Wassah's projectje - Nieuwe Gtt IC gescheurd
Mooi ding Wout, gefeliciteerd 

-
- Contacteer:
Mooie wagen
Oude van stefijn staat hier al een flinke tijd in de buurt (in zevebergen) was inderdaad ook in nieuwegein, kan alleen helaas wel weer wat aandacht gebruiken

Oude van stefijn staat hier al een flinke tijd in de buurt (in zevebergen) was inderdaad ook in nieuwegein, kan alleen helaas wel weer wat aandacht gebruiken
@Chris Is inderdaad van die jongen met die 19 16v hij vertelde nog dat hij zelf zijn bumpers had gemakt, hij was er nog steeds trots op. Verder bedankt allemaal en watch this space zit aardig wat in de pijplijn
.

beter wouterrrrrrrrrr van de LOI 
ik za; je vast binnenkort spotten bij de wasbox bij Koks op zaterdagmiddag

ik za; je vast binnenkort spotten bij de wasbox bij Koks op zaterdagmiddag

Immer wieder die verdammte Holländer
Hij is heel lang op zoek geweest naar een GT Turbo, had hij er alweer genoeg van? Of is hij alweer met wat anders leuks bezig....Wassah schreef:@Chris Is inderdaad van die jongen met die 19 16v hij vertelde nog dat hij zelf zijn bumpers had gemakt, hij was er nog steeds trots op. Verder bedankt allemaal en watch this space zit aardig wat in de pijplijn.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Hij heeft met zijn vriendin een huisje gekocht en tja dan moet je concessies (he wat) maken,
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb zelf nog in twijfel gestaan om deze auto te kopen, veel plezier d'r mee 

Vandaag gewinkeld bij Steven het een en ander aan pret spul opgehaald,
was redelijk vrolijk en had er zin in was een beetje enthousiast aan het rijden ging van drie naar vier, maar miste toeren schoten tot de 4000 een dof plofje, denk ho koppelen en in zijn versnelling. Tot mijn grote schrik geen fluiten geen vermogen en een druk meter die niks aangeeft.
Nu heb ik mijn as al gevoeld en daar was niks raars mee geen zware weerstand, alle slangen nog vast, nog suggesties of het spaarvarkentje vast openslaan
????
was redelijk vrolijk en had er zin in was een beetje enthousiast aan het rijden ging van drie naar vier, maar miste toeren schoten tot de 4000 een dof plofje, denk ho koppelen en in zijn versnelling. Tot mijn grote schrik geen fluiten geen vermogen en een druk meter die niks aangeeft.
Nu heb ik mijn as al gevoeld en daar was niks raars mee geen zware weerstand, alle slangen nog vast, nog suggesties of het spaarvarkentje vast openslaan

-
- Contacteer:
dumpvalve gesprongen?
Ben onder de indruk dat de turbo nog wel wil spinnen maar dat de wastegate openblijft staan, kan dat in combinatie met het plofje??
-
- Contacteer:
lijkt me sterk
eerder het membraam van de dumpvalve eruit zodat ie de lucht eruit gooid
eerder het membraam van de dumpvalve eruit zodat ie de lucht eruit gooid
Welnee das niet de dumpvalve, das gewoon iets als de intercooler die uit elkaar geploft is of een slang die gescheurd is. Ze scheuren vaak bij de overdrukbeveiliging tussen turbo en ic of bijv het pijpje van de carbkoeler. Als je op 1.3 bar ofzo draait sprong er bij mij ook nog wel es een slang af 
Gelukkig heb je daarvoor al een mooie oplossing, dus no worries

Gelukkig heb je daarvoor al een mooie oplossing, dus no worries

ik ben ook wel eens onder de indruk geweest van een turbo, maar ik denk dat je vanmiddag beter van mening had kunnen zijn dat... etcWassah schreef:Ben onder de indruk dat de turbo nog wel wil spinnen maar dat de wastegate openblijft staan, kan dat in combinatie met het plofje??

Immer wieder die verdammte Holländer
Wastegate is met de hand wel open en dicht te duwen?
Zou eerst alle slangen heel goed checken. Zelfs een grote scheur kan je over het hoofd zien omdat het pas onder druk een gat word. Warm rijden en onder motorkap gas geven, als je bovenin de toeren komt zouden de slangen wat harder worden/boller komen te staan.
Als je dan echt niets kan vinden, slangetje van wastegateactuator eraf, slang naar intercooler eraf, gas geven en kijken/voelen of er lucht uit de turbo komt en of die uberhaupt wel beweegt.
Ik weet niet of de 2e methode foolproof is, maar bij mij werkte die altijd
Zou eerst alle slangen heel goed checken. Zelfs een grote scheur kan je over het hoofd zien omdat het pas onder druk een gat word. Warm rijden en onder motorkap gas geven, als je bovenin de toeren komt zouden de slangen wat harder worden/boller komen te staan.
Als je dan echt niets kan vinden, slangetje van wastegateactuator eraf, slang naar intercooler eraf, gas geven en kijken/voelen of er lucht uit de turbo komt en of die uberhaupt wel beweegt.
Ik weet niet of de 2e methode foolproof is, maar bij mij werkte die altijd

-
- Contacteer:
lobster niet gescheurd?
of idd je intercooler open
heb er nog wel een paar hoor
of idd je intercooler open
heb er nog wel een paar hoor
Probleem gevonden zwarte kapje los gehaald over de IC en idd compleet los alle klemmetjes open aan de voorkant, zucht maar ff sleutelen opgelost foto's volgen
, bedankt.

Wat zou ik nou moeten zonder je eindeloze wijsheid,-Ray- schreef:ik ben ook wel eens onder de indruk geweest van een turbo, maar ik denk dat je vanmiddag beter van mening had kunnen zijn dat... etcWassah schreef:Ben onder de indruk dat de turbo nog wel wil spinnen maar dat de wastegate openblijft staan, kan dat in combinatie met het plofje??

ja, de IC moet je "strappen" als je meer dan standaard druk wilt rijden.....
zo'n stalen tie-rip er omheen dus....
zo'n stalen tie-rip er omheen dus....