[RSi]project Sjoerd B
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Sjoerd B schreef:Nou hebben we gister de auto even nagekeken voor hij vandaag apk gekeurd werd.
De schade viel best mee, één kant kapotte stuurkogel, ook het rubber daar was stuk. Één remslangetje, en een ruitenwisser.
Maar toen m'n auto zo op de brug stond zag ik wel hoe de onderkant er aan toe was.
Niet bestsubframe hangt al flink in de roest, Net zoals achter bij de achteras etc.
Dus nou maar even kijken of ik een bedrijf kan vinden die me de bodem ff opknapt en flink in de tectyl zet.

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
De reden is:Ronnie Detmers schreef:k#t voor je dat je hem weg moet doen, wat is eigenlijk precies de reden??
Ik zou m'n auto helemaal opknappen, opnieuw spuiten, bodykit enz.
Dit kost allemaal geld en dat had ik er in eerste instantie best voor over.
Ik had alleen niet verwacht dat het zoveel geld zou gaan kosten. Ik heb simpel gezegd veel liever een nieuwere auto voor dat geld.
Daar komt bij dat ik de bus van het werk kan gebruiken dus heb hem niet echt meer nodig.
Nou even flink sparen en dan hoop ik deze zomer een clio RS te kopen

@ erik de bodem viel best mee. Deze word nog getectyleerd. De auto is verder ook nog in (y) staat.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
Zo er zijn al weer wat nieuwtjes. Ik had een golf II gti gekocht (160pk
)
Maar door deze auto ben ik er achter gekomen dat ik m'n cliotje toch niet kwijt wil. Wat een verschil, vergeleken met de golf rijd m'n clio zo soepel en stil.
Dus de clio gaat eerst nog niet weg!!
De golf wel en dan sparen voor een clio RS of 1.6 16v.

Maar door deze auto ben ik er achter gekomen dat ik m'n cliotje toch niet kwijt wil. Wat een verschil, vergeleken met de golf rijd m'n clio zo soepel en stil.
Dus de clio gaat eerst nog niet weg!!
De golf wel en dan sparen voor een clio RS of 1.6 16v.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda


eens een Renault, nooit meer iets anders

Zonet even wezen kijken op marktplaats zag daar deze 5jes staan:
5 evo
5 evo 2
5 turbo
5 gt turbo
5 gt turbo 2
5 gtt turbo 3
gtt turbo 4
Weet iemand wat over deze dingen? En wat is een normale prijs?
5 evo
5 evo 2
5 turbo
5 gt turbo
5 gt turbo 2
5 gtt turbo 3
gtt turbo 4
Weet iemand wat over deze dingen? En wat is een normale prijs?
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
?? G60 is wel leuk, maar n gti met 160 pk?Sjoerd B schreef:Zo er zijn al weer wat nieuwtjes. Ik had een golf II gti gekocht (160pk)

Jacker, blok is opgeboord naar goeie 2,1L kop is geflowed, scherpere nokken derin. etc.Riël schreef:?? G60 is wel leuk, maar n gti met 160 pk?Sjoerd B schreef:Zo er zijn al weer wat nieuwtjes. Ik had een golf II gti gekocht (160pk)
Op rollenbank is 161pk gemeten. Maar dat was echt het uiterste. Ze hebben hem nu iets bij gesteld dus zal wel ongeveer 159pk lopen nu.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
aah 

maar toch rijdt het kut, tis echt een auto voor "erbij"
geef mij toch maar iets meer comfort, of is dat bij een 5je ook ver te zoeken?
geef mij toch maar iets meer comfort, of is dat bij een 5je ook ver te zoeken?
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Maar je gaat er nu dus een turbo bij kopen? of als dagelijkse auto? snap het niet helemaal..
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
uhhhhh JA!Sjoerd B schreef:maar toch rijdt het k#t, tis echt een auto voor "erbij"
geef mij toch maar iets meer comfort, of is dat bij een 5je ook ver te zoeken?

Het rammelt en schud

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Ik weet nog niet precies wat ik wil, Zo'n turbotje leek me wel leuk. Maar dan zou het inderdaad voor dagelijkse auto zijn.Paul1916v schreef:Maar je gaat er nu dus een turbo bij kopen? of als dagelijkse auto? snap het niet helemaal..
En uit jullie reacties merk ik wel dat dat niet echt een goed plan is??
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
kan best als dagelijks gebruik..de auto van steven (die ook ergens tussen die advertenties staat) is ook tijden als dagelijkse auto gebruikt als ik het goed heb. Maar reken niet op veel comfort, en het gebruik zal wel hoger liggen dan met je RSi...
ach, verbruik interreseert me niet zoveel. (Ik zit nu ook met 2auto's)
Maar wil gewoon wat anders.
Het lijkt me ook wel wat om toch gewoon m'n clio op te knappen.
Aangezien ik al vanalles liggen heb.
Maar ik denk dat ik dan beter een 16v kan nemen.
Dan kan daar met de tijd ook eens zo'n 2.0 motor in van peter(?)
Of zou zoiets ook in een rsi passen?
Maar wil gewoon wat anders.
Het lijkt me ook wel wat om toch gewoon m'n clio op te knappen.
Aangezien ik al vanalles liggen heb.
Maar ik denk dat ik dan beter een 16v kan nemen.
Dan kan daar met de tijd ook eens zo'n 2.0 motor in van peter(?)
Of zou zoiets ook in een rsi passen?
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
R5 GTTurbo als dagelijkse wagen is best goed te doen hoor!Sjoerd B schreef:Ik weet nog niet precies wat ik wil, Zo'n turbotje leek me wel leuk. Maar dan zou het inderdaad voor dagelijkse auto zijn.Paul1916v schreef:Maar je gaat er nu dus een turbo bij kopen? of als dagelijkse auto? snap het niet helemaal..
En uit jullie reacties merk ik wel dat dat niet echt een goed plan is??
Die Cleon blokjes zijn niet kapot te krijgen, en als je alles eerst goed warm laat worden, en voldoende onderhoud eraan pleegt is het echt geen probleem. Dus op tijd de spulletjes vervangen.
De techniek is al eeuwen oud, dus ook al eeuwen getest. Geen moeilijke sensors die uitvallen, ECU's die kuren krijgen, etc. Alleen moet je een beetje opletten met de roest, want dat vervang je niet zo makkelijk.
Als je het mij vraagt is een GTT heel goed te doen voor dagelijks vervoer. Vooral als je een lang genoeg stuk rijd zodat je olie iedere keer lekker warm kan worden.
Succes met je zoektocht! Let wel op! Eenmaal gereden, en je hangt!
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Ja past in je Rsi.Sjoerd B schreef: Dan kan daar met de tijd ook eens zo'n 2.0 motor in van peter(?)
Of zou zoiets ook in een rsi passen?
En die blokkies zijn van patrick.
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Ik hoef maar 13km te rijden (enkele reis) dus echt warm zal het dan wel niet worden. Maarja ik zal overal goed over nadenken.Rob schreef:R5 GTTurbo als dagelijkse wagen is best goed te doen hoor!Sjoerd B schreef:Ik weet nog niet precies wat ik wil, Zo'n turbotje leek me wel leuk. Maar dan zou het inderdaad voor dagelijkse auto zijn.Paul1916v schreef:Maar je gaat er nu dus een turbo bij kopen? of als dagelijkse auto? snap het niet helemaal..
En uit jullie reacties merk ik wel dat dat niet echt een goed plan is??
Die Cleon blokjes zijn niet kapot te krijgen, en als je alles eerst goed warm laat worden, en voldoende onderhoud eraan pleegt is het echt geen probleem. Dus op tijd de spulletjes vervangen.
De techniek is al eeuwen oud, dus ook al eeuwen getest. Geen moeilijke sensors die uitvallen, ECU's die kuren krijgen, etc. Alleen moet je een beetje opletten met de roest, want dat vervang je niet zo makkelijk.
Als je het mij vraagt is een GTT heel goed te doen voor dagelijks vervoer. Vooral als je een lang genoeg stuk rijd zodat je olie iedere keer lekker warm kan worden.
Succes met je zoektocht! Let wel op! Eenmaal gereden, en je hangt!
Een clio blijft namelijk ook heel fijn.

[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
Weet je ook de kosten ongeveer??Erik (Schepjes) schreef:Ja past in je Rsi.Sjoerd B schreef: Dan kan daar met de tijd ook eens zo'n 2.0 motor in van peter(?)
Of zou zoiets ook in een rsi passen?
En die blokkies zijn van patrick.
mag in pm.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
Nee hoor, RSi zuipt ook wel, gt valt wel mee hoor.Paul1916v schreef:kan best als dagelijks gebruik..de auto van steven (die ook ergens tussen die advertenties staat) is ook tijden als dagelijkse auto gebruikt als ik het goed heb. Maar reken niet op veel comfort, en het gebruik zal wel hoger liggen dan met je RSi...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Misschien patrick (ptrgte) ff PMen? die zal het wel het beste weten..
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Pm Ptrgte eens zou ik zeggen 
d8 rond de 2000? met inlevering van je oude (1.
blok.

d8 rond de 2000? met inlevering van je oude (1.

