Koelvloeistof vervangen..Help :)

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
trinnitty

Ik moet volgens de quikfit mijn koelvloeistof laten vervangen.
Deze ziet er heel vies uit.
(Ik was naar de quickfit gegaan om te meten of mijn auto die ik net 2ehands had gekocht ook nog antivries was)
Nou heb ik zelf blauwe koelvloeistof gehoord en iemand zou me dan daarmee helpen.
Ik wacht nu nog steeds op deze persoon en heb dus geen zin om nog langer te wachten :)
Ik heb dus op internet gegoogeld en kwam er achter dat je ook bruine koelvloeistof hebt.
Mijn renault is uit 94 .. ik heb ook gelezen dat je die dan niet mag mengen met blauwe.
Ik weet nu dus niet wat ik moet doen.
Gewoon zo laten ? (hij was nog antivries) of het wel gewoon vervangen door die blauwe...en als ik dat doe is het dan voldoende als ik gewoon die bruine er uithaal en dan die blauwe erin doe of moet hij inderdaad helemaal doorgespoten worden? (heb ik ook een paar x gelezen)
Ik heb zelf niet zo heel veel verstand ervan haha...

Alvast bedankt
trinnitty

trinnitty schreef:Ik moet volgens de quikfit mijn koelvloeistof laten vervangen.
Deze ziet er heel vies uit.
(Ik was naar de quickfit gegaan om te meten of mijn auto die ik net 2ehands had gekocht ook nog antivries was)
Nou heb ik zelf blauwe koelvloeistof gehoord en iemand zou me dan daarmee helpen.
Ik wacht nu nog steeds op deze persoon en heb dus geen zin om nog langer te wachten :)
Ik heb dus op internet gegoogeld en kwam er achter dat je ook bruine koelvloeistof hebt.
Mijn renault is uit 94 .. ik heb ook gelezen dat je die dan niet mag mengen met blauwe.
Ik weet nu dus niet wat ik moet doen.
Gewoon zo laten ? (hij was nog antivries) of het wel gewoon vervangen door die blauwe...en als ik dat doe is het dan voldoende als ik gewoon die bruine er uithaal en dan die blauwe erin doe of moet hij inderdaad helemaal doorgespoten worden? (heb ik ook een paar x gelezen)
Ik heb zelf niet zo heel veel verstand ervan haha...

Alvast bedankt

EEh gehoord oet zijn gekocht :)
Riël
Über-Spammer

Allereerst: bruine koelvloeistof bestaat niet, alleen bij renaults waar het spul al 5 jaar in zit :lol:

Nou als je handig bent doe je dit:
Haal de onderste slang van de radiator af, en laat t systeem leeglopen. zet m er nu weer effe op.

Je zegt dat je vloeistof bruin is, dus je doet er niet slecht aan de tuinslang in je vaatje te duwen en de boel eens door te spoelen, haal de slang weer los, weer leeglopen, etc, totdat je geen bruin water maar mooi helder water ziet :)

Daarna gewoon je blauwe erin kieperen als je de slang weer vastgezet hebt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arjen

en natuurlijk even het koelsysteem ontluchten.
Riël
Über-Spammer

Ohja (S)

wat is t voor auto?
...vast een clio met zo'n energy blokje...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mtbiker

en nog een goede tip, als de darmen van het koelsysteem met van die klemmentjes die je open moet nijpen om ze los te krijgen vast staan, haal die er dan af en zet er van die klembandjes op die je kan dichtschroeven.

Die zijn vele makkelijker, als je geen speciale tang voor die originele klemmetjes hebt moet je met een waterpomptang zitten prutsen, en da's nogal irritant, zeker als het om de onderste darm van de radiator van een clio 1 gaat, waarbij je in die kleine motorruimte nogal weinig plaats hebt.
youri

Geweldig uitgelegd :worship: :worship:
trinnitty

Beste mensen harstikke bedankt. Ik was ff mn vraag kwijt haha.
Zometeen komt er iemand om me te helpen dus ik weet waar ik op moet letten.
Ga ik t de volgende keer toch maar ns zelf proberen :)

Groetjes T
Plaats reactie