
ACT: Twingo I
Ik denk dat ik trouwens voorlopig alleen speakers achterin monteer in de hoedenplank. Iets van ovale speakers ofzo op de versterker. Is wel even best in dat kleine karretje
Stefan had het ook zo meende ik in zijn Twingo.
Stefan had het ook zo meende ik in zijn Twingo.
171 met 145/70r13. met 2 passagiers, volledige ICE install, volle benzinetank en speling op mn rechtervoor draagarm .. en het was eigenlijk niet minder stabiel dan tegen 140, moet ik toegeven...Chris@R5 schreef:Wat is het hardste wat iemand heeft gehaald met een 1.2 8v?
Ik krijg 'm niet verder dan 147 op de teller, maar das levensgevaarlijk met 145-70-r13!
k heb nu 195/45/14, maar nog geen autorstrade tegengekomen. k heb met de nieuwe banden op gewone binnenweggetjes al wel 130 gehaald, dus ik denk dat je 147 best wel zielig is

alle snelheden zijn op de teller
ik heb een vraagje...
ik heb vorige week nieuwe banden laten steken (van 145/70/13 naar 195/45/14 gegaan), en laten uitlijnen (had een beetje een "binnenspoor" is me verteld)
maar ik heb nu met het eerste bolletje (4 liter, toch) 90km gereden. en met mn tweede bolletje nog eens 70km. terwijl ik voorheen soms amper aan 60km/bolletje raakte.. in het beste geval 70..
wat zijn de meningen hierover?
ik heb vorige week nieuwe banden laten steken (van 145/70/13 naar 195/45/14 gegaan), en laten uitlijnen (had een beetje een "binnenspoor" is me verteld)
maar ik heb nu met het eerste bolletje (4 liter, toch) 90km gereden. en met mn tweede bolletje nog eens 70km. terwijl ik voorheen soms amper aan 60km/bolletje raakte.. in het beste geval 70..
wat zijn de meningen hierover?
Dat je rechtervoet wat minder zwaar is gewordentut schreef:ik heb een vraagje...
ik heb vorige week nieuwe banden laten steken (van 145/70/13 naar 195/45/14 gegaan), en laten uitlijnen (had een beetje een "binnenspoor" is me verteld)
maar ik heb nu met het eerste bolletje (4 liter, toch) 90km gereden. en met mn tweede bolletje nog eens 70km. terwijl ik voorheen soms amper aan 60km/bolletje raakte.. in het beste geval 70..
wat zijn de meningen hierover?

Maar persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt en dat het maar net aan de omstandigheden ligt.
lijkt me sterk, van mn rechtervoet.. ik rem nog steeds even hardRontwingo schreef:Dat je rechtervoet wat minder zwaar is geworden![]()
Maar persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt en dat het maar net aan de omstandigheden ligt.

wat ik wel heb, is dus dat mn wielev uitgelijnd zijn, ik nieuwe banden heb (met profiel deze keer), en minder wheelspin heb (namelijk geen).
maar dat dat zo'n verschil zou maken, lijkt me sterk .. (zeker gezien de verhoging van de wrijving)
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004 19:19
- Locatie: belgium
ik had 12.8vChris@R5 schreef:Wat is het hardste wat iemand heeft gehaald met een 1.2 8v?
Ik krijg 'm niet verder dan 147 op de teller, maar das levensgevaarlijk met 145-70-r13!
en je kunt zien dat dit op eeen rechte baan is

Vandaag even een (tijdelijk) audiosetje aangeschaft voor de Twingo.
Het noodpakket bestaat uit:
2 keer JBL CS 396e 6x9 (70rms, 225max)
2 keer JBL GTO 426e 4" (35rms, 105max)
De achterste ovale gaan op een JBL GTO2000 versterker.
De voorste 10cm gaan direct op de radio. Ik zie wel of het een meerwaarde heeft.
Verder gewoon weer me vertrouwde JVC headunit KD-G400, Pioneer 10"sub TSW250c, aangestuurd door ook een JBL GTO2000 (bridged).
Ik heb in ieder geval weer wat geluid voor weinig
Het noodpakket bestaat uit:
2 keer JBL CS 396e 6x9 (70rms, 225max)
2 keer JBL GTO 426e 4" (35rms, 105max)
De achterste ovale gaan op een JBL GTO2000 versterker.
De voorste 10cm gaan direct op de radio. Ik zie wel of het een meerwaarde heeft.
Verder gewoon weer me vertrouwde JVC headunit KD-G400, Pioneer 10"sub TSW250c, aangestuurd door ook een JBL GTO2000 (bridged).
Ik heb in ieder geval weer wat geluid voor weinig

Trucagetwingo from hell schreef:ik had 12.8vChris@R5 schreef:Wat is het hardste wat iemand heeft gehaald met een 1.2 8v?
Ik krijg 'm niet verder dan 147 op de teller, maar das levensgevaarlijk met 145-70-r13!
en je kunt zien dat dit op eeen rechte baan is![]()

Foto is gedateerd op 25-12-2004 - De klok staat op 19:57 uur en het is hardstikke licht buiten!!!!! Welk woekie woekie land is deze foto genomen?


