[5GTX]Project > Wat kleine aanpassingen + foto's

Vertel hier alles over je project.
Badlands

Hier dus een langzaam project topic voor mijn 5 gtx :D ..

Alhier even een foto van de GTX vlak na aankoop

[img]http://members.lycos.nl/feeleus1983/img ... orzij2.JPG[/img]

Ben van plan hier een gtt bodykit op te bouwen, maar het duurt allemaal nog even door gebrek aan tijd..

NIEUWE VELGEN!

15 inch AEZ Xylo met 195/50/15 band :D

[img]http://members.lycos.nl/feeleus1983/img/velgen.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Badlands op za 1 apr 2006 18:40, 9 keer totaal gewijzigd.
Leon
Contacteer:

:sad: dat is nou zonde om de phase 1 achterskirts glad te maken, das nou typisch iets voor een GTT, zonde.... Maar voor de rest mooie wagen (Y)
Heerlijk weer een franse auto
Droes

Je had beter nog eventjes gewacht tot je de kapjes onder de achterlichten in je bezit had. Misschien vond je er van een phase I en moest je de gleuven niet dichten.

Veel succes met het project. Ik heb de zelfde weg afgelegd, dus moest je vragen hebben ik ben een en al oor :) .
Danny van Duren
Car: GTT

Droes schreef:Je had beter nog eventjes gewacht tot je de kapjes onder de achterlichten in je bezit had. Misschien vond je er van een phase I en moest je de gleuven niet dichten.

Veel succes met het project. Ik heb de zelfde weg afgelegd, dus moest je vragen hebben ik ben een en al oor :) .
die had ik denk nog wel liggen en dan het ergste zo te zien is het strak gemaakt met alleen plamuur dat gaat inzakken (N)
Badlands

Het is niet alleen plamuur, er zit ook polyesterhars onder dus inzakken zal wel los lopen..
wat betreft het glad maken, ik vind dat deel glad mooier, dus puur een kwestie van eigen smaak..

@droes ik had je project gezien, heb je misschien nog foto's van toen je de kunstof delen er net af had? op die onduidelijke van in je topic na dan...

tips zijn overigens altijd welkom! :beer:
-jacco-
Über-Spammer

Doen zoals je zelf denk dat het mooi is ;)

Je komt er uiteindelijk toch maar op 1 manier achter :D

Veel succes met je project (Y) :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris@R5

D'r op schroeven die handel :D .
Heb zelf ook eens zo'n vermaakte 5 gehad. Best makkelijk erop te zetten, alleen niet te veel medelijden hebben met je plaatwerk :D
Droes

neen foto's van toen hij origineel was heb ik niet behalve die ene onduidelijke. Dat is feitelijk een foto van een andere papierfoto gemaakt.

Ik heb mijn gleuven dicht gemaakt met van die speciale HILTI chemische spazy voor bouten vast te maken in holle stenen. Begint na 2 jaar toch ook stilletjes af te tekenen.
Hou ook een rekening met een beetje las werk op de zijkant waar de plastic hangt. Daar zul je nog een paar gaatjes vinden die je zal moeten dicht lassen. Komt allemaal wel in orde...
Badlands

Droes schreef:neen foto's van toen hij origineel was heb ik niet behalve die ene onduidelijke. Dat is feitelijk een foto van een andere papierfoto gemaakt.

Ik heb mijn gleuven dicht gemaakt met van die speciale HILTI chemische spazy voor bouten vast te maken in holle stenen. Begint na 2 jaar toch ook stilletjes af te tekenen.
Hou ook een rekening met een beetje las werk op de zijkant waar de plastic hangt. Daar zul je nog een paar gaatjes vinden die je zal moeten dicht lassen. Komt allemaal wel in orde...
Welke gleuven heb je het hier over? en hoe kan ik de kunstof zijdelen er het makkelijkst afhalen?
Badlands

Even een vraagje, past een gtt achteras op de gtx?
Dus ook de remleiding of moet ik dan veel aan gaan passen?

Dit ivm dat de trommels er niet uitzien door de velgen heen, en mijn achteras een lichte afwijking heeft,
kwamen we achter toen we de velgen gingen monteren.
rtbresjes
Contacteer:

de as zal zo wel passen misschien dat je nog nieuwe remleiding moet leggen vanaf je remkracht verdeler ook zit je met je handremkabels die je moet vernieuwen omdat die anders zijn en ik dacht ook je hoofdremcilinder omdat er bij trommelrem een restdruk moet blijven in de remcilinders en bij schijfrem niet en dit word verzorgt door de hoofdremcilinder
Daniël W.
Car: 5TL-T

rtbresjes schreef:de as zal zo wel passen misschien dat je nog nieuwe remleiding moet leggen vanaf je remkracht verdeler ook zit je met je handremkabels die je moet vernieuwen omdat die anders zijn en ik dacht ook je hoofdremcilinder omdat er bij trommelrem een restdruk moet blijven in de remcilinders en bij schijfrem niet en dit word verzorgt door de hoofdremcilinder
:s interpunctie? :p

As past zo, en je moet idd nieuwe leiding leggen vanaf de remdrukverdeler, die ook anders is. Hoofdremcilinder hoef je niet te vervangen, handremkabels wel. Trek ook gelijk de torsiestaven los voor het monteren, scheelt een hoop geklungel later.

Een verlaagde GTT achteras, met wat stuggere dempers merk je heel goed :worship: wel een aanrader, maar meer werk dan je waarschijnlijk denkt... :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Badlands

Dus een nieuwe remleiding, remdrukverdeler en handrem kabels?

En die torsiestaven kan ik er dan idd beter eerst uithalen, hij moet toch nog omlaag :)

Maar dan moet ik wel een zo een achteras zien te komen, enig idee van de kosten van de leidingen, remdrukverdeler, handrem kabels en achteras?
-Ray-
Contacteer:

een GTX is al mooi van zichzelf! helemaal glad trekken, brede wieltjes eronder en mooi laag, ramen tinten, kappie doorlassen, moet jij eens kijken :)

niks geen GTT bodykit eromheen.

kijk maar eens op duitse R5 sites (ben de link ff kwijt) voor ideetjes ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Badlands

-Ray- schreef:een GTX is al mooi van zichzelf! helemaal glad trekken, brede wieltjes eronder en mooi laag, ramen tinten, kappie doorlassen, moet jij eens kijken :)

niks geen GTT bodykit eromheen.

kijk maar eens op duitse R5 sites (ben de link ff kwijt) voor ideetjes ;)
Ik heb daar vreemd genoeg nog nooit foto's van kunnen vinden van een gemodificeerde gtx / gebakkie :(
Daniël W.
Car: 5TL-T

Badlands schreef:Dus een nieuwe remleiding, remdrukverdeler en handrem kabels?

En die torsiestaven kan ik er dan idd beter eerst uithalen, hij moet toch nog omlaag :)

Maar dan moet ik wel een zo een achteras zien te komen, enig idee van de kosten van de leidingen, remdrukverdeler, handrem kabels en achteras?
2e hands achteras, 50E, verdeler zit je op zo'n 125E, handremkabels 30E voor een setje, leidingen hangt er maar net vanaf hoe je het doet; laten doen bij een garage of zelf doen (mocht je aan een felser kunnen komen); je hebt namelijk ook geen voorbeeld...maar die leiding is het duurste niet, eurie of 6-7 per meter.

trouwens, een gtx kit, verlagen en velgen, tints, heldere knippers en uitlaatje doen al een hele hoop voor een 5je... :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

De leidingen zijn niet zo'n punt. Op de achteras is de vorm sowieso wel duidelijk. Dan moet je alleen de originele leidingen aan de drukbegrenzer knopen en nieuwe stukjes maken vanaf de begrenzer naar de remslangen.

Ik heb dezelfde conversie uitgevoerd. Kostte me een halve dag. En het maakt een wereld van verschil. Van een franse pudding naar een kart.

Voor een nieuwe begrenzer zou ik eens op de duitse Ebay kijken. Daar komt mijn exemplaar ook vandaan. Voor 30 euro en nieuw. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Badlands

Denk dat ik de conversie dan maar ga doen, als ik eens een weekje vrij kan krijgen en al het spul heb :)

maar over welk stukje hebben we het hier dan?
Badlands

Nog even een vraag ter betrekking tot de dashboard verlichting, zijn dit gewoon groene lampjes of zit er groene folie voor?

Hoe zit dat nou eigenlijk? :D
TheoV
Contacteer:

als ik me niet vergis, zijn het gewone gele lampjes met een groene plastic voor. als je deze plastic weghaalt, krijg je waarschijnlijk een gelige verlichting.
Badlands

tut schreef:als ik me niet vergis, zijn het gewone gele lampjes met een groene plastic voor. als je deze plastic weghaalt, krijg je waarschijnlijk een gelige verlichting.
Kan iemand dit bevestigen? Want dan kan ik (als ik er aan kan komen)rode en blauwe lampjes erin gaan monteren..
-Ray-
Contacteer:

sloop eens een ouwe tellerbak uit mekaar, dan weet je het voor de rest van je leven ;)

t zijn gewoon wit-gelige lampjes met een groen plaatje ervoor. dacht je dat ze bij groot licht een blauw lampje erin deden, en bij je choke een oranje, bij je handrem een rooie etc etc? lol :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Badlands

-Ray- schreef:sloop eens een ouwe tellerbak uit mekaar, dan weet je het voor de rest van je leven ;)

t zijn gewoon wit-gelige lampjes met een groen plaatje ervoor. dacht je dat ze bij groot licht een blauw lampje erin deden, en bij je choke een oranje, bij je handrem een rooie etc etc? lol :lol:
Daar heb je me wat :lol:
Had ik helemaal nog niet bij nagedacht, zat alleen met dat groen in m'n hoofd :lol:
TheoV
Contacteer:

-Ray- schreef:sloop eens een ouwe tellerbak uit mekaar, dan weet je het voor de rest van je leven ;)
toeval wil dat ik net op mn bureau een gesloopte tellerbak van een r5 heb liggen :P
Badlands

tut schreef:
toeval wil dat ik net op mn bureau een gesloopte tellerbak van een r5 heb liggen :P
Laat de conclusie maar horen dan :lol:
TheoV
Contacteer:

Badlands schreef:
tut schreef:
Laat de conclusie maar horen dan :lol:
geel lampje met groenige plastieke brol ertussen.
Badlands

foto van de brol? :lol:
TheoV
Contacteer:

Badlands schreef:foto van de brol? :lol:
moment..

zijn gemaakt. nu nog kabeltje vinden en resizen
TheoV
Contacteer:

voila, je kan ze normaal gezienhiervinden
Badlands

tut schreef:voila, je kan ze normaal gezienhiervinden
Kan de pagina niet vinden..
TheoV
Contacteer:

probeer nog eens?
Badlands

Super (Y) daar kan ik wel wat mee :D
Badlands

Waarvoor dient nou eigenlijk dit onderstaande potje?
De aansluiting vanaf het buisje naar het potje is namelijk kapot..
[img]http://members.lycos.nl/feeleus1983/img/potje1.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/feeleus1983/img/potje2.jpg[/img]

En als ik een openlucht filter wil monteren moet ik dan een slang maken op onderstaande? en aan het einde de luchtfilter?

Want er gaan 2 slangen naar m'n luchtfilterhuis momenteel, snap niet precies hoe dat nou zit...

[img]http://members.lycos.nl/feeleus1983/img/luchthuis.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik zou niet weten wat voor potje het is
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

carter ontluchting ...
Plaats reactie