ICE monteren in Megane '96

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
SheikValver

gezien mijn daily driver een mégane 5deurs 1996 is en ik graag wat meer bazzzzzzzzzz in de wagen wil, zal ik gans het zootje (woof, kist, versterkers, mp3 player,...) in de mégane monteren

hoe pak ik dit het beste aan?

langs waar moet ik de stroomkabel leggen?

kan ik de kabels makkelijk onder de deurlijsten plaatsen (zoals bij een clio 1)?

de batterij zit aan de kant van de passagier, is daar een gat voorzien? waar?

ben dus ook van plan om de mp3 player in de auto te monteren. Nu zit er nog een originele renault radio in, moet ik een ander kadertje hebben om die mp3 te monteren? of is het verwijderen van de originele radio genoeg?

alvast bedankt mannen!
baszos

zit achter je accu als goed is een rubber daar kan je je voeding bijduwen en zo langs je dorpel naar achter leggen

leg je signaal kabels enzo wel niet bij je voeding om storingen te voorkomen..

bij de renault dealer kan je een kadertje halen na DIN formaat zodat je mp3 spelertje erin pas
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

dat kadertje is overigens ook bij de betere automaterialen zaak te halen (misschien net ff goedkoper, of niet natuurlijk)

die van mij heb ik namelijk niet bij de Reno dealer gehaald. kostte iets van 20 of 25 euro (hooguit 25 anders ergens anders heen gaan)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
H8bal

Edward(ForeverYoung) schreef:dat kadertje is overigens ook bij de betere automaterialen zaak te halen (misschien net ff goedkoper, of niet natuurlijk)

die van mij heb ik namelijk niet bij de Reno dealer gehaald. kostte iets van 20 of 25 euro (hooguit 25 anders ergens anders heen gaan)
Kost voor een Megane f1 12.69 € bij de dealer. Zelfs die op Ebay zijn duurder :p
SheikValver

baszos schreef:zit achter je accu als goed is een rubber daar kan je je voeding bijduwen en zo langs je dorpel naar achter leggen

leg je signaal kabels enzo wel niet bij je voeding om storingen te voorkomen..

bij de renault dealer kan je een kadertje halen na DIN formaat zodat je mp3 spelertje erin pas
moet ik de signaalkabels dan langs de andere kant leggen?

@ the rest: thx for the suggestions, effe gaan horen bij de Renaultboer voor zo'n kadertje...
TheoV
Contacteer:

jep. als de voedingskabel rechts ligt, horen de signaalkabels links. anders krijg je storingen ....
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

H8bal schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:dat kadertje is overigens ook bij de betere automaterialen zaak te halen (misschien net ff goedkoper, of niet natuurlijk)

Kost voor een Megane f1 12.69 € bij de dealer. Zelfs die op Ebay zijn duurder :p
hmm, dan heb ik het of verkeerd onthouden, of ik ben vreselijk opgelicht :p

kan het ook zijn dat het bij jou in België goedkoper is dan hier in nederland?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
SheikValver

normaal gezien zijn de Renault onderdelen in België flink wat duurder dan in Nederland...

voorbeeld: uitlaathitteschild van clio 16v/williams, B = 87 € excl 21 BTW, N = 43€ excl 19 BTW

echt choquerend verschil :evil:
baszos

tut schreef:jep. als de voedingskabel rechts ligt, horen de signaalkabels links. anders krijg je storingen ....
hoeft nie... bij me vorige auto lag alles op een hoop.... nooit problemen gehad :lol:

maar voorkomen is beter als genezen...

kader din formaat kost iets van 12 of 13 euries bij de renault dealer
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Plaats reactie