-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004 19:19
- Locatie: belgium
euhWilma schreef:Trucagetwingo from hell schreef:ik had 12.8vChris@R5 schreef:Wat is het hardste wat iemand heeft gehaald met een 1.2 8v?
Ik krijg 'm niet verder dan 147 op de teller, maar das levensgevaarlijk met 145-70-r13!
en je kunt zien dat dit op eeen rechte baan is![]()
![]()
Foto is gedateerd op 25-12-2004 - De klok staat op 19:57 uur en het is hardstikke licht buiten!!!!! Welk woekie woekie land is deze foto genomen?![]()
geen trucage
datum is gewoon niet ingesteld op fototoestel
deze foto is vorige zomer getrokken toen ik terug kwam van de zee
ik was zelf verrast toen ik zo hard reed
ik heb trouwens nog andere fotos vanaf 175 denk ik
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004 19:19
- Locatie: belgium
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004 19:19
- Locatie: belgium
mijn twingo staatnu te koopRontwingo schreef:Je had een 1.2 8v..! En wat heb je nu???
Ik heb trouwens ook met mijn extwingo rond de 170 gereden, maar dan wel met gunstige omstandigheden
wel origineel op het leder interieur na
Chris@R5 schreef:Vandaag even een (tijdelijk) audiosetje aangeschaft voor de Twingo.
Het noodpakket bestaat uit:
2 keer JBL CS 396e 6x9 (70rms, 225max)
2 keer JBL GTO 426e 4" (35rms, 105max)
De achterste ovale gaan op een JBL GTO2000 versterker.
De voorste 10cm gaan direct op de radio. Ik zie wel of het een meerwaarde heeft.
Verder gewoon weer me vertrouwde JVC headunit KD-G400, Pioneer 10"sub TSW250c, aangestuurd door ook een JBL GTO2000 (bridged).
Ik heb in ieder geval weer wat geluid voor weinig


-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004 19:19
- Locatie: belgium
ik weet het ook niet normaal rijd ie 165 max 170
ik rijd wel altijd plankgas met men twingo'tje en toen ie naar 175 ging zij ik tegen mijn vrindin dat ze er een foto moest van nemen
ik moet wel zeggen die mercedes voor mij reed ook wel hard mss door luchtstroming dat ik plots 10 km/h harder kon
en ze is fotos blijven nemen tot hij niet harder meer ging
die met zen mercedes keek wel raar
is een gewone 12.8v met k&n luchtfilterkit een compleet vrije devil uitlaat op de dempers na en er zat ook een andere benzinedrukregelaar op
ik rijd wel altijd plankgas met men twingo'tje en toen ie naar 175 ging zij ik tegen mijn vrindin dat ze er een foto moest van nemen
ik moet wel zeggen die mercedes voor mij reed ook wel hard mss door luchtstroming dat ik plots 10 km/h harder kon
en ze is fotos blijven nemen tot hij niet harder meer ging
die met zen mercedes keek wel raar

is een gewone 12.8v met k&n luchtfilterkit een compleet vrije devil uitlaat op de dempers na en er zat ook een andere benzinedrukregelaar op
weet ik dat ik daar alleszins geen geld aan moet geventwingo from hell schreef: is een gewone 12.8v met k&n luchtfilterkit een compleet vrije devil uitlaat op de dempers na en er zat ook een andere benzinedrukregelaar op

waarom haal ik op het rechte stuk plankgas maar 155 ongeveer max met 1 persoon naast mij, een bijna lege tank en geen zware ice
toch van het zomer maar eens even goed proberen
toch van het zomer maar eens even goed proberen

Omdat jij waarschijnlijk 1 van de weinige bent zonder enorme TELLERafwijkingJoosten schreef:waarom haal ik op het rechte stuk plankgas maar 155 ongeveer max met 1 persoon naast mij, een bijna lege tank en geen zware ice
toch van het zomer maar eens even goed proberen

(*ff indekken*)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
de mijne scheelt 10% (getest op borden naast de weg die mn snelheid zeggen, en gecheckt met mn navigatiesysteem)
dus 171 -10% = +- 155kmh...
hmm zou ongeveer kunnen kloppen
of misschien is je auto gewoon slecht ingereden
dus 171 -10% = +- 155kmh...
hmm zou ongeveer kunnen kloppen

of misschien is je auto gewoon slecht ingereden
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004 19:19
- Locatie: belgium
kan best zijn maar de drukregelaar stond er al op, de uitlaat daar moesten de dempers vanaf want deze kwamen tegen hetwegdek en het filtertje , ja dat heb ik wel gekocht ik moet wel zeggen dat de twingo van mijn vrindin veel trager doortrekt van 120 naar 170 dan de mijne en die harr twingo is de 60 pk versie ik had de 55pk versietut schreef:weet ik dat ik daar alleszins geen geld aan moet geventwingo from hell schreef: is een gewone 12.8v met k&n luchtfilterkit een compleet vrije devil uitlaat op de dempers na en er zat ook een andere benzinedrukregelaar opik haal met een volledig standaard 1.2 8v, met een aantal passagiers 171kmh.... dat is veel geld voor die 9kmh ......
mijn navigatie (gps) geeft bij 120 km op teller aan dat ik 118 rij, dat klopt dus behoorlijk inderdaad...Jacco Osté schreef:Omdat jij waarschijnlijk 1 van de weinige bent zonder enorme TELLERafwijkingJoosten schreef:waarom haal ik op het rechte stuk plankgas maar 155 ongeveer max met 1 persoon naast mij, een bijna lege tank en geen zware ice
toch van het zomer maar eens even goed proberen
(*ff indekken*)
maar mijn auto is heel slecht onderhouden geweest, als ik straks even tijdje verder ben loopt hij vast al heel stuk beter, en kom regelmatig in duitsland dus...

ik moet eigenlijk eerlijk toegevn dat ik van plan was om binnen een paar duizend kilometers een K&N of een Green inlegfilter te kopen (nadat een kelk afgeraden is door de winkel) en tegen dat mn uitlaat versleten is zou ik hem toch willen vervangen met een remus, sebring of een devil ....
maar dan wete ik nu toch alleszins dat ik er niet te veel van moet verwachten
maar dan wete ik nu toch alleszins dat ik er niet te veel van moet verwachten