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Shit te laat 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ik reed met mijn RSi gemiddeld 1:11, 1:12...volgens mij haal je dat met een GT niet?Riël schreef:Nee hoor, RSi zuipt ook wel, gt valt wel mee hoor.Paul1916v schreef:kan best als dagelijks gebruik..de auto van steven (die ook ergens tussen die advertenties staat) is ook tijden als dagelijkse auto gebruikt als ik het goed heb. Maar reken niet op veel comfort, en het gebruik zal wel hoger liggen dan met je RSi...
Dan heb ik in ieder geval een idee.Erik (Schepjes) schreef:Pm Ptrgte eens zou ik zeggen
d8 rond de 2000? met inlevering van je oude (1.blok.
Nou nog maar ff goed nadenken wat ik ga doen.
Er is ook zoveel moois

[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
kijk eens naar de 16V van mark5t.. mooi ding voor niet te veel... helemaal orgineel.
En ja een GT voor dagelijkse auto is goed te doen, helemaal als hij gewoon orgineel is. ik doel dan op vering en banden.. dat rijd gewoon goed en heeft echt een goede wegligging.. Probeer maar eens in een standaard GT te rijden.. die in goede staat is 10 tegen 1 dat je verkocht bent!! Maar lijkt me haast niet dat een gt qua comfort richting een rsi komt..
En ja een GT voor dagelijkse auto is goed te doen, helemaal als hij gewoon orgineel is. ik doel dan op vering en banden.. dat rijd gewoon goed en heeft echt een goede wegligging.. Probeer maar eens in een standaard GT te rijden.. die in goede staat is 10 tegen 1 dat je verkocht bent!! Maar lijkt me haast niet dat een gt qua comfort richting een rsi komt..
Ja dat klopt, maar dan zijn de kilometer standen hoog.Patrick (Basic) schreef:Je zou ook voor een Clio 1.8 16v kunnen gaan, de prijzen zijn momenteel laag..
Ach ik bekijk het allemaal wel even. M'n rsi heb ik al aardig wat nieuw spul op gezet.
Maar ik vind een 16v in uiterlijk net iets stoerder.
En een zwarte 5gtt is ook erg

[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
1 = van Steven: Advertentie op RTC-MarktSjoerd B schreef:Zonet even wezen kijken op marktplaats zag daar deze 5jes staan:
5 gt turbo 1
5 gtt turbo 3
Weet iemand wat over deze dingen? En wat is een normale prijs?

3 = Ex-GT van -Ray-

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Haha, het zou een oplossing zijn. Maar 6000,- + spuiten is bijna een clio RSrobclio16V schreef:Of je koopt een Clio 16V die al vrijwel helemaal af is.![]()
\/

Dus dan zou m'n voorkeur daar eerder naar gaan.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
Nou weer een nieuwtje, heb er lang over nagedacht. En verschillende auto's bekeken.
Maar ik houd m'n rsi toch maar.
De golf zit in de verkoop,
dus als iemand hier nog een snelle duitser wil
Vandaag dus direct al weer een setje angel eyes besteld. (m'n oude had ik al verkocht)
En ben nog ff verlaginsveren aan het zoeken/vergelijken.
(als iemand tips heeft????)
En tevens zoek ik iemand in de buurt van friesland die me dan wil helpen de torsi as te verstellen!!!!!!!! Ik heb zelf niet echt ervaring met auto's dus ik zoek iemand die dit vaker gedaan heeft.
Ik wil er voor betalen, dus als iemand zin heeft pm me maar!!!!!!
Maar ik houd m'n rsi toch maar.
De golf zit in de verkoop,
dus als iemand hier nog een snelle duitser wil

Vandaag dus direct al weer een setje angel eyes besteld. (m'n oude had ik al verkocht)
En ben nog ff verlaginsveren aan het zoeken/vergelijken.
(als iemand tips heeft????)
En tevens zoek ik iemand in de buurt van friesland die me dan wil helpen de torsi as te verstellen!!!!!!!! Ik heb zelf niet echt ervaring met auto's dus ik zoek iemand die dit vaker gedaan heeft.
Ik wil er voor betalen, dus als iemand zin heeft pm me maar!!!!!!
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204