
Sideskirts
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Skirt ziet er netjes uit! persoonlijk vind ik die cupralip niet mooi, maar das smaak 

Ja uiteraard worden ze nog ingewerkt. Alle randen en naadjes worden over een tijdje met zwarte kit afgewerkt zodat het 1 net geheel wordt.

De enigste 2 randjes die echt zullen opvallen zijn:
1) Het stukje bij de voorwielen
2) Het stukje voorbij de stootstrip naar de achterwielen
Maar zoals het er nu naar uit ziet (op het eerste oog) moet dat helemaal goedkomen.




De enigste 2 randjes die echt zullen opvallen zijn:
1) Het stukje bij de voorwielen
2) Het stukje voorbij de stootstrip naar de achterwielen
Maar zoals het er nu naar uit ziet (op het eerste oog) moet dat helemaal goedkomen.



-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Best netjes! Ziet er een stuk stoerder uit zo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Netjes. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ben het met je eens.Paul1916v schreef:Skirt ziet er netjes uit! persoonlijk vind ik die cupralip niet mooi, maar das smaak
Hij ziet er zo plakkerdieplak uit, maar voor de rest wel mooie skirts

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
hap hap hap....
dat lijkt niet zo.. is ook nog zzo
dat lijkt niet zo.. is ook nog zzo
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Voor alle duidelijkheid heb ik zojuist even een paar detail foto's in photoshop bewerkt om het een en ander duidelijk te maken.
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/Sk ... tiging.jpg[/img]
Nummer 1, 2 en 3 (rood) zijn 3 popnagels waarmee de achterkant van de skirt tegen de carrosserie gemonteerd zit.
Bij mijn voorwiel zitten er van die wielkast bescherm kappen gemonteerd. Door de skirt hebben we een gat geboord en deze is met de originele schroef terug vast gezet (is wel makkelijk mocht die kunststofkap ooit nog eens verwijderd moet worden in de garage of zoiets)
Verder zijn alle vlakke gedeelten die in contact komen met de carrosserie voorzien van speciale kit. Ook het gedeelte in de deurstijl is voorzien van kit.
De randjes (5 en 6) worden later nog afgedicht met zwarte kit. Zodat de skirts netjes tegen de auto aanzitten en geen sleuven zichtbaar zijn.
Het uiteindelijk eindresultaat komt er dan zo uit te zien:
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/clio_juli_1.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/clio_juli_2.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/clio_juli_3.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/clio_juli_4.jpg[/img]
Groeten Remy

[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/Sk ... tiging.jpg[/img]
Nummer 1, 2 en 3 (rood) zijn 3 popnagels waarmee de achterkant van de skirt tegen de carrosserie gemonteerd zit.
Bij mijn voorwiel zitten er van die wielkast bescherm kappen gemonteerd. Door de skirt hebben we een gat geboord en deze is met de originele schroef terug vast gezet (is wel makkelijk mocht die kunststofkap ooit nog eens verwijderd moet worden in de garage of zoiets)
Verder zijn alle vlakke gedeelten die in contact komen met de carrosserie voorzien van speciale kit. Ook het gedeelte in de deurstijl is voorzien van kit.
De randjes (5 en 6) worden later nog afgedicht met zwarte kit. Zodat de skirts netjes tegen de auto aanzitten en geen sleuven zichtbaar zijn.
Het uiteindelijk eindresultaat komt er dan zo uit te zien:
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/clio_juli_1.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/clio_juli_2.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/clio_juli_3.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/clio_juli_4.jpg[/img]
Groeten Remy



