Rolkooi vraag

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Gesloten
hkmjager

Heejz allemaal ,
het is al weer een poosje geleden dat ik aanwezig was hier
en mijn renault project heeft weer even stil gelegen.
Maar nu ben ik weer vollop bezig en heb ik een vraag.
Mijn vraag betreft een rolkooi ,
mijn zwager en ik kwamen met het idee een rolkooi in mijn renault 5 te bouwen en lassen dat kan hij wel goed alleen vroeg ik me af of iemand hier misschien de maten heeft vooor een rolkooi.
Nu is het zo dat de binnen kant van mijn renault al gespoten is dus het mooiste was een model die eerst gebouwd kan worden en dan met schroeven bevestigd kan worden.
Iedereen die ideen of misschien tekeningen heeft laat a.u.b een berichtje achter of mail me.
Evt. wil ik er voor betalen 8)
groeten marcel
mark 5t
Contacteer:

komlete kopen van omp of sparco is de beste en goedkopste oplossing en past altijd.
zelf maken kan al helemaal niet eens meer uit.
ga maar eens een paar lengtes ijzer halen en dan nog iemand aan het buigen en lassen een hele dag kom je op hetzelfde of meer geld als een complete kooi.
succes
mark 5t
Contacteer:

frank_williams

als je een project-topic hebt kun je beter daar in verder gaan lijkt me...
Steven
Car: M536

Weet je waar je mee bezig bent?

Zelf een echt veilige rolkooi lassen doe je niet zomaar, die dingen moeten niet je dood worden. Je wilt dan ook zo min mogelijk gelast hebben en zoveel mogelijk gebogen.
Zoals de voorste en achterste rolbeugel moet je toch wel uit 1 stuk hebben, anders heb je eerder 'a cage of death' dan dat het safer maakt voor je.

En al is de lasser nog zo goed, een lasnaad verstoord de eigenschappen van het materiaal en vaak zo dat het ernaast gewoon veel scheurgevoeliger is.

Wil je niet ontmoedigen ofzo, maar het laatste wat je wilt is een stang die door je achterhoofd heenvliegt.
-jacco-
Über-Spammer

Frank M schreef:als je een project-topic hebt kun je beter daar in verder gaan lijkt me...
*Helpt* :D

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1624122

en

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1465851

;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
frank_williams

lijkt me duidelijk. ik sluit deze, dan kun je verder in je project-topic (zie post Jacco)
PM me maar voor vragen/opmerkingen :)
Gesloten