Startprobleem

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
ClikoBak
Berichten: 9
Lid geworden op: do 3 feb 2005 20:22

Dag mensen,
Toen het laatst zo lekker warm was,en ik na een dag zweten weer eens
huiswaarts wilde keren met m'n Clio,wilde het apparaat toch zeker niet starten?.Afijn,auto aangeduwd,geen probleem,naar huisgereden,motor uitgezet,proberen te starten....nix...dagen later ook nix...
Alle electronica deed het,behalve de startmotor,geen klikje nix.
Auto 2 weken laten staan(gelukkig heb ik nog een 2e auto ,die helaas 1 op 5 rijdt),en ik probeert em net even voor de gein te starten....juist, geen probleem ,starten lopen.....dan sta je toch wel efkens raar te kijken.
Mijn brandende vraag is natuurlijk: wat is hier gvd aan de hand..als ik volgende week op vakantie gaat wil ik wel dat ie et doet en me niet lens hoef te duwen!
Dusss..wie?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Waarschijnlijk is gewoon de startmotor versleten, als tijdelijk lapmiddel kun je de startmotor zelf een ram op z'n kop geven.
Als ik jou was zou ik er zo snel mogelijk een andere in zetten....
paulusdecliokabouter
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 jul 2004 16:07

Meestal als je helemaal niks hoort dan zit de startmotor op een dood punt. Als je dan porbeert de auto te starten en je schud de auto heen en weer dan slaat de startmotor weer aan :) Moet je ff uitproberen of dat het is. Of met hamer ff op rammen.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

je kan evt effe de bedrading uitmeten dan weet je zeker of je startmotor defect is. mah zo te lezen kan je er bijna zeker van zijn.

heeft je startmotor goede massa???, evt weerstand in de dikke plus kabel.
en komt de +50 aan. dat is de stuurstroom via contact slot, de dunne draad die op de startmotor aankomt
R5GTT. Drive it like you stole it
Liquid
Berichten: 308
Lid geworden op: do 9 sep 2004 11:54
Locatie: Lisse, Westcoast
Contacteer:

Ik had dit laatst ook... weglaten slepen door de garage... erg onduidelijke uitleg wat er nou precies aan de hand was maar iig .. zat 1 of andere stekker los ? .... :) misschien dat het techneuten meer zegt
Vroem enzo
dafallrapper
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 17 feb 2006 8:29

Ik heb het ook, op een gegeven moment wordt het alleen maar erger... :(Mijn vader denkt dat mijn koolborstels naar kl*te zijn, dus als ik mijn startmotor demonteer dan wil hij ze wel vervangen) Hier komt dus meteen mijn vraag, hoe kan ik de startmotor van een clio 1.2 RN demonteren?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Voor zover ik weet zitten er in je startmotor geen koolborstels. Die zitten in je dynamo. En die is, volgens mij, relatief makkelijk te demonteren...
dafallrapper
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 17 feb 2006 8:29

Merijn schreef:Voor zover ik weet zitten er in je startmotor geen koolborstels. Die zitten in je dynamo. En die is, volgens mij, relatief makkelijk te demonteren...
oke, maar het probleem ligt niet bij mijn dynamo, mijn accu is elke keer dat hij niet starte nog goed vol geweest, dus toch zal ik ben ik bang mijn startmotor moeten demonteren, ik heb dit weekend al onder de auto gelegen, maar zonder advies (of zonder alles te slopen) krijg ik de startmotor er niet onderuit. :(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou als ik jou was even een Haynes service & repair manual gaan kopen bij de boekhandel. Daar staat alles perfect in beschreven incl. foto's en zo. Moet wel lukken op die manier! :)
dafallrapper
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 17 feb 2006 8:29

okeee bedankt he, zal meteen ff kijken op internet waar en voor hoe duur ik het boekje kan kopen
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Check: KLIK!

Is wel in het engels!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Voor zover ik weet zitten er in je startmotor geen koolborstels. Die zitten in je dynamo. En die is, volgens mij, relatief makkelijk te demonteren...
Een startmotor is ook een electromotor. dus er zullen altijd koolborstels in zitten :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Aaah... Dat wist ik nie! :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Startmotor gaat er makkelijk uit. Aan de bakkant de 3 schroeven losdraaien, wiel aan de passagierskant ervanaf, en via daar de startmotor eruit pakken.

Wel eerst accu los hangen ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie