R5GTT Spook water

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Zet ik gisteren avond m'n auto even geparkeerd neer voor 15 minuten, kom ik terug, ligt er een erorme plas groene koelvloeistof onder m'n auto en is het reservoir helemaal leeg.

Dus ik vul dat reservoir weer tijdlijk met water en rijd naar huis (25km) en zet de auto in de garage. Reservoir bekeken; nog helemaal vol. Onder de auto helemaal droog. Na deze rit is er geen druppel koelvloeistof meer uitgelekt en zit het reservoir nog steeds vol.

Hoe zit dit?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Vaag is het wel :D

Wat ik vermoed: er heeft druk op je koelsysteem gezeten (een luchtbel zou kunnen) en alles is er via je dop uit gekomen.. Als de auto misschien heel warm was toen je 'm stilzette, dan kan de druk dus erg hoog zijn geweest.

Of er is een grappenmaker bezig geweest in de 15 minuten dat je je auto achter hebt gelaten :)

Het is er via je expansievaatje uitgelopen, niet uit de radiateur ofzo? Of kon je dat niet nagaan?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Waarschijnlijk een lekke slang, dat heb ik bij mijn GTE ook eens gehad.

De slang is maar een klein beetje lek maar en het blijft (voorlopig) dicht zolang de motor blijft draaien omdat er dan minder druk op staat. Als je hem uitzet als de motor goed warm is komt er op een op andere manier extra druk op te staan en spuit hij het er uit.
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Is echt ontzettend vaag. Hij staat hier nu op de parkeerplaats en heb er vanmorgen nog een keer 25km mee gereden naar m'n werk over de snelweg en staat nu zo'n 3 uur stil. Kep net even gekeken, maar er ligt niets onder en er is niets uit het vaatje. Ik denk inderdaad aan iets van een luchtbel ofzo. Het vaatje was toen namelijk binnen een kwartier tijd helemaal leeg in 1 grote plas onder de auto.
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Niets van aantrekken. Ik heb hetzelfde gehad. Zoalng je maar genoeg vloeistof in je vaatje hebt zitten lekker doorrijden.
Vraag me niet hoe het kan, maar ik had ook wel eens dat ie de koelvloeistof via de dop van het expansievaatje eruit perste. Andere dop zelfde verhaal. Maar nooit problemen gehad met koelcircuit.
alexgt
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 20 mar 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Als je het zo laat haal wel eff het water er uit he en vervangen door koelvloeistof!!!
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

of flink wat antivries erbij, hoewel koelvloeistof beter is (gaat het ook niet zo roesten in je koelsysteem... :D )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Inderdaad. Zal in het weekend even een nieuw vaatje koelvloeistof halen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Edward(ForeverYoung) schreef:of flink wat antivries erbij, hoewel koelvloeistof beter is (gaat het ook niet zo roesten in je koelsysteem... :D )
Water+de doorsnee antivries is exact koelvloeistof, antivries bevat ook antiroest enzo.

Maar uh, ik keek het toch eens na, lekkage is nooit goed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
PureDJ
Berichten: 15
Lid geworden op: za 4 feb 2006 11:05

Riël schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:of flink wat antivries erbij, hoewel koelvloeistof beter is (gaat het ook niet zo roesten in je koelsysteem... :D )
Water+de doorsnee antivries is exact koelvloeistof, antivries bevat ook antiroest enzo.

Maar uh, ik keek het toch eens na, lekkage is nooit goed.
Nope... wat dacht je van het kalk in het water? geeft een rotzooi in je motor hoor...
Zou zo snel mogelijk al het water aftappen en nieuwe vloeistof op doen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Demi-water dan :D
Boeiend, dat beetje kalk is een lachtertje vergeleken bij de roest die er standaard in hoor :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ja kan ook druk op je koelsysteem zetten om zeker te zyn dat je nergens een kapotte slang hebt .
b.v. by een radiateuren zaak of goede garage.
kan inderdaad een slang zyn met een klein gaatje die pas lekt als er veel druk opstaat
,dus altyd ff laten nakyken .
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat ook een probleem kan zijn is dat je materpomp lek is.. onder de poulie zit een gatje en dar gaat hij dan uit lekken
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Toch vreemd dat ie nu niet meer lekt.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

het gaatje zit nu verstopt met roestvorming verkregen door dat water wat je erin hebt gegooit :lol:
Plaats reactie