Hallo,
ik rij een laguna en heb sinds kort een raar probleem:
bij een laag toerental inhouden en neiging tot afslaan.
Als de motor afslaat niet meer willen starten.
Startmotor draait rond, ploffen in de uilaat (onverbrande brandstof?), maar niet starten.
Na van een helling gerold te hebben en al startent in 2e versn. weer gestart en naar mijn werk kunnen rijden (1 km). Daar afgezet en gestart zonder problemen????
Soms tijdens het remmen valt op 1 speaker het geluid weg????
Bij loslaten rempedaal komt geluid weer terug.
Beide problemen zijn spontaan ontstaan, zonder dat er iets is gedaan aan motor/bedrading/wat dan ook en ervoor geen problemen van deze aard.
Al veel langer valt de motortemp. meter spontaan uit. Meerdere malen per rit. Komt ook zonder reden weer terug.
any clues
LAGUNA RT 1.8 E2 (benzine / nooit gas gereden)
bj.: 8 december 1994
motor slaat af/houdt in en start niet meer
heb ook sinds een paar dagen een rammelend geluid gehoord onder de auto waarvan ik niet heb kunnen vinden waar het vandaan komt.
na op internet gezocht te hebben denk ik aan de volgende mogelijke oorzaak
1. cat is defect
2. hierdoor kloppen de meetgegevens van de lambdasensor niet
3. hierdoor wordt het mengsel verkeerd berekend en 'verzuipt' de motor?
Het lijkt erop dat wanneer mijn probleem zich voordoet alleen bij een warme motor is: Ik rij 9,5 km naar mijn werk. Bijna op mijn werk aangekomen begint de ellende. Op mijn werk, als ik daar al kom, start ie niet meer/slaat ie af bij stationair draaien. Na een werkdag (van 8 uur) kan ik gewoon naar huis rijden en doet alles zich opnieuw voor vlak bij huis!
Alleen heeft een Laguna van dec. 94 een cat?
en kloppen mijn suggestie dan?
Wie weet er raad. Bij ons zit wel een dealer maar die heeft de naam dat ie elke seconde dat ie over je probleem nadenkt al in rekening brengt.
De enige keer dat ik er ben geweest heeft ie die reputatie ook waargemaakt.....
(
na op internet gezocht te hebben denk ik aan de volgende mogelijke oorzaak
1. cat is defect
2. hierdoor kloppen de meetgegevens van de lambdasensor niet
3. hierdoor wordt het mengsel verkeerd berekend en 'verzuipt' de motor?
Het lijkt erop dat wanneer mijn probleem zich voordoet alleen bij een warme motor is: Ik rij 9,5 km naar mijn werk. Bijna op mijn werk aangekomen begint de ellende. Op mijn werk, als ik daar al kom, start ie niet meer/slaat ie af bij stationair draaien. Na een werkdag (van 8 uur) kan ik gewoon naar huis rijden en doet alles zich opnieuw voor vlak bij huis!
Alleen heeft een Laguna van dec. 94 een cat?
en kloppen mijn suggestie dan?
Wie weet er raad. Bij ons zit wel een dealer maar die heeft de naam dat ie elke seconde dat ie over je probleem nadenkt al in rekening brengt.
De enige keer dat ik er ben geweest heeft ie die reputatie ook waargemaakt.....

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Staat er op je kentekenbewijs achter je autotype de code U9?? Dan zit er sowiezo een kat onder. Maar ik denk dan er hoe dan ook wel een kat onder zit. Kan dus wel eens zijn dat het binnewerk van de kat kapot is gegaan en nu alles verstopt en daardoor een hoop problemen veroorzaakt...
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
en de speaker is gewoon een los contackt ..
maar idd je cat kan wel eens die problemen veroorzaken
krik hem hoog op (als hij koud is)
en geef ff een goeie klap op de cat
ter hoogte van je versnellings pook onder de auto ..
hoor je een rammel kan je een andere cat gaan zoeken
vergis je niet in de cat en kat
sla je de kat heb je grote kans dat je een kras of knauw terug krijgt
maar idd je cat kan wel eens die problemen veroorzaken
krik hem hoog op (als hij koud is)
en geef ff een goeie klap op de cat
ter hoogte van je versnellings pook onder de auto ..
hoor je een rammel kan je een andere cat gaan zoeken
vergis je niet in de cat en kat
sla je de kat heb je grote kans dat je een kras of knauw terug krijgt
hij is aan de computer gehangen en geen storingen vastgesteld
en wat denk je: verschijnselen bij warme motor niet meer te reproduceren!!
arrghhh
cat is het ook niet, geen rammeltje
heb nu de verdeelkap en rotor vervangen
vooral de verdeelkap was hard nodig
bougies meegenomen hoewel die er redelijk uit zagen
lange rit gemaak en wederom niets meer te reproduceren
zou het de verdeelkap geweest kunnen zijn?
en die rammel was op de brug ook niet te vinden
maar is er nog steeds...
en wat denk je: verschijnselen bij warme motor niet meer te reproduceren!!
arrghhh
cat is het ook niet, geen rammeltje
heb nu de verdeelkap en rotor vervangen
vooral de verdeelkap was hard nodig
bougies meegenomen hoewel die er redelijk uit zagen
lange rit gemaak en wederom niets meer te reproduceren
zou het de verdeelkap geweest kunnen zijn?
en die rammel was op de brug ook niet te vinden
maar is er nog steeds...
Voor een ieder die nog interesse heeft in de afloop:
De verdeelkap was in zeer slechte staat, deze vervangen en het afslaan na 7 km. is verdwenen.
Het rammelen is na veel zoeken bij toeval gevonden.
De grille of meer het geheel waarin de grille zit, loop door tot onder de koplampen. Dit deel sluit aan tegen het zijscherm. Hier zit, achter het hoeklicht (van buitenaf onzichtbaar), een soort schuifkoppeling. Een ervan is dusdanig lam dat de metalen uitloop van de grille tegen het zijscherm rammelt bij resonanties. Dit moet ik nog fixen, waarschijnlijk door een parkertje door de schuifkoppeling te schroeven om zo de beide delen van de koppeling te fixeren.
De verdeelkap was in zeer slechte staat, deze vervangen en het afslaan na 7 km. is verdwenen.
Het rammelen is na veel zoeken bij toeval gevonden.
De grille of meer het geheel waarin de grille zit, loop door tot onder de koplampen. Dit deel sluit aan tegen het zijscherm. Hier zit, achter het hoeklicht (van buitenaf onzichtbaar), een soort schuifkoppeling. Een ervan is dusdanig lam dat de metalen uitloop van de grille tegen het zijscherm rammelt bij resonanties. Dit moet ik nog fixen, waarschijnlijk door een parkertje door de schuifkoppeling te schroeven om zo de beide delen van de koppeling te fixeren.