ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

le mouton noir (sandy) schreef:
-versnellingsbak (revisiebak, veban)
-koppelingsset (nieuw)
-aandrijfassen (nieuw)
-stuurhuis (nieuw)
-motorsteunen (nieuw)
-distributieriem + rollen (nieuw)
-krukaslagers (nieuw)
-uitlaat rvs (nieuw)
-stabilisatorstang (nieuw)
-velgen x2
-scherm l/v (schade)
-pedaalset (nieuw)
-accu (nieuw)
-dynamo (nieuw)
-waterpomp (nieuw)
-lichtunit's achter (nieuw)

nieuwe bandjes, arbeidsloon


dit was alleen nog maar de rekening van veban vorig jaar!
nog diverse reparaties gehad, audio gehaald enz

dit jaar nog diverse onderdelen gehaald
en reparaties moeten doen!
o.a. een dynamo, accu, pedaalset (koppeling)side skirts, flakes, verf e.d.

uiteraard ben ik vast wel iets vergeten :wink: (edit* de gehele remmerij
inc blokken en slangen, roest laten verwijderen uit de achterschermen)

:bonk: reken maar uit!
Dus jij vervangt binnen het jaar je koppeling......, appart :~

Ik blijf erbij dat 8000 euro een beetje erg maf is, denk dat je met dit lijstje met de helft van die 8000 euro een heel eind komt :lol:

Ik hoop iig niet dat mijn 16V zo'n rekening krijgt :klop:
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Volgens mij bedoelt Sandy dat hij zowel vorig jaar als dit jaar een nieuw koppelingspedaal/stelmechanisme heeft laten plaatsen. En helaas is dit voor sommige (of misschien wel veel) Clio's gewoon noodzaak, omdat het een mechanisme van niks is. :~
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ow vandaar, ik dacht al..... :)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Ivo jou koppeling is pas gedaan 8)

Als ik dat lijstje van Sandy zie, niet lullig bedoeld ofzo maar je bent toch niet wijs als je 8000 eu in een kippenhok uit 92 gaat stoppen van dat geld had je een mooie andere auto kunnen kopen in betere conditie
VLK Groep
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Die 8000€ geef je niet in een keer uit.
Het vervelende is dat je denkt dat alles wat kapot kan gaan al vervangen is, maar daarna komen er weeeer kleine, vervelende, maar toch dure reparaties.
Je hebt dan al zoveel geld in je auto gepompt dat je niet meer terug kunt, en toch maar die reparatie uitvoerd of uit laat voeren.

Na het vervangen van mijn blok gaat ineens mijn accusteun kapot, mijn sleutel blijft vastzitten/kapot slot etc..en de kans is natuurlijk aanwezig dat binnenkort mn benzinepomp kapot gaat, of mn versnellingsbak.. :(

En ik zou persoonlijk mijn auto niet weg doen als mn benzinepomp bijvoorbeeld stuk zou gaan, maar het zijn toch wel WEER extra kosten.

En dan zit je binnen no-time op 4/5/6k..hoe vervelend het ook is.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

de kilometerstand en algehele staat van een auto zegt vaak genoeg of het het waard is om er nog geld in te steken
VLK Groep
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Voor sommigen is de beslissing niet meer te investeren in hun wagen en 'em vervolgens te verkopen makkelijker dan voor anderen, RJ. Als je ernaar kan kijken als puur een vervoermiddel dat versleten is, dan is de beslissing vrij eenvoudig. Maar vaak komt er meer bij kijken. Voor menig eigenaar op dit forum zal zijn/haar auto meer zijn dan slechts een vervoermiddel. En zeker wanneer je al zoveel geïnvesteerd hebt, is de beslissing om er afstand van te doen vrij lastig. Je moet alleen wel oppassen dat het geen bodemloze put wordt, maar het gaat vaak zo geleidelijk zoals mikko ook al aangaf. Nog even dit repareren en dan is hij weer in orde. En dan komt het volgende onverwachte, enz enz.
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Inderdaad, op een gegeven moment heb je zoveel geld in de auto gestoken dat verkopen geen optie meer is (want wat krijg je er nog voor terug?)
Bovendien geef je het geleidelijk uit, waardoor het al snel meer geld kost dan je denkt.
Maar als ik m'n clio zie staan en erin rijd is het het allemaal weer waard (Y) (L)
Het is natuurlijk ook hobby, en niet alleen een auto om van A naar B te rijden.

