[GTTurbo]Jop's phase I chargecooled project

Vertel hier alles over je project.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

jeroen en spaanse polder > goeie ouwe tijd :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

jeroen is niet meer zo actief met de gtt's geloof ik....
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

even een vraag, heeft iemand de bestelnummers van de olie leidingen die van je blok naar je turbo gaan en terug?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

VOlgens mij kan je die bij MBcarperformance bestellen..de retourleiding in ieder geval..helft van de prijs bij de dealer en dan in staalomvlochten...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Aanvoer, heel goed Paul :p

Retour is het mooiste als je die van een fase 2 kunt scoren, dus met de 2cm dikke retour ipv de 1,5.
Alleen bestelde ik ooit 1 bochtje voor een fase 2 en ik kreeg mooi 1 van 1,5cm \o/
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:Jeroen zorgde altijd dat je een goeie bout erbij kreeg (Y)
nog net niet uit de grote bak met boutjes en moertjes "het moet hier ergens leggen"

vliststraat (F)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

-Ray- schreef:
Steven schreef:Jeroen zorgde altijd dat je een goeie bout erbij kreeg (Y)
nog net niet uit de grote bak met boutjes en moertjes "het moet hier ergens leggen"

vliststraat (F)
In zevenhuizen was de bak ( 2 eigenlijk :D ) nog steeds aanwezig .....afentoe over de gehele vloer :lol:

Waren mooie tijden .....
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

hoor niet veel van jeroen de laatste tijd,,, jammer
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

pierre schreef:
slash schreef:iemand nog een tip voor het bandenmerk???
op autobandenmarkt.nl staan alleen van die goedkope dingetjes
195/55-13T is alleen nog leverbaar in Semperit M811 (in T snelheid dus)
is nat minder maar droog perfekt.

195/55-13H is leverbaar in Uniroyal RE340 en is niet racy maar slap en hangerig en oncontroleerbaar in grensbereik, dus niet doen ectht slechte eigenschappen

195-55-13V is nog leverbaar in Dunlop Sp 2000 maar is ook niet aan te bevelen, stuurt moeilijk omdat ze nogal breed staan, geeft zwaar onderstuur inscherpe bochten, moeilijk te controleren.

je kan ook 176/60-13H monteren, is een originele fase 1 maat, meer keuze bv toyo A539

185/60-13H kan ook nog.

bandenspanning voor alle typen 2.0 atm of meer.

ik heb de sp 2000. valt ng goed mee hoor de baanligging , alleen bij EXTREEEM bochtenwerk vind ik dat ze voor lichtjes onderstuur zorgen maar toch ligt men auto als een kart.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

jeroen heb geen ruk meer
helaas
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik wil een andere turbo monteren :) waar moet ik beginnen en op letten???
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

slash schreef:ik wil een andere turbo monteren :) waar moet ik beginnen en op letten???
Eentje te kopen en kijken of die past.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Wat voor "andere" turbo? Originele, grotere, ander merk?
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

een grotere van k-tec
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Misschien handig om eerst te kijken op de site van K-Tec. (Y)
http://www.k-tecracing.com/catalogue.as ... ory=Turbos
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dikker koppaking, in-uitlaat pakking en sterkere bouten+/-1,3 bar(ervan uitgaande dat je blok nog hagelnieuw is). Wil je verder dan moet er toch echt wat meer aan je blok gebeuren wil je het een beetje heel houden :wink:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

slash schreef:ik wil een andere turbo monteren :) waar moet ik beginnen en op letten???
Heb je in die 2 jaar dat je hier rond hangt echt niet zitten opletten (S)

Dit is toch al zat besproken doe effe een search
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

GerryTT schreef:Dikker koppaking, in-uitlaat pakking en sterkere bouten+/-1,3 bar(ervan uitgaande dat je blok nog hagelnieuw is). Wil je verder dan moet er toch echt wat meer aan je blok gebeuren wil je het een beetje heel houden :wink:
ik ga tot 1.1 bar en mn blok is idd nieuw(ig) en als ik een search doe krijg ik tachtigduizend hits, mijn vraag is alleen, hoe moet ik m monteren
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zelfde als dat die nu zit.
Veranderd voor de rest weinig aan de bevestigingen.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ok dus gewoon kopen en erop pleuren
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

slash schreef:ok dus gewoon kopen en erop pleuren
Mits die voor een 5 is wel ja.
En welke ben je dan van plan om te gaan kopen?
Raad je niet aan om de grootst mogelijke te kopen, zit je straks met een turbogat van hier tot tokyo.

Edit:

Zit ook verschil in phase 1 en 2 he.
2 is watergekoeld.
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

wat is 'een grotere van ktec'?

Zit nogal verschil in wat je wil monteren ;)

grtz Jiggy
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

deze is goed voor 20 psi, is ongeveer 1.38 bar, maar ik wil m tot 1.1 laten draaien

mijn turbo is aan vervanging toe en ik wil een iets betere dan standaard, rij nu op 0.85

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=37
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

IK ben van mening dat je met een goed standaard blok (standaard internals) zonder problemen tot 1,2/1,3 bar kan gaan.
Als je daar waterinjectie bij gebruikt denk ik dat je zo af en toe zelfs 1,5 bar kan draaien zonder problemen (moet je turbo natuurlijk wel aankunnen).
Uiteraard met dikkere koppakking/bouten en in-uitlaatpakkingen.

grtz Jiggy
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

JiggyMF schreef:IK ben van mening dat je met een goed standaard blok (standaard internals) zonder problemen tot 1,2/1,3 bar kan gaan.
Als je daar waterinjectie bij gebruikt denk ik dat je zo af en toe zelfs 1,5 bar kan draaien zonder problemen (moet je turbo natuurlijk wel aankunnen).
Uiteraard met dikkere koppakking/bouten en in-uitlaatpakkingen.

