Lampje kapot klokje/temperatuurmeter

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Longone

Het lampje in het midden van het dashboard van mijn Megane uit 2000 waar de tijd en temperatuur af te lezen is, is kapot. Ik kan alleen wat zien als de zon er recht op schijnt, anders is het gewoon zwart.

Kan ik dit zelf vervangen? Zo ja, hoe? Wat voor lampje moet erin?

En is het duur om dit bij de dealer te laten doen, want ergens bekruipt mij het gevoel dat het hele dashboard uit elkaar moet om erbij te kunnen komen ...

Alle input is welkom!
Remco_Rs
Contacteer:

Nope zo gedaan,haal je speakerkapjes los,op het dachboord.dan zie je aan elke kant 1 schroefje zitten,schroef deze los.en dan kan je de kap erafhalen(bovenkant dachboord).zit vaak wat klem dus gewoon omhoog drukken...en dan zie je vanzelf,hoe je het klokje loshaalt.aan de achterkant van het klokje zit een kleinnne fitting(waarschijnlijk een zwarte) die draai je een kwartslag.en dan kan je hem er zo uit trekken(fitting) trekt het lampje eruit,en haalt een nieuw lampje.kosten ongeveer Max 1 eurie :)
[img]http://members.chello.nl/r.leeuwen12/blue/02.jpg[/img][img]http://members.chello.nl/r.leeuwen12/blue/03.jpg[/img]
[img]http://www.tbs-tuning.nl/dashboard.jpg[/img]links dus lampje+rechtsfitting,lampje is een steeklampje T5,maar dat weet de dealer ook wel,staat er ook op.Succes
Scenic_Prodigy72

ik heb hetzelfde probleem in mijn Scenic (1999) en wil voor zoiets niet naar de garage gaan, want die rekenen een veel te hoog uurloon............ :(

Dus ik ga toch zelf maar knutselen, met jouw foto's en tekst moet dat lukken.... :worship:

Peter
leon666

Als we het er toch over hebben: Hoe vervang ik het lampje van de hoogteregeling van de koplampen? Ook zo simpel?

Gr. Leon
megcoupe

2 schroefjes van dat paneeltje loshalen

paneeltje eruithalen, dan de 2 stekkers loshalen

paneeltje is dan los, en dan kun je bij die lampjes
leon666

Aaah ik zie het ja, de 2 schroefje zitten achter het zekeringsklepje. Ik ga het morgen proberen. Bedankt!
Jeroen 16e

steeklampje is overigens 0,56 eurocent bij de dealer.

Toevallg van de week ook moeten halen, morgen maar eens prutsen (Y)
leon666

Ik kreeg 'm voor nix, mag ook wel na een rekening van €500 ballen :)
Turbo Marco

En heeft iemand een idee hoe je de temperatuurmeter,in dat zelfde display,kan "repareren" ?
Bij mijn Megane uit 2001,is het al gauw -36 graden terwijl het dan "werkelijk" -5 is of zo.
Ik vind het op zich niet erg,maar mijn vrouw schijnbaar wel :s

Greetz Marco.
mike16v

Turbo Marco schreef:En heeft iemand een idee hoe je de temperatuurmeter,in dat zelfde display,kan "repareren" ?
Bij mijn Megane uit 2001,is het al gauw -36 graden terwijl het dan "werkelijk" -5 is of zo.
Ik vind het op zich niet erg,maar mijn vrouw schijnbaar wel :s

Greetz Marco.
volgens mij moet je gewoon een nieuwe sensor halen, komt uit je buitenspeigel onderaan ergens.
mtbiker

ff een vraagje hierover, bij onze mégane is het lampje van het klokje ook stuk, en dan maar ff andere lampjes bekeken, en nu zie ik dat er aan de dimer voor de dashbordverlichting ook geen licht is. Moet daar nu normaal licht staan, of zit daar geen lampje
megane driver

iemand enig idee wat zo`n sensor kost? bij mij is het al gauw + 40 graden terwijl het buiten vriest. :D
meggydriver

juist dashboard er af gehaald, bij de dealer geweest... mecaniekers waren al weg, ik mag maandag terug gaan :@
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

mtbiker schreef:en nu zie ik dat er aan de dimer voor de dashbordverlichting ook geen licht is. Moet daar nu normaal licht staan, of zit daar geen lampje
Die heeft geen lampje.
Ik heb onlangs zo'n dimmer ingebouwd (had ik nog niet :) )
Je kunt het zelf ook zien, even het opbergvakje los zoals hierboven beschreven en er zit gewoon geen insparing voor een lampje (alleen voor de koplampverstelling)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie