Plaatwerkgarantie ???
Vrienden, ik rij een 1.6 16v clio uit 2000 nu heb ik bij het achterportier onder de strip als je de deur opent roest ontdekt valt dit onder deze garantie ?? in het onderhoudsboekje las ik iets over bepaalde certificaten die je dan moet hebben kan iemand me hier iets meer over vertellen ??
dealer al gebeld? 
welkom overigens

welkom overigens

Bedankt, nou das een beetje een afweging als ik m'n mond hou en bij m'n grote beurt vraag naar dat certificaat en dat krijg, heb ik recht op die garantie lijkt me. als ik nu ga en het vraag kan ik dat certificaat ook wel op m'n buik schrijven... dus ik hoopte eigenlijk iemand te vinden die al aanspraak heeft gemaakt op die garantie
andere dealer bellen, niet uit de regio 
ff info inwinnen

ff info inwinnen

12 jaar carrosorie garantie.
Ik had bij me Clio die ik 2e hands heb gekocht 10 jaar ofsow. Ik had roest boven me achter scherm en ben ermee naar de renault dealert gereden. de week erna heb ik um ingeleverd, 2 weken wachten en had um met een nieuw achter schrm terug gekregen
Ik had bij me Clio die ik 2e hands heb gekocht 10 jaar ofsow. Ik had roest boven me achter scherm en ben ermee naar de renault dealert gereden. de week erna heb ik um ingeleverd, 2 weken wachten en had um met een nieuw achter schrm terug gekregen
Weet niet of je hier wat aan hebt...
http://www.oving.nl/Occasions/Garantie_ ... efault.htm
dan ff aanklikken in het selectieveld:
"lakgarantie op uw Renault"
Heb zelf ooit met een Clio gehad dat ik roestplekjes tegenkwam vlakbij scharnieren van de beide achterdeuren.
Hier mee naar de dealer gegaan. Was overigens een auto met top-occasion garantie.
Deden nergens moeilijk over. Duurde alleen wel een paar weken voordat de auto gebracht kon worden om het in orde te maken.
http://www.oving.nl/Occasions/Garantie_ ... efault.htm
dan ff aanklikken in het selectieveld:
"lakgarantie op uw Renault"
Heb zelf ooit met een Clio gehad dat ik roestplekjes tegenkwam vlakbij scharnieren van de beide achterdeuren.
Hier mee naar de dealer gegaan. Was overigens een auto met top-occasion garantie.
Deden nergens moeilijk over. Duurde alleen wel een paar weken voordat de auto gebracht kon worden om het in orde te maken.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
12 jaar tel uitPatrick (Basic) schreef:Een Clio uit 1995 kan je zeker niet meer langsbrengen

Project: GTT Blue Sport
Binnenkort dan maar langs Renault Bierman 
Op autoweek staat dit bij Clio williams
carrosserie 3-deurs, hatchback
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
algemene garantie 1 jaar, onbeperkt
carrosserie garantie 6 jaar
introductie oktober 1994
einde fabruari 1996

Op autoweek staat dit bij Clio williams

transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
introductie oktober 1994
einde fabruari 1996
Nope, al heb je hem uit het buitenland gehaald, fabrieksgarantie is fabrieksgarantie 

