ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
Rontwingo

176 :D

Weet iemand hoeveel Cm boxjes er in de voorkant kunnen
van een fase 2?

Ik weet niet of het verschilt met de fase 1..!
DxRsd

heb er niet zo heel veel verstand van maar in een twingo kunnen 10 cm boxjes de kleinste dus...

en anders zit je toch op custom made deurbakken te kijken als je een fatsoenlijke kickbass wilt ;)

ik wil dus ook daarom 16 cm boxjes gaan inbouwen in m'n deuren...

Dan hebk toch een mooier geluid als dat ik nu heb, met m'n usblaster composet 10 cm in orginele gaten en tweeters los op dash dat is 3 x minimaal nix :lol:
Rontwingo

DxRsd schreef:heb er niet zo heel veel verstand van maar in een twingo kunnen 10 cm boxjes de kleinste dus...
Jij bent hier toch de audio man :wink: :p

Maar audio is voor mij niet zo'n erge noodzaak, als er maar een beetje
geluid uit komt.
Wilma
Contacteer:

Ik doe het voorlopig nog met de standaard speakertjes die erin zitten (10 cm).... Als er eenmaal alarm opzit :wink: :D
DxRsd

nou als je beetje rond kijkt zijn maar weinig merken die eigenlijk 10 cm boxjes levert... volgends mij hertz (die klinken gewoon goed) dan heb je nog groundzero als het goed is leveren die ook 10 cm speakertjes....

en dan kom je sneller op pioneer... die hebben ook 50 watt rms speakertjes (leuk als je zonder versterker iets wil aansluiten in dash)

maar ik heb ze van hertz de 16 cm gehoord en die vond ik echt gewoon kei goed klinken voor het geld wat je er voor betaalt stukke beter dan pioneers :)

anders kom je op B merken uit en dat is goedkoop enigste die ik je daarvan kan aanraden is Zeus of zeuz ik weet niet hoe je het psies schrijft maar die klinken voor het geld behoorlijk goed iig mijn oude sub ging over die van blauwpunkt heen enzo... alleen natuurlijk niet over die gz die ik nu heb :lol:

hoop je zo beetje info te hebben gegeven 8)
DxRsd

als d'r een beetje naast zit (niet boos worden) moet je ook ffkes op showyoursound gaan kijken die weten er ook heeel veel van stukke meer als mij ik ben in vergelijking nog een brookie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Rontwingo

Genoeg info :)

De voorkant komt iig zonder versterker, het gaat er mij om dat ie gewoon iets meer power aan kan zonder dat ie gaat klapperen :wink:
DxRsd

zou ik aanraden een 10 cm composet en net als mij die tweeter los op dash :lol: dat klinkt zonder versterker best goed ;) en zou als je die compo dan wilt houden toch iets van hertz of ground zero pakken... kicker weet ik niet of die iets levert met 10 cm... dan kan je er later alsnog een versterker achter zetten als het nodig zou moeten zijn ;)
TheoV
Contacteer:

k heb DLS 10cm composet... ook 50W RMS. klinkt beestig goed eigenlijk :) (blablabla t is geen 16cm of whatever, maar t klinkt nog wel beestig goed. nah)

maar t kost dan ook wel wat (150 euro voor een 10cm+2cm speaker)

maar kwa hoedenplankers ga ik in t vervolg precies to gaan voor groter dan 13cm...
Chris@R5

10cm Ground Zero doet het uitstekend. Toch liever kijken vanaf 13cm voor fatsoenlijk geluid. Ik heb nu een setje 10cm JBL GTO series voorin voor nood. Ze zitten op de radio dus je hoort er niks van met de rest aan, maar handig voor de vakantie als ik de audio er juist weer uit haal.
Met de tijd toch een GZ 10cm voorin en 6x9 ovaal van GZ achterin. Klinkt gewoon fijn dat merk. :worship:
DxRsd

k heb DLS 10cm composet... ook 50W RMS. klinkt beestig goed eigenlijk (blablabla t is geen 16cm of whatever, maar t klinkt nog wel beestig goed. nah

kben nu onderweg met m'n saldo om ground zero composet 16 cm voorin te gooien a 300 euro >-)

dusjah... zal wel rip uit m'n lijf worden alleen dan heb ik 150 rms voorin :D (moet natuurlijk wel een leuke gz versterker bij >-) kost ook nog eens 400 eurie dusjah.... maar dat duurt nog wel ffkes voor ik dat koop >-)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Tjah en dan vraag ik me af wat je in een Twingo moet met audio van 300 en 400 euro, maar jah tis maar wat je ervoor over hebt (Y) :~
Chris@R5

DxRsd schreef:
k heb DLS 10cm composet... ook 50W RMS. klinkt beestig goed eigenlijk (blablabla t is geen 16cm of whatever, maar t klinkt nog wel beestig goed. nah

kben nu onderweg met m'n saldo om ground zero composet 16 cm voorin te gooien a 300 euro >-)

dusjah... zal wel rip uit m'n lijf worden alleen dan heb ik 150 rms voorin :D (moet natuurlijk wel een leuke gz versterker bij >-) kost ook nog eens 400 eurie dusjah.... maar dat duurt nog wel ffkes voor ik dat koop >-)
http://www.caradio.nl/index.htm

heeft veel GZ, maar tegen schappelijke prijs. Hydrogen serie is al erg goed spul. Ik had de Ground Zero gzhc 165x. 200 euro en gaat vreselijk lekker hard. Echt heel erg goed spul.
Zo veel beter dan die gare JBL zooi die ik nu heb.