goed bezig, nu eerst een paar 17 inch.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
hmmmz, als ik popnagels, kit en schroeven zie op gekke plekken heb ik meestal al gegeten en gedronken......Waarom maken ze dat spul altijd op van die manieren waarbij je heel het arsenaal van de gamma/praxis nodig hebt om het vast te zetten...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ga eens kijken hoe de originele skirts vast zitten bij een RSITom schreef:hmmmz, als ik popnagels, kit en schroeven zie op gekke plekken heb ik meestal al gegeten en gedronken......Waarom maken ze dat spul altijd op van die manieren waarbij je heel het arsenaal van de gamma/praxis nodig hebt om het vast te zetten...
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Over smaak valt niet te twisten.Tom schreef:kan best zijn maar ik vind het er 9 van de 10 keer niet uit zien. En dat terwijl af-fabriek spul er 9 van de 10 keer veel beter op zit
Project: GTT Blue Sport
No offence Tom, maar op wat voor manier zou jij dan sideskirts willen bevestigen ??? Afgeven op een bepaalde methode is een ding, maar met betere ideeen komen is een tweede.
Zoals Frits al zei: over smaak valt niet te twisten
Bij een Citroen AX hadden deze skirts met mooie klikdingetjes op de auto gemonteerd. Oftwel een 5-tal gaten in de zijkant van de auto boren om de klemmetjes vast te zetten en dan de skirts vast klikken. Natuurlijk hopen dat ie niet loswaait bij 150 km/h en op die dure Audi / BMW terecht komt die achter je reed.
Oftewel de persoonlijk hou ik liever van stevig vastkitten en popnagelen met de zekerheid dat ie niet los komt, dan met halve maatregelen en klapperskirts rond rijden

Zoals Frits al zei: over smaak valt niet te twisten
Bij een Citroen AX hadden deze skirts met mooie klikdingetjes op de auto gemonteerd. Oftwel een 5-tal gaten in de zijkant van de auto boren om de klemmetjes vast te zetten en dan de skirts vast klikken. Natuurlijk hopen dat ie niet loswaait bij 150 km/h en op die dure Audi / BMW terecht komt die achter je reed.
Oftewel de persoonlijk hou ik liever van stevig vastkitten en popnagelen met de zekerheid dat ie niet los komt, dan met halve maatregelen en klapperskirts rond rijden



bij een GT is het alleen zichtbaar al je op de grond gaat liggen en de onderzijde van de dorpelverbreder bekijkt. De scirt zelf is opgehangen aan klemmetjes en dus onzichtbaar..
de wielscirts kun je bekijken als je naast het wiel kruipt.. deze zitten vast met schroeven door de schermen heen...
de wielscirts kun je bekijken als je naast het wiel kruipt.. deze zitten vast met schroeven door de schermen heen...
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Een fabriek kan de auto ook voorbereid op hun eigen skirts enz. zodat het ook mooi zit. Aftermarket spul kan daar natuurlijk niet tegenop, want de auto heeft geen bevestigingen hiervoor. Het is natuurlijk zaak van de producent van het after market spul om te zorgen dat zijn spul ook fatsoendelijk gemonteerd kan worden. Zo op de foto's vind ik deze skirts er eigenlijk heel netjes opzitten.Tom schreef:kan best zijn maar ik vind het er 9 van de 10 keer niet uit zien. En dat terwijl af-fabriek spul er 9 van de 10 keer veel beter op zit
One clio to rule them all
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Je krijgt ze er nooit meer normaal af (dus de volgende bezitter van je auto moet ze ook mooi vinden), maar ze zitten er strak op hoor! Ziet er lekker laag uit.
gister bekeken, maar er moet nog wel het een en ander aangepast worden om die dingen er goed op te krijgenRémi clio ph3 schreef:Een fabriek kan de auto ook voorbereid op hun eigen skirts enz. zodat het ook mooi zit. Aftermarket spul kan daar natuurlijk niet tegenop, want de auto heeft geen bevestigingen hiervoor. Het is natuurlijk zaak van de producent van het after market spul om te zorgen dat zijn spul ook fatsoendelijk gemonteerd kan worden. Zo op de foto's vind ik deze skirts er eigenlijk heel netjes opzitten.Tom schreef:kan best zijn maar ik vind het er 9 van de 10 keer niet uit zien. En dat terwijl af-fabriek spul er 9 van de 10 keer veel beter op zit
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Conclusie, ik zou ze niet nemen. Als ik iets op zo'n "minder fraaie" manier vast zou moeten zetten zou ik het al niet meer kopen. Details zijn juist enorm belangrijk vind ik en ik zou me kapot ergeren aan die schroeven, bouten, popnagels en stukken kitRemy schreef:No offence Tom, maar op wat voor manier zou jij dan sideskirts willen bevestigen ??? Afgeven op een bepaalde methode is een ding, maar met betere ideeen komen is een tweede.
Om dit topic nog even omhoog te schoppen. Vandaag heb ik mijn linkerskirt opnieuw gemonteerd omdat deze vanwege interne spanning loskwam. Nu boeit dat opzich niet, maar de skirts zijn nu ook ingewerkt en daar heb ik even foto's van gemaakt.
Tussen de skirt en de instaprand van de clio zat nog een kleine sleuf. Deze heb ik met zwarte kit opgevuld zodat water niet achter mijn skirts komt tijdens een heftige regenbui of een wasbeurt.
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/inwassen_deur.jpg[/img]
Het meest kritische gedeelte is (naar mijn mening) het achterste gedeelte van de skirt (tussen achterwiel en stootstrip) omdat hier de sleuf tussen skirt en auto erg goed te zien is. Het hele gedeelte is nu opgevuld met kit en netjes glad afgestreken.
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/in ... kirt01.jpg[/img]
Persoonlijk ben ik zeer tevreden met het eindresultaat. Natuurlijk blijf je altijd wel wat zien van het feit dat de skirt tegen de auto is geplakt. Maar dit kleine randje is niet storend en het zorgt er gelijk voor dat vuil en water niet achter de skirt gaan zitten.
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/in ... kirt02.jpg[/img]
Het lijkt mij meer dan genoeg info (en foto's) voor anderen die skirts willen monteren op hun auto. Het niet zo'n heel moeilijk klusje, als je er maar rustig de tijd voor neemt.

