Ik heb 3-delige velgen, maar het velg bed is aan opknappen toe. Nu heb ik nieuwe velgbedden (ik weet niet of dit een juist woord is) gekocht. Nu is mijn vraag : Waarom verchroomt men nooit het velgbed van een meerdelige velg ? Ze verchromen of vergulden wel de boutjes en het center, maar nooit het bed !
Polijsten is mooier. Chroom glimt meer. Maar ik ben het met je eens.
Laat je ze toch verchromen? Ik heb ook gepolijste randen, maar chroom is zo veel onderhoudsvijer.
Ik ben bang dat ik niet makkelijk tussen de boutjes kom met het poetsen, en ik heb vroeger 3 en 2 delige BBS velgen gehad en dat was bijna een dagtaak om ze netjes te houden. Ik heb nu mn Gotti's uitelkaar liggen en ben ze aan het "verbouwen"zie foto's..
Als je het goed polijst dan word dat mooier dan verchromen. Maar dan bedoel ik ook echt GOED polijsten. Niet dat beun gedoe wat de meesten doen. Gewoon de belgische manier van polijsten. Dan word het echt een spiegel en daar verbleken chromen velgen bij. Kost even tijd, en als je het laat doen geld, maar dan heb je ook wat
Idd
Ik heb nu even een tijdje geen tijd gehad om te poetsen en ik heb van die plekjes nu in de rand zitten die ik er niet makkelijk uit krijg. Aan het einde van de week maar eens over buigen
Als je van die remstof-vlekken er weer uit wil krijgen, met wat kun je dat doen. Ik heb wel een polijstpasta, maar die is niet hardnekkig genoeg. En schuren duurt weer eeuwen voor ik het weer als spiegeltjes heb.
Chris@R5 schreef:Als je van die remstof-vlekken er weer uit wil krijgen, met wat kun je dat doen. Ik heb wel een polijstpasta, maar die is niet hardnekkig genoeg. En schuren duurt weer eeuwen voor ik het weer als spiegeltjes heb.
Chris@R5 schreef:2 tientjes voor 1 liter zie ik op marktplaats. Is ook te krijgen bij brezan enzo?
Is te krijgen bij Cultwheels, Kuil banden. Brezan heeft dit bij mijn weten niet. Edwin heeft bij cultwheels een pot gehaald, en het is echt geweldig spul. Ik meende dat dit bij cultwheels iets van 25 euro moest kosten.
Het vooral die remstof en dit weer wat in het alu vreet. Dat krijg ik er heel lastig uit.
Ik heb wel een polijstpasta (Moc) die heel fijn is en altijd goed werkt, maar die kan dit niet meer weg krijgen
En dat houd niet langer dan een week.
Die velgen zijn namelijk Mattig SSF, waarbij SSF staat voor Sport Stahl Felge. Vertaald naar het nederlands Stalen velgen.
Als je staal gaat polijsten werkt dit ook wel, maar het gaat je binnen de kortste keren roesten. Aluminium roest ook, maar dat geeft een totaal ander restultaat als staal. Dus ik wens je veel succes met het bijhouden.
Als het verchroomd is, is het een totaal ander verhaal natuurlijk, maar dat is het niet...