Lederen interieur onderhouden

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
LotuzClioWilliams

Ik zit met een probleempje. De rugleuning van de achterbank krijg ik er niet mooi recht in. Hij knikt op het punt waar de twee neer te klappen delen aan elkaar verbonden zijn. Is dit één lange stang die mogelijk verbogen is of is het juist de bedoeling dat hij op dat punt flexibel is?

Het lukt me niet de rugleuning, wanneer deze omhoog geklapt is, aan beide kanten vast te zetten met die hendeltjes bovenaan. Wanneer hij aan de linkerkant vastgezet is, dan zit hij aan de rechterkant te ver van de zijkant af om het hendeltje de torxbout te laten grijpen.

Morgen maar even de rugleuning er weer uit halen om te kijken of hij op de grond wel mooi recht ligt.
LotuzClioWilliams

Net de zittingen van de achterbank schoongemaakt. [img]http://www.sparkimg.com/emoticons/bleh.gif[/img]

Ik heb hier trouwens dit spulletje voor gebruikt:

[img]http://www.meguiars.nl/images/specs/G72 ... THERCC.gif[/img]

Hadden ze bij Brezan staan, dus weer gebruik kunnen maken van de clubkorting. 8)
LotuzClioWilliams

"Leuke" verrassing vanochtend toen ik m'n gordel om wilde doen. Gisteren helemaal niet opgemerkt dat er iets aan de stoelen ontbrak. Eén keer raden wat. Kan ik verdomme weer met die stoelen aan de gang. :(
Tom
Moderator
Car: MB

:lol: je draagt iig braaf je gordel :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
LotuzClioWilliams

Altijd. En daarom baal ik ervan dat dat me gisteren niet al opgevallen was. Maar ja, gisteren geen proefritje meer gemaakt en dus werd ik vanochtend verrast hierdoor. |:
PatrickG

haha :worship:
Soms zit het mee, meestal tegen...

Heb je al foto's?
LotuzClioWilliams

Foto's? Misschien komend weekend. Anders zie je het wel op de meeting van 5/3. Eerst maar eens die stoelen en achterbank in orde maken.
PatrickG

Eisen aan bestuurder

Geen gebruik maken van autogordels € 75,00

Eisen aan voertuig

Geen of ondeugdelijke autogordels indien vereist € 75,00
LotuzClioWilliams

Ik weet het. Bevalt me om meerdere redenen niet om zonder gordels te rijden.
mikko
Contacteer:

Zonder gordels rijden voelt naakt :D
LotuzClioWilliams

Naakt en leer is geen fijne combinatie. Lijkt mij iig. :lol:
LotuzClioWilliams

Ik kan m'n gordel weer omdoen. Het viel gelukkig mee doordat het voorste schroefje van het afdekkapje er niet in zat en ik dus het kapje alleen aan de achterzijde (daar waar je er makkelijk bij kunt) hoefde los te schroeven. Even een orgaantransplantatie van de Williams stoel naar de nieuwe stoel en dat was het dan gelukkig. Het mag ook weleens meezitten. :p

Het is trouwens wel weer even wennen, zo'n met leer beklede stoel. Het ziet er dan wel mooi uit, maar het zit minder comfortabel dan de originele stoel. Ik denk dat ik de boel er maar weer uit ga halen. :lol:
Glekke
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:Ik zit met een probleempje. De rugleuning van de achterbank krijg ik er niet mooi recht in. Hij knikt op het punt waar de twee neer te klappen delen aan elkaar verbonden zijn. Is dit één lange stang die mogelijk verbogen is of is het juist de bedoeling dat hij op dat punt flexibel is?

Het lukt me niet de rugleuning, wanneer deze omhoog geklapt is, aan beide kanten vast te zetten met die hendeltjes bovenaan. Wanneer hij aan de linkerkant vastgezet is, dan zit hij aan de rechterkant te ver van de zijkant af om het hendeltje de torxbout te laten grijpen.

Morgen maar even de rugleuning er weer uit halen om te kijken of hij op de grond wel mooi recht ligt.
Ik heb et ook vaak voor met m'n achterbank, als je vanonder tegen de rugleuning duwt langs achteren, dan 'hef' je de rugleuning een beetje op, zo kun je ze er dan perfect inklikken :)

Grtz. G
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
LotuzClioWilliams

LotuzClioWilliams schreef:Foto's? Misschien komend weekend. Anders zie je het wel op de meeting van 5/3. Eerst maar eens die stoelen en achterbank in orde maken.
:D :D
LotuzClioWilliams

Glekke schreef:
LotuzClioWilliams schreef:Ik zit met een probleempje. De rugleuning van de achterbank krijg ik er niet mooi recht in. Hij knikt op het punt waar de twee neer te klappen delen aan elkaar verbonden zijn. Is dit één lange stang die mogelijk verbogen is of is het juist de bedoeling dat hij op dat punt flexibel is?

