[R5's] Rob's Project : GTX wil niet meer :(

Vertel hier alles over je project.
Rob

Trouwens, heeft iemand wat meer informatie over de R5 cabrio's? Wat ik weet is dat het geen Renaults zijn op kenteken, maar E.B.S.-en. Verder is hij omgsbouwd in opdracht van renault door E.B.S.; een bedrijf dat in Zaventem, Belgie lag, en nu falliet is. Dat hij is ontwikkeld in samenwerking met de universiteit van Eindhoven door een Nederlander, en dat er in totaal maar 1400 EBS Super5 cabrio's zijn. Verder dat het gros Super5 GTS-jes zijn, en dat de echte GTT cabrio's bijna op een hand te tellen zijn.
Wat ik echter niet weet is waarom sommige een hogere achterkant hebben dan andere. Sommige hebben wel nog dat "stukje" onder de achterlichten, andere niet. Phase 1 en phase 2 misschien?
Heeft verder misschien nog iemand wetenswaardigheden over een cabrio?
-PAZ-
Über-Spammer

ik gloof niet dat er hier opt forum veel zijn die rijden met een 5 cabrio. maar goed wil niet zeggen dat je hier geen info zal vinden. effe googlen zal toch ook wel een hoop info op leveren denk ik
Vos

Rob schreef:Wat ik echter niet weet is waarom sommige een hogere achterkant hebben dan andere. Sommige hebben wel nog dat "stukje" onder de achterlichten, andere niet. Phase 1 en phase 2 misschien?
In 1x goed Rob 8)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Goed bezig man (Y) ga zo door :)

Leuk cabriootje man :D
Martijnberk
Contacteer:

ik zal vanavond wel even een hoop info op internet knallen, heb ik thuis op mijn pc staan....

ik heb namelijk zelf ook een dakloze 5 zoals velen weten
Rob

Omdat ik graag van iedere wagen die ik heb (gehad) graag de folder wil hebben, wil ik natuurlijk ook een van de cabrio.
En wat wil het nu... ik heb er een gewonnen op ebay :D . Wel in het Deutsch, aber das macht kein flaus aus :p

[img]http://i10.ebayimg.com/03/i/04/34/16/d9_1_b.JPG[/img]
-PAZ-
Über-Spammer

das wel mooi, is wel gaaf om te hebben van je auto (Y) (Y)
MarcoG
Contacteer:

Gaaf man, een duitse folder. Ik vergeet altijd het duitse woord voor folder. :lol: Alles original ware :wink:

"Haben sie so ein ehhh " :beer:
Rob

MarcoG schreef:Gaaf man, een duitse folder. Ik vergeet altijd het duitse woord voor folder. :lol: Alles original ware :wink:

"Haben sie so ein ehhh " :beer:
Prospekt :wink:
Rob

Omdat de cabrio nu ff voorrang heeft op de GTT ligt het wat dat ding nu ff stil.

Sterker nog, ik heb de gele Koni's die ik voor de GTT had gekocht maar onder de Cabrio gelegd. En het past ook nog. Voor zijn ze voorzien van blauwe (?) veren. Ik schat dat het een mm of 34/40 lager zal zijn. Dat in combinatie met de stalen verbrede velgjes geeft het wel een mooi effect.
Nu heb ik dus de dorpel op een hoogte van ongeveer 15 cm voor en achter en die lip van de voorbumper op 11 cm. Alleen lopen de bandjes aan op de spatbordverbreders, maar dat fix ik nog wel eens.

Ik weet dat een foto meer zegt dan 1000 woorden, maar ik heb geen foro en geen zin om 1000 woorden te typen. Dus moeten jullie maar tot na het weekend wachten op een foto.

In een zin is het nu Tief, Breit und dakloos :p
Patrick L.

niet sjlecht,
zult wel een verbrande kop hebben , niet?
met zoveel zon van de laatste dagen :wink:
Headlong

Rob schreef:Omdat de cabrio nu ff voorrang heeft op de GTT ligt het wat dat ding nu ff stil.

