Stationair veel blauwe rook; tijdens rijden niet

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Als mijn R5gtt aan het 'uitdraaien' is (1 a 2 minuutjes stationair voodat ik m uitzet) krijg ik aan het eind veel blauwe rook uit de uitlaat. Tijdens het rijden is hier niets van te zien. Iemand dit eens eerder gezien of weet iemand hier de oorzaak van?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Het einde is nabij >-)
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Is dat zo?

Bij normaal rijden zie ik er niets van namelijk. Maar zodra hij een aantal minuten stationair draait gaat ie van normale rook naar blauwe rook.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

yep
kleine test haal alles wat met je cartervebtilatie te maken heb maar eens los......waarschijnlijk geen rook ..alsie stationair draait
Dan zet je ff 1 slang terug ( bijv op je kleppen deksel) en knijp die dan ff dicht ..begint ie dan weer te pluimen ..einde, te veel carterdruk zuigerveren/zuiger .

Ik heb het zelf net ook meegemaakt :@
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Hoe lang kun je hier dan nog mee door rijden? Als het alleen maar bij rook blijft vind ik het ni zo erg. Ik heb nog een blok op reserve liggen, maar die wil ik pas plaatsen als daar klaar mee ben (wil er een andere nokkenas inleggen). Er zit ook een T2 van Hoet op dit andere blok.
tyberium schreef:Blauwe rook is niet altijd je turbo. Bij mij lagen bijvoorbeeld de axiaallagers van de krukas onderin de carter. Vooral rook bij het koppelen (aangezien je dan de krukas enkele centimeters opzij duwt) :D .
Dat met die krukas was van mij in het verleden met m'n oude R5.

Ik heb trouwens een open carterventilatie.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tyberium schreef:Hoe lang kun je hier dan nog mee door rijden? Als het alleen maar bij rook blijft vind ik het ni zo erg. Ik heb nog een blok op reserve liggen, maar die wil ik pas plaatsen als daar klaar mee ben (wil er een andere nokkenas inleggen). Er zit ook een T2 van Hoet op dit andere blok.
tyberium schreef:Blauwe rook is niet altijd je turbo. Bij mij lagen bijvoorbeeld de axiaallagers van de krukas onderin de carter. Vooral rook bij het koppelen (aangezien je dan de krukas enkele centimeters opzij duwt) :D .
Dat met die krukas was van mij in het verleden met m'n oude R5.

Ik heb trouwens een open carterventilatie.
als je teveel druk opbouwt in het carter gaat die ervanzelf de olie uitgooien
des te harder je rijdt des te meer druk
net als jochem hier hetzelfde megemaakt
bij mij bleek er een veertje afgebrken
bij rustig rijden merk je niks
maar geef bv in zijn vier maar eens vol gas tot je eigenlijk naar zijn 5 moet, laat dan je gas los en laat hem uitlopen totdat je ongeveer op 2 a 2500 toeren zit en geef dan maar wer eens volgas
dan rookt die vermoed ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Dat gaan we 's effe testen..
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Tijdens het rijden/terugschakelen merk ik er niet zoveel van. Voor het stoplicht echter wel. Dan komen er lichtblauwe pluimpjes lang m'n raam als het een beetje waait. Kan ik de open carterontluchter niet nog opener maken, zodat ie makkelijker z'n druk kwijt kan? carter en kleppendeksel zitten nu via een slangensetje aan een openlucht filtertje. Er komt aardig wat olie mee trouwens (olieafscheider zit er niet meer tussen). Misschien moet ik het carterkanaaltje appart van een filtertje voorzien?

Het is zo te zien wel een aflopende zaak, maar misschien kan ik op bovenstaande manier de carterdruk wat laag houden.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Waarom zit die olieafscheider er niet meer tussen? Voorkomt die nou niet precies 't probleem dat je noemt?
rev it like a rental
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Die heeft er helaas nooit tussen gezeten :s
Als ik zo'n ding heb, waar moet ik 'm dan plaatsen? op dat carterpijpje geloof ik toch?

Maar voorkomt dat ook dat 'ie stationair gaat walmen dan?
Plaats reactie