Chris@R5 schreef:Heeft er iemand nog een leuke einddemper voor een zacht prijsje?
(Nee Jacco, jij HAD altijd spullen)
ACT: Twingo I
[img]http://thumbs.marktplaats.nl/kopen/6/e6/33222246.jpg[/img]Chris@R5 schreef:En 160
Chris@R5 schreef:Heeft er iemand nog een leuke einddemper voor een zacht prijsje?
(Nee Jacco, jij HAD altijd spullen)
Op marktplaats, 89 euro

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ik dacht aan zo'n ding:
[img]http://www.autostyle.nl/images/pimages/_197293.GIF[/img]
[img]http://www.autostyle.nl/images/pimages/_197293.GIF[/img]


[img]http://www.mattig.de/content/components ... pfer_1.jpg[/img]
Onder deze twingo vind ik het toch niet verkeerd staan:Chris@R5 schreef:Hè bah, zo'n DTM-ding
[img]http://www.bluebabydevil.de/galerie/chrissy03.jpg[/img]
Hoeveel mm is de uitlaatpijp van een Twingo?
Ik denk dat het zo'n Japstyle wordt, maar die uitlaat van de Twingo hangt heel hoog. Dus als ik die andere demper monteer straks dan zou die naar beneden wijzen. Staat zo slordig lijkt mij
Ik denk dat het zo'n Japstyle wordt, maar die uitlaat van de Twingo hangt heel hoog. Dus als ik die andere demper monteer straks dan zou die naar beneden wijzen. Staat zo slordig lijkt mij

Onder mijn extwingo had ik ook zo'n japstyle eronder zitten.
NIet echt een hele duidelijke foto van de uitlaat, maar die hing er gewoon recht onder en iets schuin naar buiten gericht.
[img]http://www.rscc.info/bild/board/twingos/ronnie01.jpg[/img]
Die uitlaat hete toen Blast ofzoiets.
NIet echt een hele duidelijke foto van de uitlaat, maar die hing er gewoon recht onder en iets schuin naar buiten gericht.
[img]http://www.rscc.info/bild/board/twingos/ronnie01.jpg[/img]
Die uitlaat hete toen Blast ofzoiets.
Ron, zou je kunnen zeggen hoe je 'm hebt opgehangen? Ziet er erg vet uit, denk dat ik er ook een onder hangRontwingo schreef:Onder mijn extwingo had ik ook zo'n japstyle eronder zitten.
NIet echt een hele duidelijke foto van de uitlaat, maar die hing er gewoon recht onder en iets schuin naar buiten gericht.
[img]http://www.rscc.info/bild/board/twingos/ronnie01.jpg[/img]
Die uitlaat hete toen Blast ofzoiets.

Maakte dat trouwens erg veel herrie? Dat heb ik namelijk wel gehad...
Ik heb hem eronder laten lassen bij Carspecials in Amsterdam
De uitlaat zat gewoon rechtstreek op de middenpijp gelast zonder beugels (natuurlijk wel de ophangbeugels van de uitlaat
)
Het was wel een beetje passen en meten, maar met een beetje geduld hangt ie er zo recht onder...en een geluid wat eruit komt
De demper zelf was geloof ik 118 en totaal incl montage 200 ongeveer.
Ik heb er nog zo 1 thuis liggen die onder mijn broer saxo vandaan komt, hij moet toch opmaat gelast worden dus misschien is dat wat voor je?
De uitlaat zat gewoon rechtstreek op de middenpijp gelast zonder beugels (natuurlijk wel de ophangbeugels van de uitlaat
Het was wel een beetje passen en meten, maar met een beetje geduld hangt ie er zo recht onder...en een geluid wat eruit komt

De demper zelf was geloof ik 118 en totaal incl montage 200 ongeveer.
Ik heb er nog zo 1 thuis liggen die onder mijn broer saxo vandaan komt, hij moet toch opmaat gelast worden dus misschien is dat wat voor je?
FotoRontwingo schreef:Ik heb hem eronder laten lassen bij Carspecials in Amsterdam
De uitlaat zat gewoon rechtstreek op de middenpijp gelast zonder beugels (natuurlijk wel de ophangbeugels van de uitlaat)
Het was wel een beetje passen en meten, maar met een beetje geduld hangt ie er zo recht onder...en een geluid wat eruit komt![]()
De demper zelf was geloof ik 118 en totaal incl montage 200 ongeveer.
Ik heb er nog zo 1 thuis liggen die onder mijn broer saxo vandaan komt, hij moet toch opmaat gelast worden dus misschien is dat wat voor je?

