ik zie verschillende verhalen over speling op de stuurkolom.
kan iemand mij vertellen hoe dit dit merken is en hoe dit op te lossen is ?
ik heb een 16v met stuurbekrachtiging
ik lees verhalen over lassen e.d.
in ieder geval mijn dank
zie ook mijn vraag over stuuruitslag
Project Ray16v; distributieprobleem!!!!oliepomp vast
of maak gewoon een project topic aan over je auto, dan kan je daar al je vragen stellen en dan blijft het een beetje beter te overzien dan in een hele zooi losse topic's. en gebruik anders de search es, er is volgens mij wel al eens het een en ander besproken voor speling in de stuurinrichting van de clio
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
En als je veel last hebt met slecht 'stuurgedrag' en je zegt in je andere topic al dat je behoorlijk wat speling op je fuseekogels hebt, dan zou ik die eerst even gaan vervangen
is misschien ook weer wat veiliger... 
Succes!

Succes!
-
Zo, een project-topic
Hier nog je vraag over het luchtfilter
Hier nog je vraag over het luchtfilter

ray16v schreef:ik ga weer een orgineel luchtfilter plaatsen op mijn clio 16v
waar zijn de 2 kleine aansluitingen voor op de achterkant van het orginele luchtfilterhuis?
ik heb op mijn k&n filter maar een z'n aansluiting nu !
mijn motor slaat spontaan af als ik met de auto(clio 16v 1992) rijdt
ik heb deze vraag eerder gesteld maar nu in mijn project topic
welke electrische aansluitingen zorgen ervoor dat deze auto uit kan vallen?
als je slechte bougies oid hebt valt hij toch niet zomaar uit maar gaat hij slecht lopen
als je slechte bougies oid hebt valt hij toch niet zomaar uit maar gaat hij slecht lopen
evt zou een van je relais (de voeding van de computer of je benzinepomp bijv) er mee op kunnen zijn gehouden. Start hij nadat hij uitgevallen is wel weer direct, en wanneer valt hij uit, bij gas los, stationair etc. ?ray16v schreef:mijn motor slaat spontaan af als ik met de auto(clio 16v 1992) rijdt
als ik rijdt met de auto valt hij stil of hij hapert (het lijkt net of er ergens iets electrisch uitvalt)
als hij uit is gevallen dan kan ik hen wel starten maar pas na 2 a 3 minuten
het lijkt dan ook dat er nogal wat onverbrande benzine uit de uitlaat komt
de twee relais waar jij over praat,waar zitten deze verborgen
ik ga morgen wel al vast een bdp-sensor vernieuwen.
ik denk dat ik dan de 2 relais ook maar vervang
als hij uit is gevallen dan kan ik hen wel starten maar pas na 2 a 3 minuten
het lijkt dan ook dat er nogal wat onverbrande benzine uit de uitlaat komt
de twee relais waar jij over praat,waar zitten deze verborgen
ik ga morgen wel al vast een bdp-sensor vernieuwen.
ik denk dat ik dan de 2 relais ook maar vervang
Die relais zitten in de plastic bak, tegen je linker binnenscherm.
Ik zou ook de TPS sensor eens checken. Je kunt dit door te met een multimeter te meten op de computerstekker, maar je kunt ook even bij de sensor zelf kijken.
Als je het armpje van de sensor zelf snel verdraait, zonder dat je de gasklep meebeweegt, moet de motor hier heftig op reageren, of zelfs afslaan. Vaak is ook de bedrading van die sensor een probleem. Als je aan de draden 'rommelt' en de motor reageert daar op, is 't foute boel.
Ik zou ook de TPS sensor eens checken. Je kunt dit door te met een multimeter te meten op de computerstekker, maar je kunt ook even bij de sensor zelf kijken.
Als je het armpje van de sensor zelf snel verdraait, zonder dat je de gasklep meebeweegt, moet de motor hier heftig op reageren, of zelfs afslaan. Vaak is ook de bedrading van die sensor een probleem. Als je aan de draden 'rommelt' en de motor reageert daar op, is 't foute boel.
rev it like a rental
Gisteravond stukje gaan rijden om te kijken of auto nog steeds spontaan stil valt.
na 4 km opeens vanonder motorkap een raar geluid en een beetje weerstand in aandrijflijn.
auto gaat minder rijden en reageert niet meer op gas geven,na 500 meter valt auto stil en is niet meer te starten
Het vermoeden is waarschijnlijk een distributieprobleem
ik hoop op een geleiderol die vast is gelopen en waarmee de riem verschoven is of gebroken
bij doorstarten hoor ik absoluut geen rare tikken oid(hoop dus dat kleppen niet geraakt zijn)
hebben mensen die wel eens zo meegemaakt
ik reed overigs ongeveer 70 km/h
na 4 km opeens vanonder motorkap een raar geluid en een beetje weerstand in aandrijflijn.
auto gaat minder rijden en reageert niet meer op gas geven,na 500 meter valt auto stil en is niet meer te starten
Het vermoeden is waarschijnlijk een distributieprobleem
ik hoop op een geleiderol die vast is gelopen en waarmee de riem verschoven is of gebroken
bij doorstarten hoor ik absoluut geen rare tikken oid(hoop dus dat kleppen niet geraakt zijn)
hebben mensen die wel eens zo meegemaakt
ik reed overigs ongeveer 70 km/h
-
starten met de olievuldop eraf, en kijken of de nokkenas rond draait.
Ja dat gaat wel rammelen, vastslaan niet zo hoor.
-
- Contacteer:
idd eerst ff nieuw snaartje en rollen er om en dan kijken wat ie doet
maarja tijdens rijden geknapt denk ik dat er ws wel een paar klepjes krom zijn
maarja tijdens rijden geknapt denk ik dat er ws wel een paar klepjes krom zijn
ik kan aan een compleet blok komen maar deze heeft nog een stalen carterpan,blok is wel compleet met versnellingsbak(r19-16v)
mijn huidige blok heeft alu-carter
kan dit zo een op een overgehangen worden(blok heeft nieuwe distributie en nieuwe koppeling)?
passen aandrijfassen ook zonder aanpassingen ?
wat kost het om een blok te reviseren ongeveer ?
kan dit zo een op een overgehangen worden(blok heeft nieuwe distributie en nieuwe koppeling)?
wat kost het om een blok te reviseren ongeveer ?
-
Bart V schreef:Ik zou eerst eens uitzoeken wat er aan de hand is voor je allerlei dingen gaat vervangen. Te beginnen bij de distributie zelf.
ik heb nog een mooi blok liggen! is net 4 maanden terug van beneden tot boven gereviseerd! met bak enz enz wat je ermaar bij wil hebbenray16v schreef:Vandaag uitsluitsel----->>>>>distributieriem is gebroken
Morgenmiddag gaat de kop eraf om te kijken wat er allemaal beschadigd is!!!
Ik hoop ook de reden te weten te komen waarom de riem gebroken is,altijd makkelijk
pm me maar bij interesse!
Das minderray16v schreef:Vandaag uitsluitsel----->>>>>distributieriem is gebroken
Morgenmiddag gaat de kop eraf om te kijken wat er allemaal beschadigd is!!!
Ik hoop ook de reden te weten te komen waarom de riem gebroken is,altijd makkelijk

Weet je ook de rede al?
grtz Jiggy
ik kan aan een compleet blok komen maar deze heeft nog een stalen carterpan,blok is wel compleet met versnellingsbak(r19-16v)
Je distributieriem drijft ook je oliepomp aan bij een F7P motor, dus ga er maar van uit dat alles stuk is, je oliedruk is nl. dan ook foetsie, iets wat je lagers niet leuk gaan vinden, ookal omdat ze de extra druk van je kleppen krom duwen te verwerken hadden...
Niet zo mooi, succes ermee!
Niet zo mooi, succes ermee!
oliepomp is waarschijnlijk vastgelopen waardoor distributieriem is verschoven over pully
er zijn een aantal kleppen krom
het is te veel sleutelwerk(arbeidsloon)om hem te laten maken,alleen een andere motor is een optie
maar ook dat is zo 2000 euro totaal
dus de clio 16v gaat weg met een kapotte motor
er zijn een aantal kleppen krom
het is te veel sleutelwerk(arbeidsloon)om hem te laten maken,alleen een andere motor is een optie
maar ook dat is zo 2000 euro totaal
dus de clio 16v gaat weg met een kapotte motor