Zet ik gisteren avond m'n auto even geparkeerd neer voor 15 minuten, kom ik terug, ligt er een erorme plas groene koelvloeistof onder m'n auto en is het reservoir helemaal leeg.
Dus ik vul dat reservoir weer tijdlijk met water en rijd naar huis (25km) en zet de auto in de garage. Reservoir bekeken; nog helemaal vol. Onder de auto helemaal droog. Na deze rit is er geen druppel koelvloeistof meer uitgelekt en zit het reservoir nog steeds vol.
Hoe zit dit?
R5GTT Spook water
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Vaag is het wel
Wat ik vermoed: er heeft druk op je koelsysteem gezeten (een luchtbel zou kunnen) en alles is er via je dop uit gekomen.. Als de auto misschien heel warm was toen je 'm stilzette, dan kan de druk dus erg hoog zijn geweest.
Of er is een grappenmaker bezig geweest in de 15 minuten dat je je auto achter hebt gelaten
Het is er via je expansievaatje uitgelopen, niet uit de radiateur ofzo? Of kon je dat niet nagaan?

Wat ik vermoed: er heeft druk op je koelsysteem gezeten (een luchtbel zou kunnen) en alles is er via je dop uit gekomen.. Als de auto misschien heel warm was toen je 'm stilzette, dan kan de druk dus erg hoog zijn geweest.
Of er is een grappenmaker bezig geweest in de 15 minuten dat je je auto achter hebt gelaten

Het is er via je expansievaatje uitgelopen, niet uit de radiateur ofzo? Of kon je dat niet nagaan?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Waarschijnlijk een lekke slang, dat heb ik bij mijn GTE ook eens gehad.
De slang is maar een klein beetje lek maar en het blijft (voorlopig) dicht zolang de motor blijft draaien omdat er dan minder druk op staat. Als je hem uitzet als de motor goed warm is komt er op een op andere manier extra druk op te staan en spuit hij het er uit.
De slang is maar een klein beetje lek maar en het blijft (voorlopig) dicht zolang de motor blijft draaien omdat er dan minder druk op staat. Als je hem uitzet als de motor goed warm is komt er op een op andere manier extra druk op te staan en spuit hij het er uit.
Is echt ontzettend vaag. Hij staat hier nu op de parkeerplaats en heb er vanmorgen nog een keer 25km mee gereden naar m'n werk over de snelweg en staat nu zo'n 3 uur stil. Kep net even gekeken, maar er ligt niets onder en er is niets uit het vaatje. Ik denk inderdaad aan iets van een luchtbel ofzo. Het vaatje was toen namelijk binnen een kwartier tijd helemaal leeg in 1 grote plas onder de auto.
Niets van aantrekken. Ik heb hetzelfde gehad. Zoalng je maar genoeg vloeistof in je vaatje hebt zitten lekker doorrijden.
Vraag me niet hoe het kan, maar ik had ook wel eens dat ie de koelvloeistof via de dop van het expansievaatje eruit perste. Andere dop zelfde verhaal. Maar nooit problemen gehad met koelcircuit.
Vraag me niet hoe het kan, maar ik had ook wel eens dat ie de koelvloeistof via de dop van het expansievaatje eruit perste. Andere dop zelfde verhaal. Maar nooit problemen gehad met koelcircuit.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
of flink wat antivries erbij, hoewel koelvloeistof beter is (gaat het ook niet zo roesten in je koelsysteem...
)

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Inderdaad. Zal in het weekend even een nieuw vaatje koelvloeistof halen.
Water+de doorsnee antivries is exact koelvloeistof, antivries bevat ook antiroest enzo.Edward(ForeverYoung) schreef:of flink wat antivries erbij, hoewel koelvloeistof beter is (gaat het ook niet zo roesten in je koelsysteem...)
Maar uh, ik keek het toch eens na, lekkage is nooit goed.
Nope... wat dacht je van het kalk in het water? geeft een rotzooi in je motor hoor...Riël schreef:Water+de doorsnee antivries is exact koelvloeistof, antivries bevat ook antiroest enzo.Edward(ForeverYoung) schreef:of flink wat antivries erbij, hoewel koelvloeistof beter is (gaat het ook niet zo roesten in je koelsysteem...)
Maar uh, ik keek het toch eens na, lekkage is nooit goed.
Zou zo snel mogelijk al het water aftappen en nieuwe vloeistof op doen
Demi-water dan 
Boeiend, dat beetje kalk is een lachtertje vergeleken bij de roest die er standaard in hoor

Boeiend, dat beetje kalk is een lachtertje vergeleken bij de roest die er standaard in hoor

ja kan ook druk op je koelsysteem zetten om zeker te zyn dat je nergens een kapotte slang hebt .
b.v. by een radiateuren zaak of goede garage.
kan inderdaad een slang zyn met een klein gaatje die pas lekt als er veel druk opstaat
,dus altyd ff laten nakyken .
b.v. by een radiateuren zaak of goede garage.
kan inderdaad een slang zyn met een klein gaatje die pas lekt als er veel druk opstaat
,dus altyd ff laten nakyken .
Toch vreemd dat ie nu niet meer lekt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
het gaatje zit nu verstopt met roestvorming verkregen door dat water wat je erin hebt gegooit