monopoint injectie+AT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
cees de borst

had laatst weer eens een hersenspinsel.. (S)
zou het een vooruitgang zijn om ipv de carb op mijn AT blokje monopoint injectie erop te bouwen?
is monopoint daar voor geschikt uberhaupt??

het gaat mij niet om de pkŽs want die zijn er toch al zat.
het gaat mij vooral om een beter start en dat ie mooier/rustiger loopt.
ik zou dan een monopoint injectie van een 1.7(R5 gte/gtx) erop kunnen bouwen(voor voldoende sappen) in combinatie met een lambdasonde.
volgens mij moet dit te doen zijn en niet vreselijk moeilijker dan een gtt-carb ombouw(op de computer na dan zegmaar)
alleen zit ik dus nog met de ecu daar zou een vrij programmeerbare wel erg mooi zijn...maar dat kost ook weer bakken met geld. of je moet een megasquirt/zelfbouw nemen ofzo.

wie kan/wil er met mij mee hersenspinselen ??

groet
cees
Menno

Het wordt een vooruitgang als je de brandstof niet voor de turbo toedoent, maar bij het inlaatspruit, mono- of multpoint.

Probleem met zo'n monopoint huisje lijkt me dat je dat ding drukdicht moet zien te krijgen, en dat je een injector met forse capaciteit moet weten te vinden. Lastig. Maar als je echt wat wil, is d'r wel wat te verzinnen :)
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer

Voor je vrij programmeerbaar systeeem kun je een ECU van Kronenburg nemen. Makkelijk in gebruik en krijg je in 3 varianten, benzine-inspuit, onsteking, of beide.

Enkel benzine zou voor jou genoeg zijn en kost daar €350 . De combi kost €700.

Maarja dan is de stap naar multipoint ook wel klein he.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie