Ik hoor steeds vaker getikt vanuit mn blok komen en vroeg me af of dat mn kleppen waren!
Want met hydraulische klepstoters zou dit tog nie mogelijk moeten zijn???
greetz rene
K7M blok, hydraulische klepstoters of niet???
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Oke hey dank je...
Enig idee hoeveel dit kost bij de renault of ken jij toevallig iemand van hier die dit kan doen???
Enig idee hoeveel dit kost bij de renault of ken jij toevallig iemand van hier die dit kan doen???
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
zal bij de dealert tussen de 100 en 200 euro kosten.
Monteurs genoeg hier, maar bij jouw in de buurt.......??
Koop gewoon een kleppendekselpakking en een set voelermaatjes bij de automaterialenzaak, en doe het zelf mbv een vraagbaak die je in de bieb kopieert...... Leuk project voor de winterdag (moet je wel een lekker warme garage hebben).
Monteurs genoeg hier, maar bij jouw in de buurt.......??
Koop gewoon een kleppendekselpakking en een set voelermaatjes bij de automaterialenzaak, en doe het zelf mbv een vraagbaak die je in de bieb kopieert...... Leuk project voor de winterdag (moet je wel een lekker warme garage hebben).
klepspeling afstellen bij die motors is echt simpel, gewoon gegevens opzoeken, en wat mee foefelen totdat het juist staan.
Onthoud, kijk niet naar het voelermaatje met de juiste afmeting, maar naar 1 groter en 1 kleiner.
Het kleine moet er heel goed tussen kunnen, en het groter mag er niet tussenkunnen. Dan pas beginnen af te regelen met het juiste voelermaatje.
Afstellen is gewoon contramoer los, met het vijsje draaien tot het goed staan, contramoer vast.
10 minuten, een kwartier werk.
Onthoud, kijk niet naar het voelermaatje met de juiste afmeting, maar naar 1 groter en 1 kleiner.
Het kleine moet er heel goed tussen kunnen, en het groter mag er niet tussenkunnen. Dan pas beginnen af te regelen met het juiste voelermaatje.
Afstellen is gewoon contramoer los, met het vijsje draaien tot het goed staan, contramoer vast.
10 minuten, een kwartier werk.
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Oke dan he..
Heb t dan nog wel nooit gedaan maar ben gelukkig heel technisch
bedankt voor de info!!
greetz rene
Heb t dan nog wel nooit gedaan maar ben gelukkig heel technisch

bedankt voor de info!!
greetz rene
en is het in orde? Mag normaal geen probleem zijn als je technisch bent. De eerste keer dat ik kleppen moest stellen hadden ze mij een technische handleiding van een amerikaanse legervrachtwagen onder mijn neus geduwd, en het ging om een toyota starlet, en dat is goed genoeg gelukt zonder verdere uitleg.rene19 schreef:Oke dan he..
Heb t dan nog wel nooit gedaan maar ben gelukkig heel technisch
bedankt voor de info!!
greetz rene
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
Ik heb t geprobeert maar ben halfverwege maar gestopt
t werd kut weer en zag t nie helemaal goedkomen dusja.
t werd kut weer en zag t nie helemaal goedkomen dusja.
mja het is natuurlijk wel makkelijker als je ergens binnen kan staan. Maar da's natuurlijk ook niet altijd mogelijk, heb overlaatst ook buiten in de kou de cilinderkoppakkingen van een vrachtwagen kunnen vervangen omdat hij niet door de poort raakte.rene19 schreef:Ik heb t geprobeert maar ben halfverwege maar gestopt
t werd k#t weer en zag t nie helemaal goedkomen dusja.
-
- Berichten: 363
- Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
- Locatie: Zierikzee
- Contacteer:
ff je plaatselijke renault dealer bellen en je weet t!
Ik heb net de kleppen van onze 1.6e 8 klepper deze ochtend gesteld.
De motor loopt op LPG (Vialle LPI instalatie).
In de vraagbaak van Olyslager staat .15 en .25 mm vermeld.
Ik stelde vroeger motoren op LPG altijd iets ruimer. Bij de 1.6e 8V is dit volgens informatie van twee dealers niet nodig.
Dus ook .15 en .25 stellen.
De inlaat is dan 0.15 mm en de uitlaat 0.25 mm. Koop wel van tevoren een nieuw kleppendeksel pakking. Die zijn meestal oud/brokkelig, en moeten vervangen worden.
Johan
De motor loopt op LPG (Vialle LPI instalatie).
In de vraagbaak van Olyslager staat .15 en .25 mm vermeld.
Ik stelde vroeger motoren op LPG altijd iets ruimer. Bij de 1.6e 8V is dit volgens informatie van twee dealers niet nodig.
Dus ook .15 en .25 stellen.
De inlaat is dan 0.15 mm en de uitlaat 0.25 mm. Koop wel van tevoren een nieuw kleppendeksel pakking. Die zijn meestal oud/brokkelig, en moeten vervangen worden.
Johan
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
owja, die waarden gelden wel bij KOUDE motor 
