Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
De revisiesetjes zijn mij nog net iets te duur.
Alhoewel ik toch al flink wat getjoened spul heb liggen.
Ik moet alles nog ff berekenen en dan maak ik een beslissing.
Alhoewel ik toch al flink wat getjoened spul heb liggen.
Ik moet alles nog ff berekenen en dan maak ik een beslissing.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
owzoAREXSTYLE schreef:Ik doelde eigenlijk op de kop
ja de kop wordt gereviseerd op de klepveren na.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Nou vandaag eindelijk de kop er af gehaald.
Voor de mensen met een zwakke maag ff niet kijken, ben er zelf namelijk ook van geschrokken.
Graag geen posts van: Zo he dat is balen/kut voor je.
Post liever wat dit heeft kunnen veroorzaken.
Plaatjes zeggen genoeg.
cilinder nummer 4 vol met gaten en deuken, tevens een scheur in de cilinderbus
[img]http://img511.imageshack.us/img511/1108/cil48eh.jpg[/img]
Kleppen van cilinder 4
[img]http://img324.imageshack.us/img324/7651/kop40km.jpg[/img]
Kleppen van cilinder 1
[img]http://img324.imageshack.us/img324/8885/klep121hv.jpg[/img]
En nog een plaatje van het geheel.
[img]http://img496.imageshack.us/img496/5660/overview5nc.jpg[/img]
Denk wel dat jullie kunnen zien dat er iets meer kapot is dan een koppaking.
Klep van cil4 is losgekomen en heeft geprobeerd een weg te banen door m`n zuiger.
En heeft zich uiteindelijk vastgezet in m`n cilinderkop
Klep van cil1 stond op het punt om hetzelfde te gaan doen, maar ik was hem net voor om de motor af te zetten denk ik.
Op elke zuiger liggen metaaldeeltjes maar in cilinder 1 en 4 het meest.
Geen idee of ik nog zin hebt om hier nog geld aan te besteden, gaat me namelijk genoeg kosten.
Voor de mensen met een zwakke maag ff niet kijken, ben er zelf namelijk ook van geschrokken.
Graag geen posts van: Zo he dat is balen/kut voor je.
Post liever wat dit heeft kunnen veroorzaken.
Plaatjes zeggen genoeg.
cilinder nummer 4 vol met gaten en deuken, tevens een scheur in de cilinderbus
[img]http://img511.imageshack.us/img511/1108/cil48eh.jpg[/img]
Kleppen van cilinder 4
[img]http://img324.imageshack.us/img324/7651/kop40km.jpg[/img]
Kleppen van cilinder 1
[img]http://img324.imageshack.us/img324/8885/klep121hv.jpg[/img]
En nog een plaatje van het geheel.
[img]http://img496.imageshack.us/img496/5660/overview5nc.jpg[/img]
Denk wel dat jullie kunnen zien dat er iets meer kapot is dan een koppaking.
Klep van cil4 is losgekomen en heeft geprobeerd een weg te banen door m`n zuiger.
En heeft zich uiteindelijk vastgezet in m`n cilinderkop
Klep van cil1 stond op het punt om hetzelfde te gaan doen, maar ik was hem net voor om de motor af te zetten denk ik.
Op elke zuiger liggen metaaldeeltjes maar in cilinder 1 en 4 het meest.
Geen idee of ik nog zin hebt om hier nog geld aan te besteden, gaat me namelijk genoeg kosten.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ding heeft altijd rijk zat gelopen.
Maar ben nu dus aan het achterhalen wat er is gebeurd.
Maar ben nu dus aan het achterhalen wat er is gebeurd.
waar baseer je dat op?peter5GTTurbo schreef:Ding heeft altijd rijk zat gelopen.
Maar ben nu dus aan het achterhalen wat er is gebeurd.
dacht ook dat die van mij rijk zat liep, tot die vent op de bank in Goes het grillige verloop bovenin de uitdraai toeschreef als gevolg van toch te arm lopen.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Heb hier ook nog die uitdraai liggen.-Ray- schreef: waar baseer je dat op?
dacht ook dat die van mij rijk zat liep, tot die vent op de bank in Goes het grillige verloop bovenin de uitdraai toeschreef als gevolg van toch te arm lopen.
Carb was gewoon altijd netjes, of die gast van de garage moet aan m`n carb hebben lopen rommelen vanwege een te hoof Co of iets dergelijks.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Jij bent de kenner. Ik kan alleen maar gissen.Steven schreef:Ding is toch duidelijk enorm warm geweest en bus scheur je niet zomaar.
Overigens m`n koelvloeistof en olie waren gewoon netjes op temperatuur toen het gebeurde.
heel erg sneu voor je dat gun je niemand.
gewoon een ander blok scoren en de auto opnieuw opbouwen daarna laten afstellen op een bank en weer gaan!!