Tussen de skirt en de instaprand van de clio zat nog een kleine sleuf. Deze heb ik met zwarte kit opgevuld zodat water niet achter mijn skirts komt tijdens een heftige regenbui of een wasbeurt.
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/inwassen_deur.jpg[/img]
Het meest kritische gedeelte is (naar mijn mening) het achterste gedeelte van de skirt (tussen achterwiel en stootstrip) omdat hier de sleuf tussen skirt en auto erg goed te zien is. Het hele gedeelte is nu opgevuld met kit en netjes glad afgestreken.
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/in ... kirt01.jpg[/img]
Persoonlijk ben ik zeer tevreden met het eindresultaat. Natuurlijk blijf je altijd wel wat zien van het feit dat de skirt tegen de auto is geplakt. Maar dit kleine randje is niet storend en het zorgt er gelijk voor dat vuil en water niet achter de skirt gaan zitten.
[img]http://home.tiscali.nl/rburgers/Clio/in ... kirt02.jpg[/img]
Het lijkt mij meer dan genoeg info (en foto's) voor anderen die skirts willen monteren op hun auto. Het niet zo'n heel moeilijk klusje, als je er maar rustig de tijd voor neemt.



-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Christiaan_007 schreef:Wie kan mij vertellen hoe je het beste sideskirts monteren op een clio2 fase 1. Kitten of schroeven of allebei
Alvast Bedankt
17 inch staat idd erg mooi onder een Clio! Heb er zelf ook 17 inch onder hangen, enig nadeel wat ik zelf ondervonden heb is dat je in je wielkasten zeer weinig ruimte over houd. Bij m'n eigen clio zijn de schroeven in de wielkast waarmee de sideskirts zijn bevestigd inmiddels weggesleten. Dit gebeurt tijdens het insturen.-Ray- schreef:ziet er leuk uit, maar nu ben je verplicht minimaal 17 inch te nemen...

http://www.lovecrew.nl/Huubke/clio%2520 ... 520003.jpg
't ziet er verder gelikt uit!
Greets Huubke
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 3 jan 2005 18:05
- Locatie: Koudekerk aan den Rijn
- Contacteer:
HELP. Ik heb vanmiddag met een vriend van me me side skirts geprobeerd eronder te hangen alles ging goed tot het kitten De kit ( montage ) blijft niet zitten waardoor de skirt dus niet mooi eronder blijft zitten. Heeft iemand tips ofzo of andere manieren waardoor het daar wel blijft zitten het gaat dus om het stuk bij de deur.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ondergrond wel goed schoon? En ontvet? En na het kitten, alles goed ondersteunen met plakband b.v. De kit heeft na het drogen pas een goeie draagkracht. Ondersteun je het niet, zal alles er net zo hard weer afvallenChristiaan_007 schreef:HELP. Ik heb vanmiddag met een vriend van me me side skirts geprobeerd eronder te hangen alles ging goed tot het kitten De kit ( montage ) blijft niet zitten waardoor de skirt dus niet mooi eronder blijft zitten. Heeft iemand tips ofzo of andere manieren waardoor het daar wel blijft zitten het gaat dus om het stuk bij de deur.
Project: GTT Blue Sport