Hallo allemaal,
Ik sta op het punt een Clio te kopen. Ik heb nu een Renault 5, maar die gaat eruit. Interesse? mail me! Link: http://www.clubcinq.nl/modules.php?name ... pic&t=4952
Maar wat mijn vraag is: De Clio die ik kan kopen, heeft een probleempje: de ventilatie doet het alleen op stand 3. Stand 1 en 2 doen het niet. Is dit veel moeite om te repareren? (kostbaar?) Weet iemand uberhaupt wat het kan zijn?
groet Koen
Ventilatie
-
Kan de kachelweerstand zijn. Zoek eens op het forum op kachelweerstand
Is al vaak langs gekomen hier...

das een goede tip!
ik heb er wat meer informatie over kunnen vinden! Zou het duur zijn om het bij een garage te laten doen? Ik heb er niet zo'n zin in....
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Onderdeeltje kost je iets van 30 euro. Inbouwen een half uurtje als je niet weet hoe. Mijn gok is ook de kachelweerstand. Maar daar zou ik de auto zeker neit voor laten staan.koennn schreef:ik heb er wat meer informatie over kunnen vinden! Zou het duur zijn om het bij een garage te laten doen? Ik heb er niet zo'n zin in....

Project: GTT Blue Sport
Die weerstand vervangen moet lukken, ik heb al een tijdje een Renault 5.. tsja dan leer je wel het één en ander over repareren enzo(Y)
ik heb ondertussen afgesproken om vrijdag de auto over te schrijven
bedankt voor jullie hulp!
ik heb ondertussen afgesproken om vrijdag de auto over te schrijven

bedankt voor jullie hulp!
Kachelweerstand vervangen duurde bij mijn clio 5 min. Daarna deed hij het weer enkele dagen...
PM Riel anders even die heeft het laatste halfjaar al een stuk of 4 clio kachels vervangen.... ondertussen heeft hij er verstand van.... 

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Kachelweerstand vervangen duurde bij mijn clio 5 min. Daarna deed hij het weer enkele dagen...
PM Riel anders even die heeft het laatste halfjaar al een stuk of 4 clio kachels vervangen.... ondertussen heeft hij er verstand van.... 

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Frits schreef:Onderdeeltje kost je iets van 30 euro. Inbouwen een half uurtje als je niet weet hoe. Mijn gok is ook de kachelweerstand. Maar daar zou ik de auto zeker neit voor laten staan.koennn schreef:ik heb er wat meer informatie over kunnen vinden! Zou het duur zijn om het bij een garage te laten doen? Ik heb er niet zo'n zin in....
Kan, maar kan goedkoper.
Kost 1 euro 20. Meesten vervangen de hele weerstand terwijl alleen de hittezekering ín de weerstand kapot is (is dit cilindervormig dingetje tussen de 2 veren in). Meet m maar eens door. Nieuwe monteren (solderen) en klaar.
Een zwaar lopende kachel zorgt naar mijn mening ervoor dat de weerstand te heet word, en dan zegt de zekering doei

Als je bij de accu het klepje van de plastic kap open maakt en je kijkt eens goed richting het midden (pak een lamp) zie je een dikke rode en een dikke zwarte kabel lopen die achterin de ventilar zittne met een grote stekker. Deze moet je even uittrekken. De weerstand zit met een kleinere stekker met veel kabeltjes aan de voorkant, trek deze ook uit. Waarschijnlijk zit de weerstand nog vast met 2 torxjes, deze losdraaien en je pakt m eruit. Als je de moeite doet de hele plastic kap erboven te verwijderen is het helemaal een piece of cake.
Maar, niets ernstigs, hoef je m niet voor te laten staan