Ik heb et ook vaak voor met m'n achterbank, als je vanonder tegen de rugleuning duwt langs achteren, dan 'hef' je de rugleuning een beetje op, zo kun je ze er dan perfect inklikken :)

Grtz. G
Ik ga er zaterdag weer mee aan de slag. Wordt vervolgd... 8)
LotuzClioWilliams

De achterbank heb ik vanavond schoongemaakt en ziet er weer netjes uit. :)

Ook gekeken of de stang die kennelijk over de gehele breedte van de achterbank loopt, te demonteren is, maar helaas zie ik geen mogelijkheid hiertoe. Ik zat er namelijk aan te denken om gebogen stang te vervangen door de rechte stang van een andere achterbank. Terugbuigen is lastig, want de stang buigt naar de voorkant toe net alsof hij een tik van achteren gehad heeft, hetgeen best zou kunnen kloppen, aangezien het interieur van een autodemontagebedrijf afkomstig is. Als ik deze stang dus wil terugbuigen, moet ik de kant met het leer ergens tegenaan zetten en ik ben bang dan het leer te beschadigen wanneer er behoorlijk wat kracht op gezet gaat worden. Iemand suggesties?

En dat is nog niet alles. Ik had net wat foto's gemaakt van de achterbank en m'n camera geeft de geest. Trust troep! :(
LotuzClioWilliams

LotuzClioWilliams schreef:Als ik deze stang dus wil terugbuigen, moet ik de kant met het leer ergens tegenaan zetten en ik ben bang dan het leer te beschadigen wanneer er behoorlijk wat kracht op gezet gaat worden. Iemand suggesties?
Ik denk dat als ik de rugleuning horizontaal leg met de leerzijde boven en de uiteinden ondersteund, beetje zoals op het plaatje :p

[img]http://heresthescoop.net/Karate02-04-21TomCollins2.jpg[/img]

, en dan gewoon ga zitten daar waar de stang teruggebogen moet worden, dan zou dat ook het gewenste resultaat op moeten leveren zonder het leer te beschadigen. Mits ik niet te lang blijf zitten en de stang daardoor te ver doorbuigt... Klinkt leuk in theorie, toch? :)
LotuzClioWilliams

Of ik leg 'em plat op de grond en ga er dan een hele dag op zitten. Kan 'ie niet te ver doorbuigen ook. Goh, wat ben ik weer scherp vanavond. (S)
PatrickG

LotuzClioWilliams schreef:Trust troep! :(
Er zijn toch altijd weer mensen die erin stinken :lol:
trust is kutzooi
LotuzClioWilliams

Zo, na een dagje geduld zonder al teveel resultaat [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smiles/icon_mad.gif[/img] en één minuutje ongeduld met gewenst resultaat [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... wisted.gif[/img] zit de achterbank nu in de wagen. [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... _dance.gif[/img]
PatrickG

LotuzClioWilliams

Je ziet regelmatig lederen interieurs te koop staan in de UK. Helaas zit de lendensteun van een Engels interieur in de verkeerde stoel. :s Al zul je met een beetje handigheid de stoelen wel van de ene op de andere rails kunnen overzetten.

Het grijs van een Clio interieur is helaas niet zwart zoals dat van een 19 16v, maar is toch donkerder dan ik dacht, dus het nog donkerder maken zal ik niet aan beginnen. :)
PatrickG

Het heeft maar 2 uurtjes gesneeuwd en nog steeds geen foto's (N) :)
PATRICK-CLIO

@basic trust :)

@lotus lekker bezig kerel
LotuzClioWilliams

Patrick (Basic) schreef:Het heeft maar 2 uurtjes gesneeuwd en nog steeds geen foto's (N) :)
Bij jullie misschien, maar hier sneeuwt het nog steeds.

Maar zo ziet het er ongeveer uit:

[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/Clio%20leer1.jpg[/img]
LotuzClioWilliams

De foto's die ik afgelopen maandag toegestuurd heb gekregen:

[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/C ... rieurA.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/C ... rieurB.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/marcreijnhoudt/C ... rieurC.JPG[/img]

De panelen heb ik niet gemonteerd. De bekleding van een Williams vind ik namelijk helemaal niet misstaan in combinatie met leer. Ik bewaar ze wel in de berging totdat ik het interieur weer verkoop.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Blijft mooi zo'n leren interieur (Y)
LotuzClioWilliams

Zeker na het schoonmaken. :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Das t mooie van leer..je veegt het zo schoon :D
PatrickG

Is dat grijs?