ACT: Twingo I
Ben bij de Gele Twingo Turbo geweest bleek bij een woonwagenkamp te zijn. Niet erg...Twingo die geprobeerd heeft salto's te maken wel erg....
- Dak krom
- Zijpanelen golfbaan
- Achterklep krom
- Stuur los = bocht van bijna 90 graden naar rechts...
Kan nog wel even door gaan helaas... en hij wou er minimaal 2000 voor hebben...
+ punten
Mooie bodykit (Paar kleine beschadigingen)
Nette motor redelijk pittig maar niet snel
interieur redelijk netjes
- Dak krom
- Zijpanelen golfbaan
- Achterklep krom
+ punten
Die vent had dus een wokkel tekoop als ik het goed lees.
Zonde, maar je kunt ook een goedkope nette Twingo tegen hetlijf lopen die 100% is en die dan lekker maken zoals je wil. Zo ben ik de mijne ook tegen gekomen.
Zonde, maar je kunt ook een goedkope nette Twingo tegen hetlijf lopen die 100% is en die dan lekker maken zoals je wil. Zo ben ik de mijne ook tegen gekomen.
Je kan altijd de mijne nog kopenDouwe schreef:Ben bij de Gele Twingo Turbo geweest bleek bij een woonwagenkamp te zijn. Niet erg...Twingo die geprobeerd heeft salto's te maken wel erg....
- Dak krom
- Zijpanelen golfbaan
- Achterklep krom
+ punten

Dag Douwe,Douwe schreef:Mooi om te zien dat dit topic nog steeds leeft![]()
Kent iemand deze twingo Turbo?
Ik heb zo een afspraak om te kijken aangezien ik het twingo rijden erg mis
Klik Hier
Kerel, leef jij ook nog

Succes met je zoektocht

Das toch niet tegen mij he?Chris@R5 schreef:Hey als jij niks doet met dat nieuwe controlepaneel dan wilik het wel proberenJacco Osté schreef:Joosten schreef:ohh, das dan leuk voor eventuele toekomstplannenJacco Osté schreef:Joosten schreef:kan zijn dat ik het gemist heb of zo, kan het ook niet vinden met de search. maar is zo'n oude teller zo om te wisselen voor een nieuw type teller?en hoe zit dat met dat controlepaneel. Wat is daar bij een nieuw type anders aan, en is dat ook zo over te zetten?
Uit een nieuw type is breder en zit een andere stekker aan.
Ruilen tegen een compleet phase 1 dashboard?

Ik heb hem zelf nodig

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Nickster schreef:Ik wil graag zondag mijn remmen vervangen en de Twingo een beurtje geven. Nu de vragen:
Wat voor stappen moet ik volgen om de schijven en blokken te vervangen.
Waar moet ik de olie en de koelvloeistof af tappen.
Is de luchtfilter gewoon een kwestie van inleggen ?
Graag een wat uitgebreidere antwoorden....![]()
Chris@R5 schreef:Koop een werkplaatsboek. Of een vraagbaak (zelfde).
Dit is geen lullig antwoord, hoor. Maar die dingen zijn voor dat soort klusjes uitermate handig

Komt ie:
Pagina 142, hoofdstuk 11.2.1 Remblokken vervangen
Vervang altijd alle rembloken tegelijkertijd en gebruik remblokken van hetzelfde merk en type.
Uitbouwen:
- Zet de auto aan de voorzijde op bokken.
- Verwijder de voorwielen.
- Maak de aansluitdraad voor de remblokslijtagesignalering los.
- Druk de zuiger terug door de remklauw met de hand naar buiten te drukken.
- Verwijder de borgveer, het borgplaatje en de remblokken.
(NOTE 1: Borgplaatje zit aan de bovenkant van de remblokken, is een driehoekig plaatje dat de remblokken op de plek houdt

