ACT: Twingo I
trakteren! 

dat lijkt me een kortsluiting ergens. waarschijnlijk in de omgeving van je linker stadislichtDaantjuh schreef:ik heb een klein probleempje...
de zekering van stadislicht aan de linkerkant vliegt er mij steeds uit..![]()
wat kan dit zijn. iemand een idee waar ik moet gaan beginnen met zoeken

kijk ook je lampje eens na
mischien is er ergens vocht in de koplamp gekomen?
Minder! Sterkte man! 

Kon het niet laten, toch vandaag maar een nieuw model dash op de kop getikt. Komende week ophalen (en natuurlijk monteren)!
Geluk geen witte rook of andere problemen bij mijn lekke koppakking, dus kan nog wel, met enig risico, de straat op.
Geluk geen witte rook of andere problemen bij mijn lekke koppakking, dus kan nog wel, met enig risico, de straat op.
de koppakking van mijn ouders 96'er scenic is de koppakking ook stuk. Niks geen witte of zwarte rook. Totdat het blok ineens heel heet werdt en de koelvloeistofpot vrijwel leeg was. Gelukkig heeft mijn moeder toen de tempratuurmeter hoog op liep niks meer gereden. nieuwe koppaking en klaar.Geluk geen witte rook of andere problemen bij mijn lekke koppakking, dus kan nog wel, met enig risico, de straat op.
maar ik zou met een lekke koppaking dus zeker niet al te lang voor rijden. Helemaal omdat je geen tempratuurmeter in je auto hebt. Of is die ergens anders lek?
iig niet te lang mee wachten

Helemaal compleet?Royalty schreef:Kon het niet laten, toch vandaag maar een nieuw model dash op de kop getikt. Komende week ophalen (en natuurlijk monteren)!

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Toppie 

ja ben nog niet helemaal wakker, sorryRalf schreef:??Joosten schreef: de koppakking van mijn ouders 96'er scenic is de koppakking ook stuk.![]()

Goed bezig Jacco!Jacco Osté schreef: Vandaag eindelijk het probleem met mn mistlampen opgelost![]()
![]()
![]()
Kan ik mensen weer eindelijk verblinden![]()
![]()

@jacco: het hele dashboard compleet, dus incl nieuwe controlelampjesbakkie en stekker + kappen rondom stuur ed. Hopen dat ik me ga redden met de bedrading switchen.
Ga van die geplofte bijrijdersairbag proberen een geheimvakkie te maken, wat al eerder ter sprake is geweest op het forum. Voor de mensen met meer geld': 't zag er best geschikt uit om een tft schermpje in te plaatsen, die opkomt als je dat vakkie opent
Wel gemeen dat ze mij bij 't demontagebedrijf lekker gingen maken met allerlei clio en 19 16v motoren die ze daar nog hadden liggen
Ga van die geplofte bijrijdersairbag proberen een geheimvakkie te maken, wat al eerder ter sprake is geweest op het forum. Voor de mensen met meer geld': 't zag er best geschikt uit om een tft schermpje in te plaatsen, die opkomt als je dat vakkie opent

Wel gemeen dat ze mij bij 't demontagebedrijf lekker gingen maken met allerlei clio en 19 16v motoren die ze daar nog hadden liggen

Wilma schreef:Toppie
Maarten Peters schreef:Goed bezig Jacco!Jacco Osté schreef: Vandaag eindelijk het probleem met mn mistlampen opgelost![]()
![]()
![]()
Kan ik mensen weer eindelijk verblinden![]()
![]()
Dank u

Hoop volgende week wat meer te kunnen doen als alleen een paar draden leggen

NetjesRoyalty schreef:@jacco: het hele dashboard compleet, dus incl nieuwe controlelampjesbakkie en stekker + kappen rondom stuur ed. Hopen dat ik me ga redden met de bedrading switchen.

Goh, dat idee had ik ook alGa van die geplofte bijrijdersairbag proberen een geheimvakkie te maken, wat al eerder ter sprake is geweest op het forum. Voor de mensen met meer geld': 't zag er best geschikt uit om een tft schermpje in te plaatsen, die opkomt als je dat vakkie opent![]()

Alleen het deel: "mensen met meer geld" past niet zo goed bij mij

Geen genoegen mee nemenWel gemeen dat ze mij bij 't demontagebedrijf lekker gingen maken met allerlei clio en 19 16v motoren die ze daar nog hadden liggen

Turbo

Als je met inbouwen bezig gaat, kun je dan een nieuwe topic aanmaken met wat foto's eventueel? Ben er wel nieuwschierig naar hoe dat gaat.Royalty schreef:Kon het niet laten, toch vandaag maar een nieuw model dash op de kop getikt. Komende week ophalen (en natuurlijk monteren)!

trouwens, voor diegene die nog een mooie rpm meter zoeken voor niet al te veel geld:
http://shop.wiltec.info/tabshop_s/drehz ... 41345.html
Heb op 't moment geen digitale camera beschikbaar om 't geklus mee vast te leggen helaas. Kan een poging doen met de mobiele telefoon, maar dat wordt vast crappy kwaliteit
Had iemand anders ook al niet foto's gemaakt? Of was dat alleen voor en na?
Die toerenteller ziet er trouwens wel prima uit, maar op de site staan helaas niet de verzendkosten voor verzending naar Nederland.

