Slecht starten, hoog verbruik

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Heb er al last van sinds ik mn 9 GTL heb.

Ontzettend moeilijk starten, dus met choke (niet teveel) start hij niet, paar keer pompen op het gaspedaal voor het starten helpt ook niet. Moet nu starten met choke en veel pompen met het gaspedaal tijdens het starten.
Als hij dan eindelijk aanslaat loopt ie een paar seconden en slaat dan weer af en is weer net zo moeilijk aan de gang te krijgen.

Het verbruik vind ik ook erg hoog. Dit is de eerste volle tank die ik gebruik sinds ik hem heb gekocht em ik heb er nu nog een 1/8 ongeveer inzitten en heb pas iets van 320 km gereden. Vind ik aardig aan de hoge kant. Rijd wel vaak korte stukjes maar zou het ook niet ergens anders mee te maken kunnen hebben in combinatiemet het slecht starten?

Hoor veel klachten over het vasthangen van de 2e klep van de carb, maar hoe kun je dat merken? Als ik rijd en ik schakel over, dan blijven mn toeren redelijk hoog wanneer ik mn koppeling intrap en zakt dan langzaam pas naar beneden.

Zou het misschien kunnen zijn dat mn chokeklep blijft hangen? En hoe kan ik dat controleren? Ik heb wel eens vlug gekeken toen ik het luchtfilter eraf had. Dan zie je de chokeklep bewegen, maar moet deze helemaal afsluiten/open blijven staan? Want hij sluit het niet helemaal af geloof ik.

Duss...wat zouden de oorzaken kunnen zijn van het slecht starten en het verbruik? Alle tips zijn welkom!
Frits Clio 16v

Veel korte stukjes en elke keer bij het starten flink moeten choken haalt het verbruik ook wel omhoog.

En het metertje zal niet erg nauwkeurig zijn.
Het beste kun je hem weer even voltanken zodat je precies weet hoeveel liter je op hoeveel km gebruikt hebt.

Gr, Frits.
pierre

werking chokekabel nazien en anders kabel verstellen, dit betekent als choke uitgetrokken is dat de klep helemaal dicht moet staan en als deze ingedrukt is moet de klep helemaal openstaan, dit kun je voelen.

hoog verbruik kan zijn versleten bougies, verdelerkap en verstopt luchtfilter.
Plaats reactie