PM anders maar
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
ah ja, nu weet ik het weer, voor even in ieder gevalJacco Osté schreef:T-lines:Edward(ForeverYoung) schreef:ik lees hier vaak genoeg van niet, het probleem zit 'm volgens het artikel, in het feit dat de betreffende velgen 5 cm. meer naar buiten steken dan de normale velgen... ET- of J-waarde probleem dus (ik onthoud het verschil nooit tussen die sjittut schreef:is 4mm verlaging in combinatie met 195/45r13 echt een probleem?)
* 7J (Breedte van de velg)
* ET = 23 (Kweet wat het is, kan het alleen niet uitleggen, kan linkje ook niet vinden
)
Naaf en steek snapt ik wel, maar ET en J haal ik steeds door elkaar.
@Chris: die universele X-Type demper hangt er bij mijn Mégane ook nog onder momenteel, geluid is erg lekker maar ik vind het er achteraf niet mooi uitzien, die pijp is veel te groot...
Binnenkort komt er een echte demper onder, nee niet weer een originele maar een sportdempert, geen RVS maar stalen, dat scheelt nogal in prijs, als ik er dan 2 of 3 jaar mee vooruit kan ben ik tevreden.
Dus een demper die ik gewoon in de rubbers kan hangen en klaar is Kees. Dat gek*t met ophangbeugels, draadeind, en lassen enzo, waardeloos.
EDIT: ploatie

klikbaar werkt niet ofzo, dus hierbij: http://home.planet.nl/~wijnh386/Foto-CD ... e/0012.jpg
Laatst gewijzigd door Edward op ma 20 feb 2006 13:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Daar moet je juist de lol van inzienEdward(ForeverYoung) schreef: Dus een demper die ik gewoon in de rubbers kan hangen en klaar is Kees. Dat gek*t met ophangbeugels, draadeind, en lassen enzo, waardeloos.


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Het is maar net waar je zin in hebt
Ik heb er toen ook speciaal opgelet dat het niet zo'n subaru
formaat zou zijn, maar juist een mooie maat voor onder een twingo
zodat ie natuurlijk er mooi onder zou hangen. En inprincipe ben je met
zo'n universele goedkoper uit dan met 1tje die je er plug and play onder kan hangen.
Ik was totaal iets van 200 kwijt en als ik er 1tje op maat moest kopen
iets van 350 zonder montage.
Ik heb er toen ook speciaal opgelet dat het niet zo'n subaru
formaat zou zijn, maar juist een mooie maat voor onder een twingo
zodat ie natuurlijk er mooi onder zou hangen. En inprincipe ben je met
zo'n universele goedkoper uit dan met 1tje die je er plug and play onder kan hangen.
Ik was totaal iets van 200 kwijt en als ik er 1tje op maat moest kopen
iets van 350 zonder montage.
Hier nog 2 foto's van hoe die er bij mij onder zat:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADhAqoS ... 5B1%5D.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAD9AoQT ... 5B1%5D.JPG[/img]
@chris: dit is precies dezelfde die ik nog thuis heb liggen.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SADhAqoS ... 5B1%5D.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAD9AoQT ... 5B1%5D.JPG[/img]
@chris: dit is precies dezelfde die ik nog thuis heb liggen.
lampenkapje eraf klikken.... zit gewoon met een kliksysteemJacco Osté schreef:Jammer
Plamuurmes ertussen en de kit (Zit die ertussen?) lossnijden ofzo?
Ik heb geen flauw idee hoe die dingen in elkaar zitten
ff je klep open en je ziet ze zo zitten bovenop en onderop de lamp..
lampenkapje eraf klikken.... zit gewoon met een kliksysteemJacco Osté schreef:Jammer
Plamuurmes ertussen en de kit (Zit die ertussen?) lossnijden ofzo?
Ik heb geen flauw idee hoe die dingen in elkaar zitten
ff je klep open en je ziet ze zo zitten bovenop en onderop de lamp..
Das bij originele lampen, of bij die Lexus gevallen ook?madtraxx schreef:lampenkapje eraf klikken.... zit gewoon met een kliksysteemJacco Osté schreef:Jammer
Plamuurmes ertussen en de kit (Zit die ertussen?) lossnijden ofzo?
Ik heb geen flauw idee hoe die dingen in elkaar zitten
ff je klep open en je ziet ze zo zitten bovenop en onderop de lamp..

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T