Ik wil binnenkort een subwoofer en versterker kopen, nou heb ik 2 mooie sets gevonden. Is er iemand die ervaring met 1 van deze 2 heeft? En is dat positief of negatief geweest. En ik lees steeds dat je versterker meer vermogen moet kunnen leveren dan je sub. Wordt het dan geen probleem met 1 van deze 2 sets?
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2581
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2664
audio set
Zou ik zeker voor de JBL set gaan. Goede versterker en goede amp. Behalve dat is de Kicker nogal behelpen met het kleine vermogen. De uitslag is ook niet erg groot daarvan.
Dat de versterker zwaarder moet zijn dan de woofer heeft er mee te maken dat je versterker niet 'overstuurt'. Dus dat je teveel van de versterker vraagt. Valt wel mee met die JBL set, wel goed de boel afstellen en de gain niet te ver open zetten.
Check 12hifi.nl voor exacte uitleg over afstellen.
Dat de versterker zwaarder moet zijn dan de woofer heeft er mee te maken dat je versterker niet 'overstuurt'. Dus dat je teveel van de versterker vraagt. Valt wel mee met die JBL set, wel goed de boel afstellen en de gain niet te ver open zetten.
Check 12hifi.nl voor exacte uitleg over afstellen.
ik zou voor kicker gaan .heel leuk setje
Het is toch de set van JBL geworden, ben vanavond eve naar rondevries gecrossed om hem te halen. Er zit alles bij sub met kist , monoblok versterker , kabels en en benodigheden. Nu eve tijd vinden en geduld om het te installeren. Ben benieuwd,
groetjes raimond
groetjes raimond
Het is me geluk ben vandaag bezig geweest , alles is aangesloten en hij doet het perfect alleen moet nog goed afstellen. Op het internet staat wel wat maar ik heb een monoblock versterker puur alleen voor me subwoofer. Maar er komt een best geluid uit. Kan je van een nette laguna toch een kamper bak maken haaha
Alleen de bekabeling loopt nog zichtbaar over de bekleding heen maar ik moet maar eens het geduld vinden om dat weg te werken. En ik hoop dat ik de remote goed heb aangesloten aan het blauw/witte draad. En als ik de sleutel uit het contact haal dan brand het power lampje op de versterker niet meer betekent dit dat me accu dus niet leeg loopt.
groetjes raimond

groetjes raimond