grtz Jiggy
ja is denk ik ook zo, maar aangezien ik mn auto dagelijks gebruik laat ik t denk bij 1.1 ...... sprintjes daargelaten

en met een chargecooler, huge carb of injectie en 1.1 bar moet t aardig rap gaan
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

@Jiggy: zolang je je koeling voor mekaar hebt, en je mengsel (andere carburatie, of injectie), en je onderstel en remmerij niet teveel protesteren :wink:

Als je zulke hoge drukken wil draaien met dat blokkie, en je wil het graag heel houden kijk je toch wel tegen veel aanpassingen aan...en ja, ik weet dat je dat ook bedoelt, maar zoals je het neerzet lijkt het wel of je zegt: 'Pleur er een dikke turbo op, hoppa op 1.2/1.3 bar en gaan!' :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

AREXSTYLE schreef:@Jiggy: zolang je je koeling voor mekaar hebt, en je mengsel (andere carburatie, of injectie), en je onderstel en remmerij niet teveel protesteren :wink:

Als je zulke hoge drukken wil draaien met dat blokkie, en je wil het graag heel houden kijk je toch wel tegen veel aanpassingen aan...en ja, ik weet dat je dat ook bedoelt, maar zoals je het neerzet lijkt het wel of je zegt: 'Pleur er een dikke turbo op, hoppa op 1.2/1.3 bar en gaan!' :)
ja goed, pleur er een turbo op en gaan met die banaan is nou niet helemaal de bedoeling :D
Ik ga er ook min of meer vanuit dat slash zn koeling wel in orde heeft, hij heeft een chargecooler, oliekoeler etc dus dat moet toch wel goed zitten lijkt me.
En het is natuurlijk altijd beter om bij de drukken waar we hier over praten intern wat te wijzigen. Hoge druk is nooit goed voor een blok.
Het belangrijkste is denk ik nog wel dat de carburatie in orde is. Zomaar een group A erop donderen met een grotere sproeier en een beetje met de setup daarvan pielen wordt echt niks. Krijg je geheid problemen mee.

grtz Jiggy
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

AREXSTYLE schreef:@Jiggy: zolang je je koeling voor mekaar hebt, en je mengsel (andere carburatie, of injectie), en je onderstel en remmerij niet teveel protesteren :wink:

Als je zulke hoge drukken wil draaien met dat blokkie, en je wil het graag heel houden kijk je toch wel tegen veel aanpassingen aan...en ja, ik weet dat je dat ook bedoelt, maar zoals je het neerzet lijkt het wel of je zegt: 'Pleur er een dikke turbo op, hoppa op 1.2/1.3 bar en gaan!' :)
idd ik hou t bij 1.1 met andere koppakking oliekoeler, andere thermocntct thermostaat etc. etc. moet goed gaan denk

met een stdrd turbo kan je ook 1.1 draaien maar dan wordt de inlaatthemp veels te heet, daar kan geen i.c/c.c tegenop
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

en die k-tec is niet heel duur.....
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

is pond he..!
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

klopt komt op 680 euro ongeveer

is wel te doen voor mij
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

slash schreef:klopt komt op 680 euro ongeveer

is wel te doen voor mij
is duurder hoor

£395.00+vat (£464.13)
464 pond fitted, daar komt nog btw bij.
jij bestelt hem unfitted dus dat is 395+vat.
Kom je ongeveer op een kleine 500 pond uit, EXCL verzending.
Daar komt nog een surcharge bovenop van 100 pond, die je terugkrijgt als je je oude turbo opstuurt (dus ook nog eens verzendkosten erbovenop)

Dus snel rekensommetje:
395 + 20% vat = 470 pond = 691 euro
+ surcharge = 100 pond = 147 euro
+ verzending = +-50 pond = 73 euro
-------------------------------------------

911 euro

Dan krijg je wel 147 euro terug als je je turbo daar weer heenstuurt maar de meesten houden die als reserve, met de verzendkosten die je voor verzekerde verzending daar weer voor kwijt bent hou je er toch niet veel aan over.

grtz Jiggy
Laatst gewijzigd door JiggyMF op wo 1 mar 2006 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jongens, verkocht Mabo ook niet K-tec spullen?? Dat zou al een stuk kunnen schelen. :wink:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

JiggyMF schreef:
slash schreef:klopt komt op 680 euro ongeveer

is wel te doen voor mij
is duurder hoor

£395.00+vat (£464.13)
464 pond fitted, daar komt nog btw bij.
jij bestelt hem unfitted dus dat is 395+vat.
Kom je ongeveer op een kleine 500 pond uit, EXCL verzending.
Daar komt nog een surcharge bovenop van 100 pond, die je terugkrijgt als je je oude turbo opstuurt (dus ook nog eens verzendkosten erbovenop)

Dus snel rekensommetje:
395 + 20% vat = 470 pond = 691 euro
+ surcharge = 100 pond = 147 euro
+ verzending = +-50 pond = 73 euro
-------------------------------------------

911 euro

Dan krijg je wel 147 euro terug als je je turbo daar weer heenstuurt maar de meesten houden die als reserve, met de verzendkosten die je voor verzekerde verzending daar weer voor kwijt bent hou je er toch niet veel aan over.

grtz Jiggy
50 pond verzendkosten is wel veel, ik wou een set veren bestellen en die waren iets van 12 of 15 pond om te verzenden
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Turbo is lichtelijk wat anders dan een setje veren ;)
Kan ook 40 of 45 pond zijn ofzo hoor, maar hou er rekening mee dat t wat meer is als 10 euro :lol:

grtz Jiggy
Plaats reactie