Had iemand anders ook al niet foto's gemaakt? Of was dat alleen voor en na?
Die toerenteller ziet er trouwens wel prima uit, maar op de site staan helaas niet de verzendkosten voor verzending naar Nederland.
verzendskosten zijn 8,50. maar als je wat andere dingen besteld en zo valt het reuze mee.
en vergeet natuurlijk niet transactiekosten als je geld overmaakt naar duitsland
alleen echt groot is de teller niet.
Maar als je van plan bent in de toekomst nog wat meer meters te plaatsen, is het ook mooi dat er van de zelfde styl ook andere meters te koop zijn (voor relatief niet al te veel geld)
ik weet alleen niet hoe het zit met kwaliteit ect.
en vergeet natuurlijk niet transactiekosten als je geld overmaakt naar duitsland

alleen echt groot is de teller niet.
Maar als je van plan bent in de toekomst nog wat meer meters te plaatsen, is het ook mooi dat er van de zelfde styl ook andere meters te koop zijn (voor relatief niet al te veel geld)
ik weet alleen niet hoe het zit met kwaliteit ect.
prijzen die dealers betalen voor jullie spullen volgends mij tenminste of ik ze daar ook kan bestellen week niet maar wel grappige site
http://www.partsbase.nl
http://www.partsbase.nl
Twingo: Making it 2 the limit....
Joosten schreef:Als je met inbouwen bezig gaat, kun je dan een nieuwe topic aanmaken met wat foto's eventueel? Ben er wel nieuwschierig naar hoe dat gaat.Royalty schreef:Kon het niet laten, toch vandaag maar een nieuw model dash op de kop getikt. Komende week ophalen (en natuurlijk monteren)!
trouwens, voor diegene die nog een mooie rpm meter zoeken voor niet al te veel geld:
http://shop.wiltec.info/tabshop_s/drehz ... 41345.html
Daar hoef echt geen heel nieuw topic voor gemaakt te worden hoor

Dashboard is echt kinderspel om dat los te halen en weer te plaatsen

* Stuur verwijderen + kappen er rond omheen.
* Bovenplaat loshalen ( 3 Torxjes)
* Middenconsole loshalen (6 torxjes) + 2 daarachter van de kachelunit
* Onder bovenplaat van het dash zitten 5 torxjes, onderaan zitten 2 grote, onder de boxjes
* Stekkers loshalen en dash verwijderen

Erin zetten in omgekeerde volgorde

Enkel het aanpassen van de stekker van de controlelampjes is wat lastiger

het omzetten zelf gaat mij ook zeker lukken, heb daar redelijk wat ervaring mee onderhand.
maar ik heb in mijn Twingo zowel rijders airbag als bijrijdersairbag.
Hoe ga ik dat doen dan? (zonder dat zo'n ding ploft en zo)
passen de stekkers op elkaar, en hoe gaat dat met inbouwen, met name aan de bijrijderskant
maar ik heb in mijn Twingo zowel rijders airbag als bijrijdersairbag.
Hoe ga ik dat doen dan? (zonder dat zo'n ding ploft en zo)
passen de stekkers op elkaar, en hoe gaat dat met inbouwen, met name aan de bijrijderskant
Accu loshalen, kan ie niet ploffen ook 
In je stuur zit meestal via de achterkant met een paar torxjes vast.
Die loshalen, airbagunit naar voren trekken en stekkertjes loshalen.
Bijrijderskant zit waarschijnlijk aan je dashboard vast, aan de onder/binnen kant.
Dat was in ieder geval zo bij het nieuwe type
Dus eerst dash loshalen, stekker eraf en dan de hele unit eruit halen door de 2 moertjes los te draaien

In je stuur zit meestal via de achterkant met een paar torxjes vast.
Die loshalen, airbagunit naar voren trekken en stekkertjes loshalen.
Bijrijderskant zit waarschijnlijk aan je dashboard vast, aan de onder/binnen kant.
Dat was in ieder geval zo bij het nieuwe type

Dus eerst dash loshalen, stekker eraf en dan de hele unit eruit halen door de 2 moertjes los te draaien

thnx jacco,
en kun je mij toevallig ook vertellen of ik die zo weer in een nieuw type dash kan aansluiten? kwa stekkers en plek en zo?
ik zit namelijk nog even te bedenken wat ik zal doen.
Of mijn huidige dash mooi matzwart spuiten, of nieuw type dash er in maken.
Ben alleen bang dat ik met die airbags niet echt uitkom
of heel mischien nieuw type dash én matzwart...
wat mag een beetje compleet nieuw dash kosten op de 2ehands markt

en kun je mij toevallig ook vertellen of ik die zo weer in een nieuw type dash kan aansluiten? kwa stekkers en plek en zo?
ik zit namelijk nog even te bedenken wat ik zal doen.
Of mijn huidige dash mooi matzwart spuiten, of nieuw type dash er in maken.
Ben alleen bang dat ik met die airbags niet echt uitkom
of heel mischien nieuw type dash én matzwart...
wat mag een beetje compleet nieuw dash kosten op de 2ehands markt
Ik heb geen idee of de stekkers hetzelfde zijn 
Zelf heb ik geen airbags, nooit gehad ook, dus ik kan het je niet vertellen
Ik heb een compleet dash van het nieuwe type gekocht voor 50 euro, moest het alleen zelf uitbouwen,
het voordeel daarvan is dat je zelf kunt bepalen wat je erbij wilt hebben

Zelf heb ik geen airbags, nooit gehad ook, dus ik kan het je niet vertellen

Ik heb een compleet dash van het nieuwe type gekocht voor 50 euro, moest het alleen zelf uitbouwen,
het voordeel daarvan is dat je zelf kunt bepalen wat je erbij wilt hebben