[GTTurbo]Jop's phase I chargecooled project
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
VOlgens mij kan je die bij MBcarperformance bestellen..de retourleiding in ieder geval..helft van de prijs bij de dealer en dan in staalomvlochten...
Aanvoer, heel goed Paul 
Retour is het mooiste als je die van een fase 2 kunt scoren, dus met de 2cm dikke retour ipv de 1,5.
Alleen bestelde ik ooit 1 bochtje voor een fase 2 en ik kreeg mooi 1 van 1,5cm \o/

Retour is het mooiste als je die van een fase 2 kunt scoren, dus met de 2cm dikke retour ipv de 1,5.
Alleen bestelde ik ooit 1 bochtje voor een fase 2 en ik kreeg mooi 1 van 1,5cm \o/
nog net niet uit de grote bak met boutjes en moertjes "het moet hier ergens leggen"Steven schreef:Jeroen zorgde altijd dat je een goeie bout erbij kreeg
vliststraat

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
In zevenhuizen was de bak ( 2 eigenlijk-Ray- schreef:nog net niet uit de grote bak met boutjes en moertjes "het moet hier ergens leggen"Steven schreef:Jeroen zorgde altijd dat je een goeie bout erbij kreeg
vliststraat

Waren mooie tijden .....
-
pierre schreef:195/55-13T is alleen nog leverbaar in Semperit M811 (in T snelheid dus)slash schreef:iemand nog een tip voor het bandenmerk???
op autobandenmarkt.nl staan alleen van die goedkope dingetjes
is nat minder maar droog perfekt.
195/55-13H is leverbaar in Uniroyal RE340 en is niet racy maar slap en hangerig en oncontroleerbaar in grensbereik, dus niet doen ectht slechte eigenschappen
195-55-13V is nog leverbaar in Dunlop Sp 2000 maar is ook niet aan te bevelen, stuurt moeilijk omdat ze nogal breed staan, geeft zwaar onderstuur inscherpe bochten, moeilijk te controleren.
je kan ook 176/60-13H monteren, is een originele fase 1 maat, meer keuze bv toyo A539
185/60-13H kan ook nog.
bandenspanning voor alle typen 2.0 atm of meer.
ik heb de sp 2000. valt ng goed mee hoor de baanligging , alleen bij EXTREEEM bochtenwerk vind ik dat ze voor lichtjes onderstuur zorgen maar toch ligt men auto als een kart.
-
- Contacteer:
jeroen heb geen ruk meer
helaas
helaas
-
- Contacteer:
Eentje te kopen en kijken of die past.slash schreef:ik wil een andere turbo monterenwaar moet ik beginnen en op letten???
-
- Contacteer:
Misschien handig om eerst te kijken op de site van K-Tec.
http://www.k-tecracing.com/catalogue.as ... ory=Turbos

http://www.k-tecracing.com/catalogue.as ... ory=Turbos
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Dikker koppaking, in-uitlaat pakking en sterkere bouten+/-1,3 bar(ervan uitgaande dat je blok nog hagelnieuw is). Wil je verder dan moet er toch echt wat meer aan je blok gebeuren wil je het een beetje heel houden 
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Heb je in die 2 jaar dat je hier rond hangt echt niet zitten oplettenslash schreef:ik wil een andere turbo monterenwaar moet ik beginnen en op letten???

Dit is toch al zat besproken doe effe een search
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
ik ga tot 1.1 bar en mn blok is idd nieuw(ig) en als ik een search doe krijg ik tachtigduizend hits, mijn vraag is alleen, hoe moet ik m monterenGerryTT schreef:Dikker koppaking, in-uitlaat pakking en sterkere bouten+/-1,3 bar(ervan uitgaande dat je blok nog hagelnieuw is). Wil je verder dan moet er toch echt wat meer aan je blok gebeuren wil je het een beetje heel houden
-
- Contacteer:
Zelfde als dat die nu zit.
Veranderd voor de rest weinig aan de bevestigingen.
Veranderd voor de rest weinig aan de bevestigingen.
-
- Contacteer:
Mits die voor een 5 is wel ja.slash schreef:ok dus gewoon kopen en erop pleuren
En welke ben je dan van plan om te gaan kopen?
Raad je niet aan om de grootst mogelijke te kopen, zit je straks met een turbogat van hier tot tokyo.
Edit:
Zit ook verschil in phase 1 en 2 he.
2 is watergekoeld.
deze is goed voor 20 psi, is ongeveer 1.38 bar, maar ik wil m tot 1.1 laten draaien
mijn turbo is aan vervanging toe en ik wil een iets betere dan standaard, rij nu op 0.85
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=37
mijn turbo is aan vervanging toe en ik wil een iets betere dan standaard, rij nu op 0.85
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=37
IK ben van mening dat je met een goed standaard blok (standaard internals) zonder problemen tot 1,2/1,3 bar kan gaan.
Als je daar waterinjectie bij gebruikt denk ik dat je zo af en toe zelfs 1,5 bar kan draaien zonder problemen (moet je turbo natuurlijk wel aankunnen).
Uiteraard met dikkere koppakking/bouten en in-uitlaatpakkingen.
grtz Jiggy
Als je daar waterinjectie bij gebruikt denk ik dat je zo af en toe zelfs 1,5 bar kan draaien zonder problemen (moet je turbo natuurlijk wel aankunnen).
grtz Jiggy
ja is denk ik ook zo, maar aangezien ik mn auto dagelijks gebruik laat ik t denk bij 1.1 ...... sprintjes daargelatenJiggyMF schreef:IK ben van mening dat je met een goed standaard blok (standaard internals) zonder problemen tot 1,2/1,3 bar kan gaan.
grtz Jiggy
en met een chargecooler, huge carb of injectie en 1.1 bar moet t aardig rap gaan
@Jiggy: zolang je je koeling voor mekaar hebt, en je mengsel (andere carburatie, of injectie), en je onderstel en remmerij niet teveel protesteren 
Als je zulke hoge drukken wil draaien met dat blokkie, en je wil het graag heel houden kijk je toch wel tegen veel aanpassingen aan...en ja, ik weet dat je dat ook bedoelt, maar zoals je het neerzet lijkt het wel of je zegt: 'Pleur er een dikke turbo op, hoppa op 1.2/1.3 bar en gaan!'
Als je zulke hoge drukken wil draaien met dat blokkie, en je wil het graag heel houden kijk je toch wel tegen veel aanpassingen aan...en ja, ik weet dat je dat ook bedoelt, maar zoals je het neerzet lijkt het wel of je zegt: 'Pleur er een dikke turbo op, hoppa op 1.2/1.3 bar en gaan!'

