssssssssssssssssssss 1 en 2 (Y) (Y) :worship:
Merijn
Über-Spammer

Godver... allebei mijn coureurs uit de manager uit de race met een opgeblazen motor. :(
Gesloten