koelslangen aansluiten.clio 16v ff de weg kwijt....

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
dennis16v

wie kan eens onder ze kap kijken naar de koelwaterslangen.
heb een tijd terug alle slangen losgetrokken, en wil ze nuweer aansluiten.
omdat ze allemaal nietmeer orgineel zijn kan ik aan d vorm nietmeer zien waar welke nou zat.

het gaat om 4 slangen namelijk:
de 2 slangen van de verwarming achter het schutbord.
de ene loopt als t goed is naar de achterkant van de motor. (daar zitten 2 aansluitingen onder elkaar. ze zitten boven elkaar.

en de 2 die naar het koelvaatje lopen.
1 ervan gaat naar de verwarming achter het schutbord. maar is dat de voorste of de achterste, en looptie naar de bovenste of de onderste aansuiting van de verwarming.

de 2e van het koelvaatje loopt naar 1 van die aansluitingen achterop de motor. (ik dacht de bovenste)

wie kan eens kijken.
Frits Clio 16v

Ik zal morgenmiddag even kijken voor je (Y)

Gr, Frits.
dennis16v

Clio Baccara 16v schreef:Ik zal morgenmiddag even kijken voor je (Y)

Gr, Frits.
thanx.
Tijn
Contacteer:

ehm.... volgens mij maakt het geen fluit uit .....

in het ergste geval loopt de koelvloeistof in een andere richting dan standaard door je kachelradiateur toch ?

als ik een denkfout maak hoor ik het graag.....
Frits Clio 16v

Bovenste van verwarming <---> achterste aansluiting op koelvat
Onderste van verwarming <---> bovenste op achterkant motor (dus die waar iets verder de temp. sensor zit)
Voorste van koelvat <---> onderste op achterkant motor

Je had het over 4 slangen, maar het zijn er dus maar 3 (omdat er 1 van de verwarming meteen naar het koelvaatje gaat)
Bij de bovenste aansluiting op het blok gaat nog wel een aftakking achter de motor langs (kon niet zien waarheen).

Gr, Frits.
dennis16v

Clio Baccara 16v schreef:Bovenste van verwarming <---> achterste aansluiting op koelvat
Onderste van verwarming <---> bovenste op achterkant motor (dus die waar iets verder de temp. sensor zit)
Voorste van koelvat <---> onderste op achterkant motor

Je had het over 4 slangen, maar het zijn er dus maar 3 (omdat er 1 van de verwarming meteen naar het koelvaatje gaat)
Bij de bovenste aansluiting op het blok gaat nog wel een aftakking achter de motor langs (kon niet zien waarheen).

Gr, Frits.
ahha. kijk dit had ik nodig...
bedankt frits.

ik denk wel dat het uitmaakt... zowiezo lijkt het mij dat t water van onder naar boven door de verwarming loopt om eventuele lucht eruit te kunnen duwen, denk dat t ook bij de radiator van onder naar boven zal lopen...

iemand?
Frits Clio 16v

Volgens een tekening in de vraagbaak loopt het water in de gewone radiateur van boven naar onder.
En in de kachelradiateur van onder naar boven, precies andersom dus.

Ik denk dat het bij de kachel niet echt uit zal maken, en bij de gewone radiateur heb je bovenin een ontluchtingsnippel.

Gr, Frits.
Plaats reactie