In de toekomst komt wel:
Ground Zero gzrc10
Ground Zero gzrf 69
(leuk zat in de Twingo)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Tjah en dan vraag ik me af wat je in een Twingo moet met audio van 300 en 400 euro, maar jah tis maar wat je ervoor over hebt (Y) :~
(~) Ice Ice Baby (~)
DxRsd

deze gaat erin [img]http://www.ground-zero-audio.com/04_lau ... nc1650.jpg[/img]

>-) is nuclear versie >-) vind ik behoorlijk knallen denk hehehehehehe

en als je streven een showauto is ;) wil ik van elke box het zelfde merk hebben het zelfde zicht >-) dat is gewoon het mooiste >-) dusjah.... volgende zomer moet hij shows gaan staan dusjah...
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ben benieuwd (Y)
DxRsd

:lol: :lol: :lol: :lol: ik ook :lol: :lol: :lol: :lol:
Marcus

Ben ook erg benieuwd naar het resultaat (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Met de huidige regels/maatstaven waar mee sommige organisaitie's meten, zou je bijna geen showauto (algemeen) meer willen opbouwen. je wordt toch niet uitgenodigd. :wink:
DxRsd

nee dat hoeft ook niet maar ik wil gewoon net als wij hier een grote meeting hebben dat ik dan met m'n show auto kom en gewoon andere grote meetingen.... maar eer dat dat zo ver is ;)

( (S) mssn ben ik wel gewoon een dreamer (S) )

maar als ik het zelf toch maar leuk vind ook al kom ik nooit shows te staan enzo...
TheoV
Contacteer:

DxRsd schreef:
wil ik van elke box het zelfde merk hebben het zelfde zicht >-) dat is gewoon het mooiste >-)
ik ben niet van plan voor een shopwauto, maar ik ga toch voor zoveel mogelijk DLS .... quality first, maar nog steeds genoeg quantity 8)

ideaal zou zijn om een DLS ultimate te hebben in de hele auto, maar dan ben ik wel tegen de 2500 euro kwijt ....
maar dan heb ik ook wel rond de 145dB :P

maja, dat zal pas zijn voor tegen ik een vast inkomen heb...

on a totally unrelated note: ik heb blauwe interieurverlichting :) (standaard lampje vervangen door ultrablauw ledje dat ik nog had liggen) nu zien wat dat geeft als het ietsje donkerder is :D
DxRsd

>-) komt goed zondag ej tut :D >-)
TheoV
Contacteer:

DxRsd schreef:>-) komt goed zondag ej tut :D >-)
zondag zal het wel geen 145dB zijn :(

maar inderdaad, t komt wel goed... (als de tut het lang genoeg volhoudt, natuurlijk)
DxRsd

hier nog een site die helemaal extreem gaan in audio weg werken en alles tot (bij wijze van spreken) de decibel uitrekenen ;) voor ze het project starten ;)

http://www.12vhifi.nl/
TheoV
Contacteer:

DxRsd schreef:hier nog een site die helemaal extreem gaan in audio weg werken en alles tot (bij wijze van spreken) de decibel uitrekenen ;) voor ze het project starten ;)

http://www.12vhifi.nl/
kom ik dikwijls.. is altijd een handige bron van informatie :)

trouwens, k heb de zekering van mn ruitenwisser vervangen, en dan de middenconsole terug vast gevezen (was voor een totaal andere reden effe open gehaald :) ), contact aan om de wisser te testen, en plots doet mn ventilatie het niet meer...
die zekering is nu ook vervangen en alles gaat weer normaal.. is dit toeval?
-jacco-
Über-Spammer

Sluitingkje gehad bij het loshalen van het middenconsole? :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
TheoV
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Sluitingkje gehad bij het loshalen van het middenconsole? :)
waarschijnlijk... maar t viel pas uit toen ik de wisser testte...

wat ongeveer vlak na het contact aanzetten was...

waarschijnlijk toeval dus ....
-jacco-
Über-Spammer

Als het nu maar blijft werken is het prima toch (Y) :D
TheoV
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Als het nu maar blijft werken is het prima toch (Y) :D
zal'k redelijk snel weten he :)

morgen toch maar eens mn voorraad reserve zekeringetjes bijvullen ...
DxRsd

update in mijn project topic >-)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

zien we ook in de latest hoor Hans ;) :lol: :beer:
DxRsd

hehe wou ut gewoon ffkes kwijt :lol: :lol: :lol:
-jacco-
Über-Spammer

tut schreef:
Jacco Osté schreef:Als het nu maar blijft werken is het prima toch (Y) :D
zal'k redelijk snel weten he :)

morgen toch maar eens mn voorraad reserve zekeringetjes bijvullen ...
Gaat hard zo he, met die zekeringen :wink:

Ik heb er altijd genoeg op voorraad :D
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Toch maar een keer langsgaan dan :p
-jacco-
Über-Spammer

Waar langs? ;)
Gesloten