Ik ben in het bezit van een clio 16v uit 92 en een schitterende set brock b5 velgen. 14 inches.
Ik wilde deze dus monteren, maar wat bleek nu, de remklauwen schaafde met de hele bovenzijde tegen de binnenkant van de velg. Alleen aan de voorzijde natuurlijk. Achter ging het perfect.
Weet iemand hier een oplossing voor???
Alvast bedankt,
Michiel
PS ik hoop dat dit topic even mag blijven staan tot ik een duidelijk antwoordt heb en mijn velgen er op heb liggen. DANK U
16 v, uit 92 met brock b5
-
- Contacteer:
Standaard staat hij toch op 15" dan is het niet verwonderlijk dat het niet past. Wat je zou kunnen proberen er spacers tussen te zetten, maar dit mag voor de apk maar een heel klein stukje, en ook zullen je lagers sneller slijten.
Je kan ook eventueel een stuk van je klauwen afslijpen, maar dat is een hele lelijke oplossing en afhankelijk van hoeveel eraf moet levensgevaarlijk!!!
Je kan ook eventueel een stuk van je klauwen afslijpen, maar dat is een hele lelijke oplossing en afhankelijk van hoeveel eraf moet levensgevaarlijk!!!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
16v is ook geleverd met 14 inch wielen dus daar zou het niet aan moeten liggen...eef eens wat waardes zoals ET enzo van de betreffende velg, dan kunnen we tenminste zeggen wat er eventueel moet gebeuren...
Die spacers moeten wel lukken, lijkt mij, maar als ze over de gehele binnenkant van de velg aanlopen, lijkt het erop alsof je nogal wat te spacen hebt.
Voor de APK mag het maar 5mm per kant, geloof ik, maar voor de APK zijn de originele wielen er nog wel, dus dat is niet zo'n probleem.
Het is moeilijk in te schatten hoeveel ruimte je nodig hebt, maar dat zou je eens moeten uitmeten. Misschien effe wat verschillende spacers passen bij een bedrijf dat in die dingen doet?

Het is moeilijk in te schatten hoeveel ruimte je nodig hebt, maar dat zou je eens moeten uitmeten. Misschien effe wat verschillende spacers passen bij een bedrijf dat in die dingen doet?
-
bedankt alvast voor jullie meedenken en hopelijke goede raad dadelijk
wat meer info over de velgen:
brock b5, 7j voor voor en 8j voor achter, beide met een et van 25
gr. Michiel
wat meer info over de velgen:
brock b5, 7j voor voor en 8j voor achter, beide met een et van 25
gr. Michiel
-
welke et moet ik dan hebben en, kan ik dit probleem nu nog opheffen????
ET waarde 35 is standaard.
Op te lossen dmv spoorverbreders
Op te lossen dmv spoorverbreders

Immer wieder die verdammte Holländer
Uhm als hij ET25 heeft en het spul staat te ver naar binnen, waarom dan een spacer van 10mm?? Dan heeft ie ET15 
Ligt de oorzaak niet ergens anders? Grotere remmen ooit door de vorige eigenaar geplaatst (wie weet).

Ligt de oorzaak niet ergens anders? Grotere remmen ooit door de vorige eigenaar geplaatst (wie weet).
Ja klopt, maar omdat 25+10=35 en zonet het optelsommetje was:Merijn schreef:De velg moet toch gewoon verder van de klauw af komen te staan. Dat is dan toch wel op te lossen met spacers, of ben ik nu gek?
"Nu heb je et25 en standaard is et35 DUS 10mm spacen."
Daarom dacht ik dat
Wel vreemd dat et 25 niet eens gewoon past

-
ik zal vanavond eens een foto van zowel de remmen als de velgen maken, volgens mij zijn de remmen orgineel
allemaal bedankt,
gr michiel
allemaal bedankt,
gr michiel
-
ik kan even niet voor het weeken d een foto maken van mijn voor remmerij! Heeft iemand en foto zodat ik kan vergelijken????
weet iemand wat voor een type clio een 16v is? B OF C
Want als ik op de brock site kijk,moet het volgens mij ook gewoon passen
dank u
weet iemand wat voor een type clio een 16v is? B OF C
Want als ik op de brock site kijk,moet het volgens mij ook gewoon passen
dank u
-
weet ik, maar als je bijvoorbeeld velgen gaat kijken maken ze verschil in b -c en 56 geloof ik
-
oke, maar ja, wie heeft er een foto van een remschijf incl. zadel van een clio 16v en eventueel de maat , diameter van een remschijf??
zodat ik kan vergelijken??
of wie heeft de oplossing voor het probleem??????
zodat ik kan vergelijken??
of wie heeft de oplossing voor het probleem??????
Effe met de slijptol wat van de klauw wegslijpen. Kan niet echt kwaad. Noyd op het forum heeft diezelfde 14" gereden, toen paste t ook.
Spoorverbreders is ook niet je van het, bovendien zijn de velgen waarschijnlijk al breed genoeg met n et waarde van rond de 0
Spoorverbreders is ook niet je van het, bovendien zijn de velgen waarschijnlijk al breed genoeg met n et waarde van rond de 0

Zelfde als een 10mm spoorverbreding dus 

-
Jacob,
weet jij van welk type megane dan?? dan ga ik dat eens proberen
weet jij van welk type megane dan?? dan ga ik dat eens proberen
-
zijn er misschien ook kleinere remschijven te krijgen die op een 16v passen en het natuurlijk ook goed doen?????
En jacob... als je voor mij zou kunnen informeren, graag!
En jacob... als je voor mij zou kunnen informeren, graag!
-
wat moet ik dan allemaal aanpassen????
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Remzadels, remschijven, en remblokken.Maar alles is zo over te schroeven.mŽc-racer16v schreef:wat moet ik dan allemaal aanpassen????
Alleen blijft de vraag, is je eigenveiligheid van zulk minder belang dat je er kleinere schijven op wilt zetten..

Project: GTT Blue Sport
-
iemand hier ervaring mee????