Gr, Frits.
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Ivo jou koppeling is pas gedaan 8)

Als ik dat lijstje van Sandy zie, niet lullig bedoeld ofzo maar je bent toch niet wijs als je 8000 eu in een kippenhok uit 92 gaat stoppen van dat geld had je een mooie andere auto kunnen kopen in betere conditie
'k had geen keuze, lees m'n topic maar :nee:
'k heb nog geprobeert de dagwaarde te vangen, maar ze deden liever dit
de enige die nu in z'n vuistje lacht is henkie uit rijswijk ('k zal de naam van de zaak niet
meer noemen) :) en btw er zijn hier legio gasten
die veel meer uitgeven aan een veel oudere wagen (de gtt's)
sportief rijden kost nou eenmaal geld, of je nou een sportive renault rijd
of een ander (sportief) merk, golf gti, vr6, cupra's 205gti enz
't is nagenoeg allemaal even duur
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Je bracht hem toch zelf naar rijswijk,niemand die je dat verplichte :~

Hebbie bij van Tol wel eens goed rondgekeken,en gezien hoe ze daar sleutelen :beer:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Florus schreef:Je bracht hem toch zelf naar rijswijk,niemand die je dat verplichte :~
Hebbie bij van Tol wel eens goed rondgekeken,en gezien hoe ze daar sleutelen :beer:
..... :lol: :lol: :lol:

:biertjuh:
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Florus schreef:Je bracht hem toch zelf naar rijswijk,niemand die je dat verplichte :~

Hebbie bij van Tol wel eens goed rondgekeken,en gezien hoe ze daar sleutelen :beer:
ja wel iemand die me dat verplichte :(
als je niet weet waar je het over hebt, houd dan je mond!
en als je 't hele verhaal wil horen (wat ik betwijfel) stuur dan maar een pm!

is een beetje ingewikkeld, en heb het net allemaal achter de rug
en dus ff geen zin meer in om
het nog een x uit te leggen
dus lees ze :)
hier kun je lezen hoe dit is gekomen
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15419

p.s. 'k had de keuze uit 2 bedrijven, en als 't aan mij had gelegen
had hij naar oud beierland gegaan, had ik echt geen 6000 eurie hoeven af te rekenen i.i.g. :|-
Laatst gewijzigd door le mouton noir (sandy) op vr 17 mar 2006 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

maarja we zouden toch geen bedrijven discussie meer houden?
i.i.g. de naam niet noemen, maar nu je het er toch over hebt,
in rijswijk bakken ze er niet meer van!......... en zo heb ik meer jongens gesproken. een mooi spreekwoord hiervoor is eerlijk duurt het langst (Y)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Je werkt om het weer uit tegeven :wink:

Auto's kosten nou eenmaal een (veel) geld...
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Strijder schreef:Je werkt om het weer uit tegeven :wink:

Auto's kosten nou eenmaal een (veel) geld...
juist, en m'n waggie is nou onderhuids weer helemaal fris
'k wil die bedragen eigenlijk vergeten (0)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Heeft iemand even een foto van een gemonteerde verbsnellingsbak-aftapplug van een clio 16v? :foto:
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

waarom dat dan?

die ouwe pluggen willen wel eens hoerig vast zitten en de randen van afbreken. Een olie plug past er ook in
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Volgens mij is die van mij eruit.... :(
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Iemand???
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Gelukig toch niet! Was in de war met deze plek! Mijn bak heeft alleen wel
erg gezweten, maar weet nog niet waar het olie nu vandaan komt.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Aftapplug1.JPG[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

le mouton noir (sandy) schreef:
Florus schreef:Je bracht hem toch zelf naar rijswijk,niemand die je dat verplichte :~

Hebbie bij van Tol wel eens goed rondgekeken,en gezien hoe ze daar sleutelen :beer:
ja wel iemand die me dat verplichte :(
als je niet weet waar je het over hebt, houd dan je mond!
en als je 't hele verhaal wil horen (wat ik betwijfel) stuur dan maar een pm!

is een beetje ingewikkeld, en heb het net allemaal achter de rug
en dus ff geen zin meer in om
het nog een x uit te leggen
dus lees ze :)
hier kun je lezen hoe dit is gekomen
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=15419

p.s. 'k had de keuze uit 2 bedrijven, en als 't aan mij had gelegen
had hij naar oud beierland gegaan, had ik echt geen 6000 eurie hoeven af te rekenen i.i.g. :|-
Als ik dat topic doorlees,kom ik als laatste post dit tegen:
le mouton noir (sandy) schreef:pfffffffffffft
nou de clio staat bij veban, en wordt helemaal nagekeken
er komt een nieuw stuurhuis op, een nieuwe bak, distributieriem
velg en nieuwe banden, verder wist henk me te vertellen dat de bak zeker wel kapot is gegaan door een kapotte motorsteun!! eindelijk iemand
die er verstand van heeft!
ik heb heel goed gevoel bij deze garage (Y)
dat ik daar nooit eerder ben geweest |:
nou hopelijk istie eind van de week klaar!
en is dit "topic" afgesloten :worship:
Dus misschien snap ik er geen barst van ofzo???????????

Maargoed hoef verder eigenlijk geen uitleg,er wordt me al iets duidelijk....

Lekker naar Tol gaan zou 'k zeggen :bye:
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

zei ik toch, datje dat niet wou weten, maar i.d.d.
lekker naar oud beierland, die laat het i.i.g. niet mooier lijken dan dat het is
maargoed laten we hier maar mee stoppen, m'n baas zegt altijd
de een houd van de moeder en de ander van de dochter :)
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:zei ik toch, datje dat niet wou weten, maar i.d.d.
lekker naar oud beierland, die laat het i.i.g. niet mooier lijken dan dat het is
maargoed laten we hier maar mee stoppen, m'n baas zegt altijd
de een houd van de moeder en de ander van de dochter
en weer een ander doet het lekkerzelf :)
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

hey mensen ik moet ff wat weten. zitten op de bogiekabels voor de clio 16v ook gelijk van die steckertjes om ze op de bogie te drukken?? en wat kost zo'n set?? en wat kosten die lange kop bouten??? beetje vage zin maar je snapt het wel :lol:
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

en nog ff een vraagje ik ga binnenkort een tweedehands complete cilinderkop kopen, maar hoe kan ik testen of die helemaal goed is? ik kan hem namelijk 24 uur onderdruk laten zetten op zo'n drukbank, maar als iemand nog een anders idee heeft om te kijken of hij goed is hoor ik dat graag.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

jiggy schreef:hey mensen ik moet ff wat weten. zitten op de bogiekabels voor de clio 16v ook gelijk van die steckertjes om ze op de bogie te drukken?? en wat kost zo'n set?? en wat kosten die lange kop bouten??? beetje vage zin maar je snapt het wel :lol:
Bougie kabels is complete set met aangegoten stekkers (Y)


Kopbouten:

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... ts_id=1632


Bougiekabels:

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... ts_id=2899

Prijzen zijn eigenlijk nagenoeg hetzelfde als bij de Brezan :wink:
jiggy
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 21:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Florus schreef:
jiggy schreef:hey mensen ik moet ff wat weten. zitten op de bogiekabels voor de clio 16v ook gelijk van die steckertjes om ze op de bogie te drukken?? en wat kost zo'n set?? en wat kosten die lange kop bouten??? beetje vage zin maar je snapt het wel :lol:
Bougie kabels is complete set met aangegoten stekkers (Y)


Kopbouten:

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... ts_id=1632


Bougiekabels:

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... ts_id=2899

Prijzen zijn eigenlijk nagenoeg hetzelfde als bij de Brezan :wink:
oke super die bougiekabels zijn wel weer lekker duur, maar jah moet ze toch hebben. en die kopbouten zijn toch van die lange bouten die ergens onder aan het blok vast komen zitten?? of zit dat niet zo bji clio?
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

le mouton noir (sandy) schreef:
Robert-Jan schreef:Ivo jou koppeling is pas gedaan 8)

Als ik dat lijstje van Sandy zie, niet lullig bedoeld ofzo maar je bent toch niet wijs als je 8000 eu in een kippenhok uit 92 gaat stoppen van dat geld had je een mooie andere auto kunnen kopen in betere conditie
'k had geen keuze, lees m'n topic maar :nee:
'k heb nog geprobeert de dagwaarde te vangen, maar ze deden liever dit
de enige die nu in z'n vuistje lacht is henkie uit rijswijk ('k zal de naam van de zaak niet
meer noemen) :) en btw er zijn hier legio gasten
die veel meer uitgeven aan een veel oudere wagen (de gtt's)
sportief rijden kost nou eenmaal geld, of je nou een sportive renault rijd
of een ander (sportief) merk, golf gti, vr6, cupra's 205gti enz
't is nagenoeg allemaal even duur
Das minder Sandy, jij blijft altijd mensen houden die beter willen worden over iemand anders zijn rug.

Ik ben inmiddels gestopt met optellen van de rekeningen, sdchrik je alleen maar van 8)
VLK Groep
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

En je blijft ook altijd mensen houden die gewoon d'r vreten proberen te verdienen........
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Florus schreef:En je blijft ook altijd mensen houden die gewoon d'r vreten proberen te verdienen........
Dat kan ook op een normale manier 8)
VLK Groep
#Lennard
Berichten: 72
Lid geworden op: za 27 aug 2005 11:23
Locatie: Zeewolde

Als ik terug schakel van 3 naar 2 bij het afremmen hoor ik een bonkend geluid als ik de koppeling weer op laat komen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

Robert-Jan schreef:
Florus schreef:En je blijft ook altijd mensen houden die gewoon d'r vreten proberen te verdienen........
Dat kan ook op een normale manier 8)
'k zal het je de volgende keer op een
meeting wel uit leggen wat er aan de hand was, niet hier op 't forum
maar d'r zijn bepaalde dingen idd mis gegaan (N)
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

#Lennard schreef:Als ik terug schakel van 3 naar 2 bij het afremmen hoor ik een bonkend geluid als ik de koppeling weer op laat komen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
aandrijfassen, motorsteunen miss?
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

le mouton noir (sandy) schreef:
#Lennard schreef:Als ik terug schakel van 3 naar 2 bij het afremmen hoor ik een bonkend geluid als ik de koppeling weer op laat komen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
aandrijfassen, motorsteunen miss?
Bedoel je dat de overgang van de ene naar de andere versnelling niet "smooth" genoeg gaat dat de aandrijfas(sen) of en/of motorsteun(en) een opdonder krijgen, dus puur te wijten aan slecht schakelen? Of is het andersom en krijg je dat gebonk wanneer de aandrijfas(sen) en/of motorsteun(en) kapot zijn ongeacht je schakeltechniek? [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... _think.gif[/img]
le mouton noir (sandy)
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
Locatie: dordrecht ,holland
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:
le mouton noir (sandy) schreef:
#Lennard schreef:Als ik terug schakel van 3 naar 2 bij het afremmen hoor ik een bonkend geluid als ik de koppeling weer op laat komen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
aandrijfassen, motorsteunen miss?
Bedoel je dat de overgang van de ene naar de andere versnelling niet "smooth" genoeg gaat dat de aandrijfas(sen) of en/of motorsteun(en) een opdonder krijgen, dus puur te wijten aan slecht schakelen? Of is het andersom en krijg je dat gebonk wanneer de aandrijfas(sen) en/of motorsteun(en) kapot zijn ongeacht je schakeltechniek? [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... _think.gif[/img]
[img]http://tango.messageboard.nl/9878/image ... sa_doh.gif[/img]als 't tegen zit kan het miss ook nog de bak zijn
Gesloten