naah daar is ie dan .vandaag opgehaald bij de dealer . een Renault Laguna break , 1.6 16v antreciet grijs uit eind 2000 met nog geen 76000 km op de teller . voor ons echt bedoelt als "family "car . met een kleintje ventje van 3 en een 2 de op komst is dit we leen erg prettige en ruime auto . zelfs voorzien van elc ramen .climate control , centrale deur verg. en abs , ook nieuw voor ons is stuurbekrachtiging , en dat is vooral voor de misses erg prettig . we hebben beide al gereden en het bevalt erg goed . ik heb wat test en aandacht puntjes doorlopen die ik hier op het forum vond (via de search functie) en zo heb ik een eigen checklist gemaakt .. de auto slaagde met een dikke 10 . klein min puntje wat ik ook al terug vond is het geluid van de installatie .. ik heb zelf mijn VDO radio overgebouwd .en het geluid komt slechts uit de 2 speakers onderin .. de bovenste vakjes zijn leeg .. dat betekend dat ik toe ben aan een mooi compo setje 13 cm geloof ik .. achter zitten er geen speakers in de deuren maar in het plafond helemaal achterin , althans de rooster .. bij mij zijn ze leeg .. welke maat past daar in ? ook de verlichting van de buiten temp is een beetje donker , terwijl de tijd perfect helder wordt weer gegeven .. 1 lampje stuk ? makkelijk bij te komen ?
hier wat pics van auto ..ik maak nog wel meer zodra ik meer tijd heb ..
[img]http://home.wanadoo.nl/j-pasman/renault1.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/j-pasman/renault2.jpg[/img]
wij zijn er blij mee ! (en de boten passen ruim !)
Jeroen en Arjenne
mijn "nieuwe"laguna break
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
dank u voor de comlpimenten het is een mooie car inderdaad .. ik hoor steeds meer geruchten dat er voorin 17 cm speakers zouden passen en dat helemaal achterin maar 10 cm zou passen . bij iemand bekend ? ik hoop dat het vanavond nog een beetje licht is dan kan ik nog snel effe neuzen ..
jeroen
jeroen
-
- Contacteer:
ok effe gekenen .. inderdaat 17 cm voorin en iets van 10 cm achterin . volgens mij moet er voor die 10 cm nog iets van een adapter plaatje komen ofzo ... ik denk dat ik voor de pioneer ts-h1703 ga .. redelijk goeie specs voor een scherpe prijs .. achterin komt aleen maar rear fill dus dat kan goedkoop zijn ....
Jeroen
Jeroen
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Nice car dude!
Mijn ouders hebben ook een Laguna 1.6 16 uit 2000 (alleen geen break). Errug fijne wagens om in te rijden! Zit alweer 220000 kilometertjes op.
Veel plezier ermee.....enne, de muziek niet te hard zetten waar de kids bij zitten he
Hebben ze al gehoorbeschadiging voor ze 10 zijn 
Mijn ouders hebben ook een Laguna 1.6 16 uit 2000 (alleen geen break). Errug fijne wagens om in te rijden! Zit alweer 220000 kilometertjes op.

Veel plezier ermee.....enne, de muziek niet te hard zetten waar de kids bij zitten he

-
Kijk, Warmond en Leiden, ook niet echt ver van elkaar verwijderd, en dan ook nog bijna dezelfde auto, de mijne is iets minder jong, heeft ook iets meer gelopen, maar het is en blijft een fijne auto! Zie hier mijn Laguna RXE 2.0S 16V! (pimped by Adobe
)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6QP73BMO

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6QP73BMO
-
- Contacteer:
Wow.. "vette "bak ! wellicht dat ik nog eens naar andere velgen ga kijken .. eerst maar eens een setje speakers besteld voor in de deuren . dan zien we wel verder . mijn vader heeft 2 van deze auto's gehad en vertelde mij dat hij nog een fietsen drager en een setje nooitgebruikte sneeuw kettingen had voor deze auto .. altijd handig ! heb al weer een paar avondjes gereden en het rijd wel erg lekker hoor .!
Jeroen
Jeroen
-
- Contacteer:
zo na een lang weekend weg , nu weer terug thuis ,. tijdens het weekend heb ik ongeveer een 400 kilometer gereden . ik heb toch nog een paar vraagjes ,
de motor loopt gewoon netjes en heeft puf genoeg maar ik vind dat ie soms wat rauw klinkt .. boven de 2500 toeren komt er meer kracht vrij en begint de boel te accelereren maar wel samen met een soort "R" in de motor .. dus niet "whoaaaaaamm "of "ieeeeeeeeiiiaaaaauuuwww " maar rrruuuurrrrrruuuurrrr " zal wel , denk ik dan .. ik was een 1.4 polo gewend en die maakte zowieso meer herrie . en ik vind het erg vervelend dat de verlichting van de buiten temp kapot is. . het lampje van het klokje doet t wel .. is dat makkelijk te verhelpen ? ik bedoel kan ik er makkelijk bij en hoe maak ik die middenconsole los zodat ik dat lampje kan vervangen ..?
ook al wezen varen met de model boten en ik schuif de hele handel zo achterin . erg prettig zo'n grote laad ruimte.
ook de voorspeakers al vervangen voor een setje pioneers maar de klank vind ik maar matig .. ik zag wel dat de "kast "ruimte in de deuren erg beperkt wordt door een soort water scherm, een soort eigen behuizingkje voor de bas speaker , echter die is veels te klein .. hebben mensen dat er al eens uit gehaald om het geluid te verbeteren ?
nu snel naar de lente , dan kan de boel in de was en mooi opboenen ..
Jeroen
de motor loopt gewoon netjes en heeft puf genoeg maar ik vind dat ie soms wat rauw klinkt .. boven de 2500 toeren komt er meer kracht vrij en begint de boel te accelereren maar wel samen met een soort "R" in de motor .. dus niet "whoaaaaaamm "of "ieeeeeeeeiiiaaaaauuuwww " maar rrruuuurrrrrruuuurrrr " zal wel , denk ik dan .. ik was een 1.4 polo gewend en die maakte zowieso meer herrie . en ik vind het erg vervelend dat de verlichting van de buiten temp kapot is. . het lampje van het klokje doet t wel .. is dat makkelijk te verhelpen ? ik bedoel kan ik er makkelijk bij en hoe maak ik die middenconsole los zodat ik dat lampje kan vervangen ..?
ook al wezen varen met de model boten en ik schuif de hele handel zo achterin . erg prettig zo'n grote laad ruimte.
ook de voorspeakers al vervangen voor een setje pioneers maar de klank vind ik maar matig .. ik zag wel dat de "kast "ruimte in de deuren erg beperkt wordt door een soort water scherm, een soort eigen behuizingkje voor de bas speaker , echter die is veels te klein .. hebben mensen dat er al eens uit gehaald om het geluid te verbeteren ?
nu snel naar de lente , dan kan de boel in de was en mooi opboenen ..
Jeroen
-
jeroentune schreef:"whoaaaaaamm "of "ieeeeeeeeiiiaaaaauuuwww " maar rrruuuurrrrrruuuurrrr "