(NOTE 2: De borgveer zit aan de binnenkant van de remklauw

Inbouwen:
De remblokken van de Twingo zijn volledig symmetrisch.
- Controleer de staat van het stofrubber van de zuiger en het klemmetje.
- Controleer de staat van de stofrubbers op de geleidepennen.
- Druk de zuiger terug met behulp van bij voorbeeld het Renault speciaal gereedschap of een lijmtang en een blokje hout.
- Breng de nieuwe remblokken aan, samen met de anti-rammelveer.
- Breng het borgplaatje aan.
- Monteer de borgveer. Let op! Deze komt aan de binnenkant van de remklauw.
- Sluit de draad voor het remblokslijtagecontrolelampje weer aan.
- Trap enkele malen op het rempedaal om de speling van de voorremmen op te heffen.
Hoofdstuk 11.2.4 Remschijf uit- en inbouwen
Let op! De remschijven mogen niet worden afgedraaid. Wanneer ze gegroefd of versleten zijn of wanneer de zijdelingse slag te groot is, moeten ze worden vervangen.
Uitbouwen
- Verwijder de remblokken
- Verwijder de twee torx-schroeven waarmee de remschijf aan de naaf vast zit.
- Verwijder de remschijf.
Inbouwen
Het inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
Dat heb ik dus met mijn vorige gedaan maar zeker als je een turbo wilt ben je dan duurder uit dan als je een koopt waar dit al mee gebeurt isChris@R5 schreef:Die vent had dus een wokkel tekoop als ik het goed lees.

Vandaar ik aan het kijken ben naar Twingo Turbo's

Klopt ik heb dan ook besloten nog wat door te sparen plan is tot mijn budget zo'n 10.000 minimaal is. Dan standaard Twingo kopen GT Turbo Injectie motor in laten bouwen, body kit eromheen laten spuiten en dan het interieur zelf aanpakkenmadtraxx schreef:ah ik weet al wie..... wel kick hoor.... maarja ik zou zo'n project toch liever zelf doen, geeft denk wat meer waardering dan dat je hem zo koopt

Ik heb het twee jaar zonder Renault uitgehouden en zonder hobbyen dus een jaartje a 1,5 moet nog wel lukken...
Ik ken mezelf en ik moet echt eerst geld hebben dan weer beginnen want anders komt het niet goed

Gooi ze er hier maar opmadtraxx schreef:Van die twingo gtt heb ik nog wel wat foto's kan ik op verzoek wel pm'en of uploaden..... ziet er opzich wel netjes uit....

-
Hé Jacco, ga je vanavond mee naar Leiden?
Ik heb nog foto's van die GT Twingo van toen ie nog in het bezit van een kennis van mij was.
Is al meer als 7jaar terug ofzo.
Zal ze vanavond effe inscannen en er hier opknallen.
Is al meer als 7jaar terug ofzo.
Zal ze vanavond effe inscannen en er hier opknallen.
Ow sorry, Gmail nog niet geopend hiermadtraxx schreef:hey jacco.... foto's gekregen? zijn naar je gmail gestuurd...

Wordt toch laat vanavond voordat ik ze kan plaatsen, sorry

okay beetje zelf spot.....ook niet ORIGINEEL
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDhAtUR ... C_2720.jpg[/img]
en mezelf rechts inbeeld met tasje

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQDhAtUR ... C_2720.jpg[/img]
en mezelf rechts inbeeld met tasje

nee ik geloof het niet:Ferdy schreef:ging douwe die twingo turbo nog kopen ?
Douwe schreef: Klopt ik heb dan ook besloten nog wat door te sparen plan is tot mijn budget zo'n 10.000 minimaal is. Dan standaard Twingo kopen GT Turbo Injectie motor in laten bouwen, body kit eromheen laten spuiten en dan het interieur zelf aanpakken![]()
Ik heb het twee jaar zonder Renault uitgehouden en zonder hobbyen dus een jaartje a 1,5 moet nog wel lukken...
Ik ken mezelf en ik moet echt eerst geld hebben dan weer beginnen want anders komt het niet goed