Is de carroserie van alle vijfjes hetzelfde ?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Even een korte vraag

Is het koetswerk qua bevestigingspunten voor de motor en dergelijke van alle Renault 5 types hetzelfde ? De driedeurs versies welteverstaan zoals de GTT, GTL, GTE, TL enz.


Groeten,

Alex
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Alleen bij de dieseluitvoeringen is het anders. Voor de rest is het allemaal hetzelfde. De motor zit overigens bevestigd op het subframe, en die zit weer vast aan het chassis.
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Bart V schreef:Alleen bij de dieseluitvoeringen is het anders. Voor de rest is het allemaal hetzelfde. De motor zit overigens bevestigd op het subframe, en die zit weer vast aan het chassis.
Dat weet ik, ik heb een carroserie van een TL en wil daar een GTT van maken zodoende, zo was ik dus benieuwd of een GTT motor in een TL motorruimte past :smoke:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je mist alleen de skirtbevestigingspinnetjes/gaatjes.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Alles past, maar je zal her en der steunen moeten monteren (=gaten boren) voor al je extra randorganen...maar dat wijst zichzelf wel als je een donor auto hebt (of niet?)...subframe e.d. is ook hetzelfde trouwens... 8)
Zijn wel gave projecten, ik ben er net een paar maanden klaar mee :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Bart V schreef:Alleen bij de dieseluitvoeringen is het anders. Voor de rest is het allemaal hetzelfde. De motor zit overigens bevestigd op het subframe, en die zit weer vast aan het chassis.
Bart wat is er anders aan de diesel uitvoeringen?? 8)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat er zo'n stinkende trekkermotor inzit? :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

behalve dat waarschijnlijk :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Soms moet je ook niet proberen serieus te zijn op deze site.... (0)
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

Steven schreef:Dat er zo'n stinkende trekkermotor inzit? :p
hebben toch ook vaak geen achterbank en geen ophangpunten van achtergordels bijvoorbeeld (kwam laatst iemand achter namelijk)
alexgt
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 20 mar 2002 0:00
Locatie: Maastricht

gtt en gte carrosserie is die anders dan van de gewonen 5 jes? verstevicht of zo ??

bedankt
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

alexgt schreef:gtt en gte carrosserie is die anders dan van de gewonen 5 jes? verstevicht of zo ??

bedankt
Ze zijn allemaal hetzelfde, bij de GTT en GTE is alleen een stukje van het achterscherm eruit gehaald, achter de spatbordverbreder :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

GTE (Sjoerd) schreef:
Steven schreef:Dat er zo'n stinkende trekkermotor inzit? :p
hebben toch ook vaak geen achterbank en geen ophangpunten van achtergordels bijvoorbeeld (kwam laatst iemand achter namelijk)
maar is de motor uitwisselbaar?
alexgt
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 20 mar 2002 0:00
Locatie: Maastricht

AREXSTYLE schreef:
alexgt schreef:gtt en gte carrosserie is die anders dan van de gewonen 5 jes? verstevicht of zo ??

bedankt
Ze zijn allemaal hetzelfde, bij de GTT en GTE is alleen een stukje van het achterscherm eruit gehaald, achter de spatbordverbreder :)
Dus er is helemaal niet ander op het achterscherm na. Das toch ook wel raar niet.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

tut schreef:
GTE (Sjoerd) schreef:
Steven schreef:Dat er zo'n stinkende trekkermotor inzit? :p
hebben toch ook vaak geen achterbank en geen ophangpunten van achtergordels bijvoorbeeld (kwam laatst iemand achter namelijk)
maar is de motor uitwisselbaar?
welke modellen bedoel je?
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

jochem de haas schreef:
tut schreef: maar is de motor uitwisselbaar?
welke modellen bedoel je?
diesel en benzine
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Enorm raar dat ze allemaal hetzelfde zijn ja... denk je nou echt dat Renault een hele nieuwe carros gaat ontwerpen voor een 'goedkope' hot hatch? (S)

Verder kun je de motoren zo omwisselen, duh... maar blijkbaar vergeet je dat je em dan ook moet laten omkeuren. Op zich geen drama, maar als je kijkt wat 5jes kosten is het dat uiteraard niet waard... dan koop je gewoon een normale benzine om om te bouwen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

tut schreef:
jochem de haas schreef:
tut schreef: maar is de motor uitwisselbaar?
welke modellen bedoel je?
diesel en benzine
Dan krijg je gezeur bij de RDW.

Dus beter een diesel of benzine kopen.

Wat is je plan dan?
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

jochem de haas schreef:
tut schreef:
jochem de haas schreef:
tut schreef: maar is de motor uitwisselbaar?
welke modellen bedoel je?
diesel en benzine
Dan krijg je gezeur bij de RDW.

Dus beter een diesel of benzine kopen.

Wat is je plan dan?
aangezien de motor in een twingo en een R5 t zelfde zou moeten zijn, was ik aan het denken aan een twingo diesel...... (jaja, t zou hoeretraag zijn, mara wel cool)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dit is helemaal te hilarisch voor woorden... een Twingo Diesel :lol: (N)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Succes met de RDW keuring. Wel appart. (Y)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Hmm een diesel, en cool (S) en waarom? een twingo nóg langzamer maken én diesel :~ snap die gedachtengang niet helemaal...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

misschien veel km? dan zou ik toch een clio kopen
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

AREXSTYLE schreef:Hmm een diesel, en cool (S) en waarom? een twingo nóg langzamer maken én diesel :~ snap die gedachtengang niet helemaal...
als het toch traag gaat, dan kan ik het evengoed goedkoop traag laten gaan :)

met mn verbruik van 9-10 l/100km dat ik nu heb, zal die conversie zichzelf wel snel genoeg terugbetalen :P
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

maar t zou passen?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Er komt meer bij kijken dan je denkt...
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ja maar een twingo weegt niks, en loopt hartstikke zuinig...kijk es hoeveel je kwijt bent aan zo'n ombouw, en hoeveel je moet rijden om er voordeel uit te halen. Gekkenwerk als je het aan mij vraagt...

edit: 1:10? kun je nog beter GTT rijden :p enne alles is pas te maken, maar ik zou er echt niet aan beginnen...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

AREXSTYLE schreef:Ja maar een twingo weegt niks, en loopt hartstikke zuinig...kijk es hoeveel je kwijt bent aan zo'n ombouw, en hoeveel je moet rijden om er voordeel uit te halen. Gekkenwerk als je het aan mij vraagt...

edit: 1:10? kun je nog beter GTT rijden :p enne alles is pas te maken, maar ik zou er echt niet aan beginnen...
dat was mn eerste idee, maar aangezien een diesel zowat in dezelfde regio zit als mn 1.2tje kwa prestaties, moet er alleszins minder aangepast worden kwa remmen enzo...

en t is natuurlijk ook unieker dan een twingo turbo...
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Ja maar wel stukken minder fun :)
Iig mocht je het starten, succes!
alexgt
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 20 mar 2002 0:00
Locatie: Maastricht

[quote="Steven"]Enorm raar dat ze allemaal hetzelfde zijn ja... denk je nou echt dat Renault een hele nieuwe carros gaat ontwerpen voor een 'goedkope' hot hatch? (S)


een hele nieuwe carros nee dat niet, Maar ze zijn toch niet op de zelfe band gebouwt. De gtt in dieppe .....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou zo lastig is het nou ook weer niet om m om te bouwen naar diesel.
Zo'n 1.5 DCi blokje zou het aardig leuk doen in n twingo. Wel n idee (Y) :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Riël schreef:Nou zo lastig is het nou ook weer niet om m om te bouwen naar diesel.
Zo'n 1.5 DCi blokje zou het aardig leuk doen in n twingo. Wel n idee (Y) :)
is dat dan de 1.5DCi van een modus. een scenic, een clio II of een clio III waar ik naar moet kijken??
en passen die?

(hmmz, ik heb toch zoiezo een vermogenswinst :unsure: )
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja dat zal zeker neit slecht lopen.

Kosten wel rond de 1500 euro bij Holtrop zo te zien :p maar daar kun je vast de rest van de onderdelen scoren.

Verder even kijken in hoeverre je je tank moet aanpassen en het branstoftoevoersysteem.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Riël schreef:Ja dat zal zeker neit slecht lopen.

Kosten wel rond de 1500 euro bij Holtrop zo te zien :p maar daar kun je vast de rest van de onderdelen scoren.

Verder even kijken in hoeverre je je tank moet aanpassen en het branstoftoevoersysteem.
damn, ervan uitgaande dat het geheel 1800 euro zou kosten, dan moet ik 60duizend kilometer rijden om het terugbetaald te krijgen... (effe snelle berekening die eventueel onnauwkeurig is, gebruik makend van benzineprijzen van vandaag)

misschien dat de motor op de sloop goedkoper te krijgen is...


EDIT: en die DCi zou passen?


EDIT2: kilometers zijn zo te zien redelijk onnauwkeurig... binnenkort eens tegoei mee bezig houden ...
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

je vergeet 1 ding
je krijgt er geen type goedkeuring op
want er is geen twingo diesel
je moet dus al naar engeland om er een 1model typegoedkeuring erop te krijgen ,en van daaruit naar duitsland om er een europese goekkeuring op te krijgen en dan nog eens op nl kenteken zetten

direckt laten keuren bij rdw is nog tijdrovender en duurder
Plaats reactie