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
ja goed, pleur er een turbo op en gaan met die banaan is nou niet helemaal de bedoelingAREXSTYLE schreef:@Jiggy: zolang je je koeling voor mekaar hebt, en je mengsel (andere carburatie, of injectie), en je onderstel en remmerij niet teveel protesteren

Ik ga er ook min of meer vanuit dat slash zn koeling wel in orde heeft, hij heeft een chargecooler, oliekoeler etc dus dat moet toch wel goed zitten lijkt me.
En het is natuurlijk altijd beter om bij de drukken waar we hier over praten intern wat te wijzigen. Hoge druk is nooit goed voor een blok.
Het belangrijkste is denk ik nog wel dat de carburatie in orde is. Zomaar een group A erop donderen met een grotere sproeier en een beetje met de setup daarvan pielen wordt echt niks. Krijg je geheid problemen mee.
grtz Jiggy
idd ik hou t bij 1.1 met andere koppakking oliekoeler, andere thermocntct thermostaat etc. etc. moet goed gaan denkAREXSTYLE schreef:@Jiggy: zolang je je koeling voor mekaar hebt, en je mengsel (andere carburatie, of injectie), en je onderstel en remmerij niet teveel protesteren
met een stdrd turbo kan je ook 1.1 draaien maar dan wordt de inlaatthemp veels te heet, daar kan geen i.c/c.c tegenop
-
- Contacteer:
is pond he..!
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
is duurder hoorslash schreef:klopt komt op 680 euro ongeveer
is wel te doen voor mij
£395.00+vat (£464.13)
464 pond fitted, daar komt nog btw bij.
jij bestelt hem unfitted dus dat is 395+vat.
Kom je ongeveer op een kleine 500 pond uit, EXCL verzending.
Daar komt nog een surcharge bovenop van 100 pond, die je terugkrijgt als je je oude turbo opstuurt (dus ook nog eens verzendkosten erbovenop)
Dus snel rekensommetje:
395 + 20% vat = 470 pond = 691 euro
+ surcharge = 100 pond = 147 euro
+ verzending = +-50 pond = 73 euro
-------------------------------------------
911 euro
Dan krijg je wel 147 euro terug als je je turbo daar weer heenstuurt maar de meesten houden die als reserve, met de verzendkosten die je voor verzekerde verzending daar weer voor kwijt bent hou je er toch niet veel aan over.
grtz Jiggy
Laatst gewijzigd door JiggyMF op wo 1 mar 2006 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Jongens, verkocht Mabo ook niet K-tec spullen?? Dat zou al een stuk kunnen schelen. 
Project: GTT Blue Sport
50 pond verzendkosten is wel veel, ik wou een set veren bestellen en die waren iets van 12 of 15 pond om te verzendenJiggyMF schreef:is duurder hoorslash schreef:klopt komt op 680 euro ongeveer
is wel te doen voor mij
£395.00+vat (£464.13)
464 pond fitted, daar komt nog btw bij.
jij bestelt hem unfitted dus dat is 395+vat.
Kom je ongeveer op een kleine 500 pond uit, EXCL verzending.
Daar komt nog een surcharge bovenop van 100 pond, die je terugkrijgt als je je oude turbo opstuurt (dus ook nog eens verzendkosten erbovenop)
Dus snel rekensommetje:
395 + 20% vat = 470 pond = 691 euro
+ surcharge = 100 pond = 147 euro
+ verzending = +-50 pond = 73 euro
-------------------------------------------
911 euro
Dan krijg je wel 147 euro terug als je je turbo daar weer heenstuurt maar de meesten houden die als reserve, met de verzendkosten die je voor verzekerde verzending daar weer voor kwijt bent hou je er toch niet veel aan over.
grtz Jiggy