Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op dit forum, maar heb dit onderwerp nog niet gezien :
Heb momenteel start problemen met mijn renault 19 1.7 Automaat. De problemen zijn als volgt :
Bij een koude start gaat de motor wel draaien maar zodra ik de startmotor laat stoppen slaat hij weer af. Alleen als ik flink gas bijgeef komt hij op gang. Dit was vroeger niet dus er is iets kapot/verandert. Wat mij ook opvalt is dat de motor als hij warm is regelmatig een verschrikkelijk laag toerental draait. zo rond de 200 rpm op mn meter. Dat kan ook nooit goed zijn. Hij staat dan ook flink te schokken en stoten.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ? bougies en bobine zijn al nagekeken door de garage. (kosten 75,-) dus wil het nu liever zelf oplossen.
Groetjes,
Stephan de Wit
Startproblemen renault 19
Temperatuursensor is een optie waar ik nu van uit ga.
Zit achterop je kop gedraaid, als je ervoor staat rechts. zit een soort kous overheen.
Zit achterop je kop gedraaid, als je ervoor staat rechts. zit een soort kous overheen.
Okee heb net even wat dingen nagekeken. Om te beginnen heb ik de plus van de accu tijdelijk losgehad. dit om de computer te resetten. tegelijkertijd ben ik de bougie kabels gaan doormeten. daar mat ik niks bijzonders aan.
Nadat ik de plus weer op de accu had gezet ben ik de motor gaan starten. toen die draaide elke keer 1 bougie kabel losgemaakt. bij alle 4 de kabels begon de motor te sputteren. dus hij draait gewoon volledig op zn 4 cylinders is mijn conclusie. Hoorde nog van een oud auto monteur dat je kabels in de haarlak/bougiekabelspray kan helpen tegen vocht problemen. is dit nuttig ?
Na dit hele gebeuren weer terug op de parkeerplaats na ff een testritje (die overigens uitwees dat er niks was verandert) draaide mn motor inneens stationair met een toerental van 2500 tot 3000 toeren.... ook niet helemaal super denk ik zo. heb ik ook al vaker meegemaakt. is echt van het ene in het andere uiterste. klinkt echt alsof de regeling voor het stationair toerental helemaal de kluts kwijt is. maargoed dat zeg ik als leek...
Zijn er nog mensen met andere ideen/suggesties dan hoor ik die graag.
Nadat ik de plus weer op de accu had gezet ben ik de motor gaan starten. toen die draaide elke keer 1 bougie kabel losgemaakt. bij alle 4 de kabels begon de motor te sputteren. dus hij draait gewoon volledig op zn 4 cylinders is mijn conclusie. Hoorde nog van een oud auto monteur dat je kabels in de haarlak/bougiekabelspray kan helpen tegen vocht problemen. is dit nuttig ?
Na dit hele gebeuren weer terug op de parkeerplaats na ff een testritje (die overigens uitwees dat er niks was verandert) draaide mn motor inneens stationair met een toerental van 2500 tot 3000 toeren.... ook niet helemaal super denk ik zo. heb ik ook al vaker meegemaakt. is echt van het ene in het andere uiterste. klinkt echt alsof de regeling voor het stationair toerental helemaal de kluts kwijt is. maargoed dat zeg ik als leek...
Zijn er nog mensen met andere ideen/suggesties dan hoor ik die graag.