ACT: Clio Williams Deel 1
-
wie heeft ooit zijn blok laten reviseren....dat zou ik best is willen laten doen...gaat mij puur om revisie niet om tunen....wat zou er precies moeten gebeuren....tegen welke kosten ongeveer...
-
Is me niet opgevallen.+Clio16v+ schreef:zit er bij jullie ook verschillende leertypen door elkaar, heb 3 delen iets groffer qua structuur (van de 4).
De stukken waren idd niet allemaal de goede maat. Daarom was het een gedoe om de hoes netjes recht op het frame te monteren. Is wel gelukt, maar de hoes had beter gemaakt kunnen worden.Tom schreef:nee, dat niet. Maar bij mij zijn de stukken leder niet alle van dezelfde maat en 1 stiksel zat niet bepaald netjes aan de bovenkant (doordat ik daar een stuk vanaf heb moeten halen zie je dat echter niet meer)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Stuur patrick (ptrgte) eens een pm.PATRICK-CLIO schreef:wie heeft ooit zijn blok laten reviseren....dat zou ik best is willen laten doen...gaat mij puur om revisie niet om tunen....wat zou er precies moeten gebeuren....tegen welke kosten ongeveer...

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik?? Hoezo ?LotuzClioWilliams schreef:Ik verwacht dat Patrick, Frits en Paul binnenkort met jou contact zullen opnemen.
Project: GTT Blue Sport
-
Er zijn meer honden die Fikkie heten. 

Patrick heeft het druk...Frits schreef:Stuur patrick (ptrgte) eens een pm.PATRICK-CLIO schreef:wie heeft ooit zijn blok laten reviseren....dat zou ik best is willen laten doen...gaat mij puur om revisie niet om tunen....wat zou er precies moeten gebeuren....tegen welke kosten ongeveer...(en als je antwoord hebt. zou ik het ook graag horen/weten
)

Wat ik zou doen?
Cilinders:
Cilinders ophonen en nieuwe zuigerveren monteren.
Indien de bovenste rand van de zuiger nog 'ribbels' heeft is deze nog wel ok. Grote gladde vlakken zijn minder goed. Loopt wel maar niet 100% optimaal.
Lagers:
Krukas en drijfstanglagers controleren op sporen van slijtage. Wanneer de lagers er nog goed uitzien zonder vreetsporen deze vervangen. Zien ze er slecht uit, check de kruktappen en de krukas op slijtage. In het ergste geval moet deze geslepen en een aangepaste maat lagers krijgen. Lagers monteren met nieuwe bouten.
Cilinderkop:
Klepgeleiders vernieuwen, klepzittingen frezen en kleppen slijpen, injectoren reinigen, kop afpersen en controleren op vlakte. Lagers van de nokkenas bekijken op slijtage. Nieuwe koppakking en keerringset, in en uitlaatpakkingen, eventueel draadstangen van in en uitlaatpakking vervangen als deze rot zijn.
Carter:
Carterpakking vervangen, oliepompzeef schoonmaken, carter schoonmaken, oliepomp met voelermaatjes nameten op slijtagetolerantie. Als deze ook maar iets van spoortjes heeft beter maar vervangen. Ook wanneer de plunjer die achter de veer zit in de oliepomp slijtsporen heeft/krassen oliepomp vervangen. Krukaskeerring vervangen.
Overig:
Werking en waarden van de sensoren nameten en eventueel schoonmaken, thermostaat vernieuwen, koelsysteem goed uitspoelen (ook de kachel!), stappenmotoren schoonmaken, waterpomp controleren op lekkage/speling. NIeuwe distributieriem, spanrollen, multiriem, spanrollen vervangen, krukaskeerring bakzijde vervangen.
Geen werkvolgorde
en kan wat vergeten zijn. Is ongeveer wat ik bij mike's 16v blok heb gedaan.
Cilinders:
Cilinders ophonen en nieuwe zuigerveren monteren.
Indien de bovenste rand van de zuiger nog 'ribbels' heeft is deze nog wel ok. Grote gladde vlakken zijn minder goed. Loopt wel maar niet 100% optimaal.
Lagers:
Krukas en drijfstanglagers controleren op sporen van slijtage. Wanneer de lagers er nog goed uitzien zonder vreetsporen deze vervangen. Zien ze er slecht uit, check de kruktappen en de krukas op slijtage. In het ergste geval moet deze geslepen en een aangepaste maat lagers krijgen. Lagers monteren met nieuwe bouten.
Cilinderkop:
Klepgeleiders vernieuwen, klepzittingen frezen en kleppen slijpen, injectoren reinigen, kop afpersen en controleren op vlakte. Lagers van de nokkenas bekijken op slijtage. Nieuwe koppakking en keerringset, in en uitlaatpakkingen, eventueel draadstangen van in en uitlaatpakking vervangen als deze rot zijn.
Carter:
Carterpakking vervangen, oliepompzeef schoonmaken, carter schoonmaken, oliepomp met voelermaatjes nameten op slijtagetolerantie. Als deze ook maar iets van spoortjes heeft beter maar vervangen. Ook wanneer de plunjer die achter de veer zit in de oliepomp slijtsporen heeft/krassen oliepomp vervangen. Krukaskeerring vervangen.
Overig:
Werking en waarden van de sensoren nameten en eventueel schoonmaken, thermostaat vernieuwen, koelsysteem goed uitspoelen (ook de kachel!), stappenmotoren schoonmaken, waterpomp controleren op lekkage/speling. NIeuwe distributieriem, spanrollen, multiriem, spanrollen vervangen, krukaskeerring bakzijde vervangen.
Geen werkvolgorde

Maar, ik 'zou het wel eens willen doen' vind ik zoiets?
Meet eens de compressie. Wanneer deze goed is, de motor goed loopt, is een betaalbare stap hoogstens de lagers te vervangen. Komt ook de oliedruk ten goede. Goed onderhoud houden en warm rijden zou m neit veel pijn moeten doen. Een blok reviseren wat nog goed is heeft in mijn ogen weinig nut.
Meet eens de compressie. Wanneer deze goed is, de motor goed loopt, is een betaalbare stap hoogstens de lagers te vervangen. Komt ook de oliedruk ten goede. Goed onderhoud houden en warm rijden zou m neit veel pijn moeten doen. Een blok reviseren wat nog goed is heeft in mijn ogen weinig nut.
-
En waar kun je de compressie laten meten? Gewoon bij de Renault garage? En hoe gaat dit in zijn werk? Hoeveel tijd staat ervoor? 

-
Is niet veel werk, zou in een half uurtje moeten kunnen.
Je hebt alleen een compressiemeter nodig, meer niet.
Gr, Frits.
Je hebt alleen een compressiemeter nodig, meer niet.
Gr, Frits.
-
Thanks voor de info...wat zou het nou eigenlijk moeten kosten...
2000?3000? meer?
2000?3000? meer?
-
ff nieuw matjes besteld bij biesheuvel, in die van mij zaten scheuren
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwDlAsgT ... MG0043.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwDlAsgT ... MG0043.JPG[/img]
-
netjes
kost zo iets?

-
37 eur en nog wat centjes incl verzend en btw
Mooi matje hoor 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Deze vandaag gespot..staat ie al in t williams-register?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/klikowilliams.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/klikowilliams.jpg[/img]

-
Gek!

-
Ik durf te wedden dat als deze door Renault gemaakt zou worden, dat ook deze zou gaan roesten.Robke schreef:Is dat nou een echte Kliko Williams??

-
- Contacteer:
stond ie al in t register Strijder? 
En nee, niet veel beters te doen nee

En nee, niet veel beters te doen nee

-
- Contacteer:
Hahaha
Wel de goeie spoorbreedte zo te zien hoor

Wel de goeie spoorbreedte zo te zien hoor

-
@ PAUL Geweldig!!!! HAhahahaha 

Mooi matje? DIT is een mooi matje!Thierry schreef:Mooi matje hoor
[img]http://www.lackofintellect.com/pictures ... d%2041.jpg[/img]

-
- Contacteer:
de snackbar op de hoek merijn?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
Wanneer je een naafdop van een Williams velg bij Renault koopt, is deze dan al in de juiste kleur gespoten? Dit in verband met het opknappen van mijn "nieuwe" velgen. De hersteller gaf namelijk aan de kleur te kunnen bepalen aan de hand van de lak op een naafdop.
Zijn je eigen velgen die er nu onder liggen niet de goeie kleur dan?
-
Ik heb inmiddels al zoveel verschillende kleuren goud op Williams velgen gezien dat ik echt niet met zekerheid kan zeggen of mijn kleur wel de juiste is.
-
Laatst gewijzigd door frank_williams op do 9 mar 2006 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.