Ik zag laatst een foto van een motor met TB's
En nu zag ik daar ook een bewerkte cilinderkop opzitten
[img]http://homepages.nildram.co.uk/~cadams/ ... 5_full.jpg[/img]
Kan je zomaar ongestraft de klepgeleiders inkorten? Heeft wel aanzienlijk voordeel op je flow maar wat gebeurd er met je stevigheid van je klep.[/img]
klepgeleiders inkorten & flowen
-
Hee, zo ziet mijn kop exact hetzelfde eruit (mn cilinderkop
)
Tja, ongestraft niet. De kleppen slijten er niet echt harder van, maar wel de geleiders.
Maar als je er een turbo onder knutselt, zou ik de geleiders lekker origineel laten. De te behalen winst is minimaal in vergelijking met 1 tiende meer druk.
Tja, ongestraft niet. De kleppen slijten er niet echt harder van, maar wel de geleiders.
Maar als je er een turbo onder knutselt, zou ik de geleiders lekker origineel laten. De te behalen winst is minimaal in vergelijking met 1 tiende meer druk.
-
Kost reteveel tijd zoals het op de foto is gedaan, en ik spreek uit ervaring.
Buiten dat heb je een compressor nodig van minimaal 200 liter (liefst 500, dan kun je tenminste een paar minuutjes aan de gang met voldoende druk), je hebt een persluchtslijper nodig van een 80 euro, en een hele zooi schuurtolletjes (die ik nog een hoop heb liggen, nieuwe, voor interessante prijzen).
Als je zoiets met een Dremel wil bereiken, kun je net zo goed te voet naar Parijs lopen.
En ik zou me de moeite besparen als het een turbo blok wordt.
Overigens op de foto is het nog niet eens gepolijst, maar gewoon glad. polijsten wordt over het algemeen afgeraden, vanwege te weinig werveling.
Buiten dat heb je een compressor nodig van minimaal 200 liter (liefst 500, dan kun je tenminste een paar minuutjes aan de gang met voldoende druk), je hebt een persluchtslijper nodig van een 80 euro, en een hele zooi schuurtolletjes (die ik nog een hoop heb liggen, nieuwe, voor interessante prijzen).
Als je zoiets met een Dremel wil bereiken, kun je net zo goed te voet naar Parijs lopen.
En ik zou me de moeite besparen als het een turbo blok wordt.
Overigens op de foto is het nog niet eens gepolijst, maar gewoon glad. polijsten wordt over het algemeen afgeraden, vanwege te weinig werveling.
Leuk voor als je geen leven verder hebt
Foto: 1,2
Ik zie bij bewerkte cilinderkoppen dat ze vaak materiaal wegnemen aan de kant van de verbrandingskamer waar ik rode pijlen heen gezegt heb. Heeft dit nog merkbaar effect op de vulling. Neem aan dat ze dit doen om de vulling ook via die kant groter te maken om dat die bij een standard cilinderkop meestal beperkt is.

Foto: 1,2
Ik zie bij bewerkte cilinderkoppen dat ze vaak materiaal wegnemen aan de kant van de verbrandingskamer waar ik rode pijlen heen gezegt heb. Heeft dit nog merkbaar effect op de vulling. Neem aan dat ze dit doen om de vulling ook via die kant groter te maken om dat die bij een standard cilinderkop meestal beperkt is.
das meer vanwege de grote kleppen...je moet een beitel gebruiken om de klepzetels te frezen, inschuren is de "beun-methode" ...
als de beitel geen correctie hoek heeft krijg je dit beeld niet...met correctiehoek haal je aan die kantjes ook gewoon materiaal weg...maarom nou te zeggen dat dit een speciale werking heeft...
misschien een mooie bijkomstigheid bij zetels frezen...da weet ik niet...
als de beitel geen correctie hoek heeft krijg je dit beeld niet...met correctiehoek haal je aan die kantjes ook gewoon materiaal weg...maarom nou te zeggen dat dit een speciale werking heeft...
misschien een mooie bijkomstigheid bij zetels frezen...da weet ik niet...
-
En bedankt......TMC16v schreef:Leuk voor als je geen leven verder hebt![]()
.
-
- Contacteer:
hoe ken het dan dat je hier zit meneer de kogel
met zulke projeckjes moet je daar helemaal geen tijd voor hebben
met zulke projeckjes moet je daar helemaal geen tijd voor hebben

-
Tss, Svennie, mijn cilinderkop kun je haast je haar in kammen, zo mooi is die. Vandaar dat ik het nodig vond (en tijd ervoor had) om iedereen het flowen af te raden.
Op die manier heeft iedereen ook niet zoveel vermogen, en kan ik er (nog) makkelijker voorbij
Op die manier heeft iedereen ook niet zoveel vermogen, en kan ik er (nog) makkelijker voorbij
Is jou motor een zelfzuiger of een fohn aangedreven?canonballman schreef:Tss, Svennie, mijn cilinderkop kun je haast je haar in kammen, zo mooi is die. Vandaar dat ik het nodig vond (en tijd ervoor had) om iedereen het flowen af te raden.
Hmm ik heb ook tijd zat momenteel op school dus kan er wel aan beginnen

-
- Contacteer:
bij de inlaat kun je vaak de geleiders wel een stuk inkorten/weghalen,,,ik zou het niet bij de uitlaatkleppen doen ,je warmte afvoer is ook een stuk minder gunstig. en met zulke korte geleiders kunje jaarlijks geleiders vervangen(gelang aantal draai uren)
-
Das wel de doelstelling ja!Bart V schreef:Je kan em op 7 april mooi testen tussen de superlites op zandvoort

-
Dat klopt. Zelfs bij standaard motoren, gewone 8 kleppers, die in huis tuin en keuken autos liggen, zijn vaak na een ton of 2 de geleiders van de uitlaatkleppen versleten, en die van de inlaat niet. Puur door de hogere temp.BONELESS (jeroen) schreef:bij de inlaat kun je vaak de geleiders wel een stuk inkorten/weghalen,,,ik zou het niet bij de uitlaatkleppen doen ,je warmte afvoer is ook een stuk minder gunstig. en met zulke korte geleiders kunje jaarlijks geleiders vervangen(gelang aantal draai uren)
@TMC: gewoon een motor die zuigt.....
Heb nog een kapotte cilinderkop liggen ga eens proberen of ik ze normaal kan slopen en gelijk maken tot ze 1 met de inlaat zijn! En heb eens een megane en 1800 16v kop bekeken. Maar enige verschil zijn de inlaat kanalen. Verbrandingskamers zijn volgens mijn bijna identiekcanonballman schreef:Dat klopt. Zelfs bij standaard motoren, gewone 8 kleppers, die in huis tuin en keuken autos liggen, zijn vaak na een ton of 2 de geleiders van de uitlaatkleppen versleten, en die van de inlaat niet. Puur door de hogere temp.BONELESS (jeroen) schreef:bij de inlaat kun je vaak de geleiders wel een stuk inkorten/weghalen,,,ik zou het niet bij de uitlaatkleppen doen ,je warmte afvoer is ook een stuk minder gunstig. en met zulke korte geleiders kunje jaarlijks geleiders vervangen(gelang aantal draai uren)
@TMC: gewoon een motor die zuigt.....

als je denkt dat dat het enige verschil is moet je toch eens langs Pearl denk ik
probeer op die megane kop maar eens je verdeler te monteren...dan ga je al vrij snel achteruit lopen...
EDIT: niet te vergeten de inlaatkleppen EN : (nog veel belangrijker denk ik) de ruimte rond de in- en uitlaatkleppen...
check again...Friend

probeer op die megane kop maar eens je verdeler te monteren...dan ga je al vrij snel achteruit lopen...

EDIT: niet te vergeten de inlaatkleppen EN : (nog veel belangrijker denk ik) de ruimte rond de in- en uitlaatkleppen...
check again...Friend
-
Je moet wel heel gek zijn wil je een megane kop op je F7 motor willen monteren.....KNETTERgek 
damn jij solliciteert zeker graag? 
EDIT: [circuitmode] Zeker als je er nog bij nadenkt dat je eerst die kop helemaal kaal freest voordat ie erop gaat

EDIT: [circuitmode] Zeker als je er nog bij nadenkt dat je eerst die kop helemaal kaal freest voordat ie erop gaat

ja de verdeler had ik al door,PtrGte schreef:als je denkt dat dat het enige verschil is moet je toch eens langs Pearl denk ik![]()
check again...Friend
maar de kleinere inlaat valt gelijk op.
Waarom zal ik die niet monterencanonballman schreef:Je moet wel heel gek zijn wil je een megane kop op je F7 motor willen monteren.....KNETTERgek