Voorin kun je andere volgens mij 16 cm. boxen plaatsen in de deuren. Onder de voorruit in de hoeken heb je ruimte voor tweeters. Achterin kun je (volgens mij) 13 cm. speakers plaatsen, maar de beste manier om daar achter te komen is de roostertjes verwijderen en het op te meten.jeroentune schreef:klein min puntje wat ik ook al terug vond is het geluid van de installatie .. ik heb zelf mijn VDO radio overgebouwd .en het geluid komt slechts uit de 2 speakers onderin .. de bovenste vakjes zijn leeg .. dat betekend dat ik toe ben aan een mooi compo setje 13 cm geloof ik .. achter zitten er geen speakers in de deuren maar in het plafond helemaal achterin , althans de rooster .. bij mij zijn ze leeg .. welke maat past daar in ?
Normaal gesproken zitten er alleen (standaard) 16 cm. speakers in de voorportieren. Zo was dat tenminste in mijn Laguna toen ik hem kocht. Een hatchback uit november 2000.
-
- Contacteer:
ja klopt tis inderdaad 16 of 16,5 cm wat er in gaat .. ik heb een compo setje gekocht met mooie woofers met longstroke membramen en grote magneten enz .. komt alleen zo weinig uit omdat hij niet echt een klank kast heeft om in te spelen . dat zal ik zoda de tempratuur het toe laat eens gaan veranderen ..
niemand een idee hoe ik dat buiten temp lampje kan verwisselen .?
Jeroen
niemand een idee hoe ik dat buiten temp lampje kan verwisselen .?
Jeroen
-
Je kunt het afdekkapje waaronder de display zit gewoon lostrekken (althans, bij mij). Deze zit met twee klemmetjes aan de voor- of achterkant vast. Daarna is het een kwestie van de torx-schroefjes losdraaien en dan het lampje vervangen. Waarschijnlijk gewoon een glassokkellampje met T5-fitting, 1,2 of 2,0 Watt.
Succes
Succes
-
- Contacteer:
kwestie van Snokken dus .... thanx !
Jeroen
Jeroen
-
Heb het nog even snel nagekeken in mijn eigen Laguna, de voorkant van het "kapje" bevat de klemmetjes, de achterkant bevat pinnetjes. Dus voor je gaat snokken, eerst even voorzichtig de voorkant loswippen en vervolgens gewoon het paneeltje naar je toe trekken.jeroentune schreef:kwestie van Snokken dus .... thanx !
Jeroen
Monteren (uiteraard) in omgekeerde volgorde. Laat even weten hoe het gegaan is, en welk lampje erin moest!
Succes!
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
klinkt ie nog steeds zo??Frank M schreef:jeroentune schreef:"whoaaaaaamm "of "ieeeeeeeeiiiaaaaauuuwww " maar rrruuuurrrrrruuuurrrr "![]()
![]()

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Contacteer:
hmm klinken nog steeds ja .hij gromt een beetje maar ik raak er wel aan gewend . ik kan niet goed zeggen of het hoort of niet .. ik heb het midden console inderdaad vrij eenvoudig open gekregen . tis heel makkelijk . het display iets van je af drukken .. dan omhoog en dan komt de kap los .. dan naar je toe trekken en dan is ie er af ..
daar onder met 3 torque schroefjes het display zelf los schroeven en dan vind je een kastje met een draad er aan . achterop dit kastje zitten 2 lampjes met een zwart kunstof houdertje . die kun je met barjonet sluiting een slag draaien en dan komen ze er uit . 12v 2L staat er op .. soort lange leds maar het zijn echt lampjes. . nu nog zoeken waar ze te krijgen zijn .
daar onder met 3 torque schroefjes het display zelf los schroeven en dan vind je een kastje met een draad er aan . achterop dit kastje zitten 2 lampjes met een zwart kunstof houdertje . die kun je met barjonet sluiting een slag draaien en dan komen ze er uit . 12v 2L staat er op .. soort lange leds maar het zijn echt lampjes. . nu nog zoeken waar ze te krijgen zijn .
-
- Über-Spammer
lampjes kun je gewoon bij de automaterialenshop krijgen
(meestal tenminste, anders even bij de dealer)

-
Je bedoeld glassokkellampjes met T5-fittingjeroentune schreef:hmm klinken nog steeds ja .........u nog zoeken waar ze te krijgen zijn .