Is de carroserie van alle vijfjes hetzelfde ?
Dat weet ik, ik heb een carroserie van een TL en wil daar een GTT van maken zodoende, zo was ik dus benieuwd of een GTT motor in een TL motorruimte pastBart V schreef:Alleen bij de dieseluitvoeringen is het anders. Voor de rest is het allemaal hetzelfde. De motor zit overigens bevestigd op het subframe, en die zit weer vast aan het chassis.

Je mist alleen de skirtbevestigingspinnetjes/gaatjes.
Alles past, maar je zal her en der steunen moeten monteren (=gaten boren) voor al je extra randorganen...maar dat wijst zichzelf wel als je een donor auto hebt (of niet?)...subframe e.d. is ook hetzelfde trouwens...
Zijn wel gave projecten, ik ben er net een paar maanden klaar mee

Zijn wel gave projecten, ik ben er net een paar maanden klaar mee

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Bart wat is er anders aan de diesel uitvoeringen??Bart V schreef:Alleen bij de dieseluitvoeringen is het anders. Voor de rest is het allemaal hetzelfde. De motor zit overigens bevestigd op het subframe, en die zit weer vast aan het chassis.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
behalve dat waarschijnlijk 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Soms moet je ook niet proberen serieus te zijn op deze site.... 

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15
hebben toch ook vaak geen achterbank en geen ophangpunten van achtergordels bijvoorbeeld (kwam laatst iemand achter namelijk)Steven schreef:Dat er zo'n stinkende trekkermotor inzit?
Ze zijn allemaal hetzelfde, bij de GTT en GTE is alleen een stukje van het achterscherm eruit gehaald, achter de spatbordverbrederalexgt schreef:gtt en gte carrosserie is die anders dan van de gewonen 5 jes? verstevicht of zo ??
bedankt

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
maar is de motor uitwisselbaar?GTE (Sjoerd) schreef:hebben toch ook vaak geen achterbank en geen ophangpunten van achtergordels bijvoorbeeld (kwam laatst iemand achter namelijk)Steven schreef:Dat er zo'n stinkende trekkermotor inzit?
Dus er is helemaal niet ander op het achterscherm na. Das toch ook wel raar niet.AREXSTYLE schreef:Ze zijn allemaal hetzelfde, bij de GTT en GTE is alleen een stukje van het achterscherm eruit gehaald, achter de spatbordverbrederalexgt schreef:gtt en gte carrosserie is die anders dan van de gewonen 5 jes? verstevicht of zo ??
bedankt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
welke modellen bedoel je?tut schreef:maar is de motor uitwisselbaar?GTE (Sjoerd) schreef:hebben toch ook vaak geen achterbank en geen ophangpunten van achtergordels bijvoorbeeld (kwam laatst iemand achter namelijk)Steven schreef:Dat er zo'n stinkende trekkermotor inzit?
diesel en benzinejochem de haas schreef:welke modellen bedoel je?tut schreef: maar is de motor uitwisselbaar?
Enorm raar dat ze allemaal hetzelfde zijn ja... denk je nou echt dat Renault een hele nieuwe carros gaat ontwerpen voor een 'goedkope' hot hatch?
Verder kun je de motoren zo omwisselen, duh... maar blijkbaar vergeet je dat je em dan ook moet laten omkeuren. Op zich geen drama, maar als je kijkt wat 5jes kosten is het dat uiteraard niet waard... dan koop je gewoon een normale benzine om om te bouwen.

Verder kun je de motoren zo omwisselen, duh... maar blijkbaar vergeet je dat je em dan ook moet laten omkeuren. Op zich geen drama, maar als je kijkt wat 5jes kosten is het dat uiteraard niet waard... dan koop je gewoon een normale benzine om om te bouwen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dan krijg je gezeur bij de RDW.tut schreef:diesel en benzinejochem de haas schreef:welke modellen bedoel je?tut schreef: maar is de motor uitwisselbaar?
Dus beter een diesel of benzine kopen.
Wat is je plan dan?
aangezien de motor in een twingo en een R5 t zelfde zou moeten zijn, was ik aan het denken aan een twingo diesel...... (jaja, t zou hoeretraag zijn, mara wel cool)jochem de haas schreef:Dan krijg je gezeur bij de RDW.tut schreef:diesel en benzinejochem de haas schreef:welke modellen bedoel je?tut schreef: maar is de motor uitwisselbaar?
Dus beter een diesel of benzine kopen.
Wat is je plan dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Succes met de RDW keuring. Wel appart. 

Hmm een diesel, en cool
en waarom? een twingo nóg langzamer maken én diesel
snap die gedachtengang niet helemaal...


::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
misschien veel km? dan zou ik toch een clio kopen
als het toch traag gaat, dan kan ik het evengoed goedkoop traag laten gaanAREXSTYLE schreef:Hmm een diesel, en coolen waarom? een twingo nóg langzamer maken én diesel
snap die gedachtengang niet helemaal...

met mn verbruik van 9-10 l/100km dat ik nu heb, zal die conversie zichzelf wel snel genoeg terugbetalen

maar t zou passen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Er komt meer bij kijken dan je denkt...
Ja maar een twingo weegt niks, en loopt hartstikke zuinig...kijk es hoeveel je kwijt bent aan zo'n ombouw, en hoeveel je moet rijden om er voordeel uit te halen. Gekkenwerk als je het aan mij vraagt...
edit: 1:10? kun je nog beter GTT rijden
enne alles is pas te maken, maar ik zou er echt niet aan beginnen...
edit: 1:10? kun je nog beter GTT rijden

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
dat was mn eerste idee, maar aangezien een diesel zowat in dezelfde regio zit als mn 1.2tje kwa prestaties, moet er alleszins minder aangepast worden kwa remmen enzo...AREXSTYLE schreef:Ja maar een twingo weegt niks, en loopt hartstikke zuinig...kijk es hoeveel je kwijt bent aan zo'n ombouw, en hoeveel je moet rijden om er voordeel uit te halen. Gekkenwerk als je het aan mij vraagt...
edit: 1:10? kun je nog beter GTT rijdenenne alles is pas te maken, maar ik zou er echt niet aan beginnen...
en t is natuurlijk ook unieker dan een twingo turbo...
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ja maar wel stukken minder fun 
Iig mocht je het starten, succes!

Iig mocht je het starten, succes!
[quote="Steven"]Enorm raar dat ze allemaal hetzelfde zijn ja... denk je nou echt dat Renault een hele nieuwe carros gaat ontwerpen voor een 'goedkope' hot hatch?
een hele nieuwe carros nee dat niet, Maar ze zijn toch niet op de zelfe band gebouwt. De gtt in dieppe .....

een hele nieuwe carros nee dat niet, Maar ze zijn toch niet op de zelfe band gebouwt. De gtt in dieppe .....
Nou zo lastig is het nou ook weer niet om m om te bouwen naar diesel.
Zo'n 1.5 DCi blokje zou het aardig leuk doen in n twingo. Wel n idee

Zo'n 1.5 DCi blokje zou het aardig leuk doen in n twingo. Wel n idee


is dat dan de 1.5DCi van een modus. een scenic, een clio II of een clio III waar ik naar moet kijken??Riël schreef:Nou zo lastig is het nou ook weer niet om m om te bouwen naar diesel.
Zo'n 1.5 DCi blokje zou het aardig leuk doen in n twingo. Wel n idee![]()
en passen die?
(hmmz, ik heb toch zoiezo een vermogenswinst :unsure: )
Ja dat zal zeker neit slecht lopen.
Kosten wel rond de 1500 euro bij Holtrop zo te zien
maar daar kun je vast de rest van de onderdelen scoren.
Verder even kijken in hoeverre je je tank moet aanpassen en het branstoftoevoersysteem.
Kosten wel rond de 1500 euro bij Holtrop zo te zien

Verder even kijken in hoeverre je je tank moet aanpassen en het branstoftoevoersysteem.
damn, ervan uitgaande dat het geheel 1800 euro zou kosten, dan moet ik 60duizend kilometer rijden om het terugbetaald te krijgen... (effe snelle berekening die eventueel onnauwkeurig is, gebruik makend van benzineprijzen van vandaag)Riël schreef:Ja dat zal zeker neit slecht lopen.
Kosten wel rond de 1500 euro bij Holtrop zo te zienmaar daar kun je vast de rest van de onderdelen scoren.
Verder even kijken in hoeverre je je tank moet aanpassen en het branstoftoevoersysteem.
misschien dat de motor op de sloop goedkoper te krijgen is...
EDIT: en die DCi zou passen?
EDIT2: kilometers zijn zo te zien redelijk onnauwkeurig... binnenkort eens tegoei mee bezig houden ...
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
je vergeet 1 ding
je krijgt er geen type goedkeuring op
want er is geen twingo diesel
je moet dus al naar engeland om er een 1model typegoedkeuring erop te krijgen ,en van daaruit naar duitsland om er een europese goekkeuring op te krijgen en dan nog eens op nl kenteken zetten
direckt laten keuren bij rdw is nog tijdrovender en duurder
je krijgt er geen type goedkeuring op
want er is geen twingo diesel
je moet dus al naar engeland om er een 1model typegoedkeuring erop te krijgen ,en van daaruit naar duitsland om er een europese goekkeuring op te krijgen en dan nog eens op nl kenteken zetten
direckt laten keuren bij rdw is nog tijdrovender en duurder