Hou me ff op de hoogte Pat!Patrick (Basic) schreef:Binnenkort dan maar langs Renault Bierman
Op autoweek staat dit bij Clio williams![]()
transmissie 5 v, hand
brandstof benzine
introductie oktober 1994
einde fabruari 1996
ff een reactie bij de dealer geweest die heeft foto's van de plekjes genomen en naar Renault gemnaild ben nu aan het wachten op goedkeuring. bij het nemen van de foto's viel ook op dat het kitwerk bij het dak is gebarsten dit schijnt een bekend probleem te zijn ??? maar wat ze waarschijnlijk niet vergoeden ????????
in ieder geval ik laat nog wel weten wat de reactie is mochten ze goedkeuring geven voor herstel dan laat ik em chippen met K&N luchtfilter systeem is kijken wat we eruit kunnen krijgen !! geen toestemming dan wordt ie ingeruild !!!!!!
in ieder geval ik laat nog wel weten wat de reactie is mochten ze goedkeuring geven voor herstel dan laat ik em chippen met K&N luchtfilter systeem is kijken wat we eruit kunnen krijgen !! geen toestemming dan wordt ie ingeruild !!!!!!
-
- Moderator
- Car: MB
die certificaten willen ze vaak zien in verband met onderhoud (of iig regelmatige inspectie). Zo kunnen ze als het goed is problemen al in een vroeg stadium ontdekken zodat er dus geen personen aankomen na 10 jaar waarbij heel de auto in tweeen geroest is
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik snap het wel, die gasten willen ook geld verdienen alleen liever niet over mijn rug !! onderhoud kost al genoeg D-riem was al 450,- grote beurt 196,- met benzinefilter bougies enz kwam ik op 500,- bij het afrekenen repte niemand over certificaten
misschien begrijpen we elkaar verkeerd in mijn geval de auto heeft roest plaatwerkgarantie renault is verantwoordelijk dit kost renault geld hoe meer auto's dit hebben hoe meer ze dit kost toch ?! dus als ze dan tegen mij kunnen zeggen ja het is wel garantie maar je hebt geen certificaten dus wij vergoeden niet, kost het ze niks....in dat geval vind ik het kinderachtg om je achter certificaten te verbergen.
ik vind dat wanneer je normaal met je auto omgaat inzake wassen/schoonmaken ze je toch wel acht jaar tegen roest moeten kunnen garanderen !! zonder dat ik dan zelf achter certificaten aan moet gaan want dit is door de dealer zelf nooit ter sprake gebracht.
dit is natuurlijk allemaal speculatief want je weet niet wat ze oordelen
ik vind dat wanneer je normaal met je auto omgaat inzake wassen/schoonmaken ze je toch wel acht jaar tegen roest moeten kunnen garanderen !! zonder dat ik dan zelf achter certificaten aan moet gaan want dit is door de dealer zelf nooit ter sprake gebracht.
-
- Contacteer:
Doormiddel van de klanten pas van hun bij de was straat.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
mmm ben met de vijf geweest met wat roestplekjes, maar was geen garantie

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Edward(ForeverYoung) schreef:Onlangs?
rekenen kunnen ze ook niet meer, de ouden-ten-dagen van tegenwoordig![]()
![]()
![]()

-
- Moderator
- Car: MB
kinderachtig of niet, zoals ik al zei. als je regels bedenkt moet je ook ze naleven (of iig kunnen naleven).Nescio schreef:misschien begrijpen we elkaar verkeerd in mijn geval de auto heeft roest plaatwerkgarantie renault is verantwoordelijk dit kost renault geld hoe meer auto's dit hebben hoe meer ze dit kost toch ?! dus als ze dan tegen mij kunnen zeggen ja het is wel garantie maar je hebt geen certificaten dus wij vergoeden niet, kost het ze niks....in dat geval vind ik het kinderachtg om je achter certificaten te verbergen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Is dat voor alle auto's? Ik geloof dat de nieuwste R5jes van 1994 best wel roest hebben...Marcus schreef:Is het roesten van binnenuit?
Want dan alleen geldt volgens mij die garantie van 12 jaar.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
volgens mij is die 12 jaar garantie pas van de laatste jaren en ik denk niet dat je met een auto van 95 nog aan hoeft te komen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kijk daar heb je wat aan 

-
- Contacteer:
mijn 19 van 93 (toendertijd) had al 9 jaar !!Florus schreef:t/m 1998 = 6 jaar
van1998 t/m 2001 = 8 jaar
vanaf 2001= 12 jaar