gewoon een ander blok scoren en de auto opnieuw opbouwen daarna laten afstellen op een bank en weer gaan!!
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Net opgeschakeld naar z`n 5 toen volgas, denk 2 seconden vol en toen plof en grote rookpluimen.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Zou dit dus het 3de blok worden, weet ff niet meer of ik er nog wel zin in heb.mark 5t schreef: gewoon een ander blok scoren en de auto opnieuw opbouwen daarna laten afstellen op een bank en weer gaan!!
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Nieuw setje zuigers en bussen (305,-)Lex schreef:Kop op, Peet! Eerst de kosten van reparatie zetten, dan verder kijken
Dan de oude kop laten vlakken andere pakkingen en dat soort ongein.
Gaan we gewoon weer richting de 5 a 6 honderd euro`s.
Dan moet die ook nog eens gespoten worden en de roestplekjes moeten worden aangepakt.
Had gedacht dat ik veel langer in dit gebakkie zou blijven rijden alleen zie ik het nu ff niet meer zitten.
Staan trouwens genoeg 5jes te koop, alleen wat een prijzen zeg.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Maar dit komt dus door te arm lopen van de motor?
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Geen idee...Paul1916v schreef:Maar dit komt dus door te arm lopen van de motor?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ziet er hetzelfde uit als bij de blauwe twee seconde te arm is voldoendepeter5GTTurbo schreef:Net opgeschakeld naar z`n 5 toen volgas, denk 2 seconden vol en toen plof en grote rookpluimen.
ik denk dus inderdaad te arm mengsel
mijn meter stond ook op rijk toen het gebeurde
misschien je acceleratiesproeier???????
wel zonde hoor
gewoon reviseren man en af laten stellen op een testbank
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Reviseren is ook mijn eerste optie.
Ik zit er alleen mee dat er hier en daar roest begint te komen en dat er nog genoeg geld ingepompt moet worden wat betreft het strak maken.
Dat is een beetje mijn probleem.
Ik zit er alleen mee dat er hier en daar roest begint te komen en dat er nog genoeg geld ingepompt moet worden wat betreft het strak maken.
Dat is een beetje mijn probleem.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik weet hoe je je voeltpeter5GTTurbo schreef:Reviseren is ook mijn eerste optie.
Ik zit er alleen mee dat er hier en daar roest begint te komen en dat er nog genoeg geld ingepompt moet worden wat betreft het strak maken.
Dat is een beetje mijn probleem.
mijn vrouw wou hem al in de brand steken, zoveel zit er al in
maar eenmaal komt er an alle tegenslag een einde en dan begint de echte fun

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Korte rekensom kom ik gewoon al op 1500 uit voor een blokrevisie en het spuiten.
Spuiten gebeurd door een maatje van me dus dat drukt de kosten.
Maar ja ben ik er dan zeker van dat die helemaal goed is en niet na een paar maanden voor wederom een flink bedrag zit te tobben.
Spuiten gebeurd door een maatje van me dus dat drukt de kosten.
Maar ja ben ik er dan zeker van dat die helemaal goed is en niet na een paar maanden voor wederom een flink bedrag zit te tobben.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
1500 valt me nog hard mee
maar als je een revisie doet, doe het dan goed
dan heb je er denk ik wel weer jaren plezier van.
maar als je een revisie doet, doe het dan goed


dan heb je er denk ik wel weer jaren plezier van.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Met de hulp van RJ moet dat best wel goed komen denk ik zo.
Iemand enig idee wat schorsen moet kosten?
Ik reken dan ongeveer 600 voor het spuiten en strak maken.
Grootste deel doe ik dan dus gewoon zelf.
Iemand enig idee wat schorsen moet kosten?
Ik reken dan ongeveer 600 voor het spuiten en strak maken.
Grootste deel doe ik dan dus gewoon zelf.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
schorsen is geloof ik de eerste keer 50 euro ofzo
maar blijft die zolang uit de roulatie dan?
maar blijft die zolang uit de roulatie dan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Aangezien het geld niet op m`n rug groeit gaat die voorlopig wel ff uit de running ja.
Of ik zou naar Leen moeten stappen voor een Lening, maar ik ben een beetje bang voor Leen, enge vent is het ook.
Maar maandje of 3 wordt het denk wel.
Ook aangezien ik tegenwoordig 70 uur per week maak heb ik een beetje weinig tijd voor de kar zeg maar.
Of ik zou naar Leen moeten stappen voor een Lening, maar ik ben een beetje bang voor Leen, enge vent is het ook.
Maar maandje of 3 wordt het denk wel.
Ook aangezien ik tegenwoordig 70 uur per week maak heb ik een beetje weinig tijd voor de kar zeg maar.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Dit is klote Peet laat maar ff weten als je wat nodig hebt 

VLK Groep
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ken ik ff een stekkie van jou geldboompje meenemen ?Robert-Jan schreef:Dit is k*%$e Peet laat maar ff weten als je wat nodig hebt
Tja.. koop een 2ehands blok voor 150 euro en hang die der in.. en dan maar kijken hoe die loopt.. Als die lekker loopt, en die kans is groot. Want echt stuk gaan van een standaard setup kan haast niet.
Of eerst ff opentrekken en kijken. gelijk nieuwe sterke koppaking en op de rollenbank er mee.. weet je meteen hoe je carburateur is
Of eerst ff opentrekken en kijken. gelijk nieuwe sterke koppaking en op de rollenbank er mee.. weet je meteen hoe je carburateur is
blok scoren en alles weer opbouwen en efstellen opde bank.
blijft volgens mij de beste optie en kost het minste
2 uurtjes op de bank is ook best te betalen.
zie link voor goeie testbank en afsteller.
http://www.freddycane.com
blijft volgens mij de beste optie en kost het minste
2 uurtjes op de bank is ook best te betalen.
zie link voor goeie testbank en afsteller.
http://www.freddycane.com
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
te arm mengsel is de oorzaak, of de uitlaatkleppen staan te strak, deze verbranden dan en vervolgens breken ze af.
ik begrijp dat het al de 3e keer is
dus ik ben er redelijk zeker van een te arm mengsel. dus andere carburateur scoren is geen verkeerde optie.
Een andere mogelijke oorzaak is high-speed knock (pingelen bij hoge toeren), dit hoor je bijna niet en binnen 2 seconden loopt je motor in de soep. dit komt door een defect membraam van de onstekingsmodule waardoor bij hogegere turbo druk je ontstekingstijdstip niet aangepast wordt.
succes met het opsporen van de oorzaak.
ik begrijp dat het al de 3e keer is

Een andere mogelijke oorzaak is high-speed knock (pingelen bij hoge toeren), dit hoor je bijna niet en binnen 2 seconden loopt je motor in de soep. dit komt door een defect membraam van de onstekingsmodule waardoor bij hogegere turbo druk je ontstekingstijdstip niet aangepast wordt.
succes met het opsporen van de oorzaak.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ik zal ff kijken wat ik nog kan doen met deze camera, het is al een oudje en ik heb zo`n gevoel dat m`n gsm betere pics maakt.Menno schreef:Mooie motorschade. Heb je misschien nog wat meer en betere foto's? Dan is er wel een serieuse analyse te doen
Wat betreft weer een 2de hands blok te kopen voor 150,- en dan weer kijken hoe het loopt, dat ben ik nu wel zat.
Wil nu gewoon een goed blok waarvan ik zeker weet dat alles goed is.
Het is niet de 3de keer dat het blok vast loopt.
Eerste keer was toen m`n oliefilter eraf klapte en toen echt vast liep en deze keer heeft het dus waarschijnlijk te maken met m`n afstelling.
Dus 2de keer maar wel een ander blok.
Geloof dat je dat membraan van je ontsteking kan testen he?
Gaat ik wel ff searchen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo dan ik dacht dat ik al wel wat had gezien maare .......
Euh riel heeft nog een goed draaiend blok ( zegt ie
)
Euh riel heeft nog een goed draaiend blok ( zegt ie