Sterker nog, ik heb de gele Koni's die ik voor de GTT had gekocht maar onder de Cabrio gelegd. En het past ook nog. Voor zijn ze voorzien van blauwe (?) veren. Ik schat dat het een mm of 34/40 lager zal zijn. Dat in combinatie met de stalen verbrede velgjes geeft het wel een mooi effect.
Nu heb ik dus de dorpel op een hoogte van ongeveer 15 cm voor en achter en die lip van de voorbumper op 11 cm. Alleen lopen de bandjes aan op de spatbordverbreders, maar dat fix ik nog wel eens.

Ik weet dat een foto meer zegt dan 1000 woorden, maar ik heb geen foro en geen zin om 1000 woorden te typen. Dus moeten jullie maar tot na het weekend wachten op een foto.

In een zin is het nu Tief, Breit und dakloos :p
Klinkt goed allemaa! Ik vond die Baccara velgen er toch ook ERG netjes onder staan hoor. :worship:
Rob

Gister weer in de weer geweest. Ff wat puntjes op de í gezet. Gele kapjes over de peertjes in de koplampen, naafkapjes en nieuwe bouten in de velgen gezet. Setje fatsoendelijke matten erin gezet (Die ik ooit van Egid had gekregen), remblokjes vervangen, passagiersstoel goed gezet en nog meer van dat soort dinger.

--> Pat; Valt wel mee hoor, verbrand niet zo snel :) .
--> Headlong; Baccara velgjes zijn ook niet lelijk, maar met die andere velgen geeft het wel een totaal ander beeld.
Patrick L.

...dan wordt het nu wel eens tijd voor een fotootje... :)
Rob

Patrick L. schreef:...dan wordt het nu wel eens tijd voor een fotootje... :)
Bij deze dan:

[img]http://img77.echo.cx/img77/9689/afbeelding00520ka.jpg[/img]

[img]http://img77.echo.cx/img77/9007/afbeelding00727rn.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rob op di 28 jun 2005 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
slash

aardige wieltjes, 13x8j??
Ferdy
Über-Spammer

vetjes !!!

kan alleen voor nog wel iets lager :P
Steven
Car: M536

Naais hoor Rob, isda nou 608(fase1) grijs of 644(fase2)?
-PAZ-
Über-Spammer

sow :worship: :worship: dat zijn echt stoere wielen (Y) (Y) . nu net nog een paar cm dichter op het asfalt
R5GTT. Drive it like you stole it
LeOke
Contacteer:

toont breder dan de mijne, zal door het kleur zijn...

mijne staan trouwens te koop rob :)
Vos

stoer man nu nog -6 verlagen en een dikke pijp eronder en hij is af :D
Martijnberk
Contacteer:

Rob schreef:
Patrick L. schreef:...dan wordt het nu wel eens tijd voor een fotootje... :)
Bij deze dan:

[img]http://img160.echo.cx/img160/5396/afbeelding0052iv.jpg[/img]
ik zie dat je dezelfde problemen hebt met je dak als de mijne, je dak scheurt op 2 plekken vanwege het open en dichtdoen, ik heb het net later repareren...
Patrick L.

Ziet er goed uit Rob (Y)
Rob

Dank voor alle lovende reacties! (Y)

Voor dit moment staat ie laag genoeg. Krijg nu alleen nog maar het standaard Renault krikje eronder. De garagekrik past niet meer :p . Is misschien een vertekend beeld, maar zal wel komen door de 13"-ers

--> Martijn Berk : Ik wist niet dat het door het open en dicht doen kwam, maar zag bij die van jou idd dezelfde scheuren.

--> Steve : Volgens mij is hte Phase 2 grijs 664. Wagen is uit 1988...
Marcel B.

Dikke wielen! :worship:
Rob

Dankjewel. Het zijn standaard R5 stalen velgjes, verbreed tot 8J breed. Met 175/50R13 Bridgestone Potenza's erom. ET waarde zal denk ik rond de 0 liggen.
Nog maar eentje om het af te leren :D

[img]http://img46.echo.cx/img46/2787/afbeelding01024jd.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer

Rob, zorg je goed voor mijn lieve kindje???

Mis m nu al (U)

[img]http://members.lycos.nl/csa51/GTE/100_3793.JPG[/img]

:beer:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferdy
Über-Spammer

verkocht ?
ARNO16V
Contacteer:

Zeer gave cabrio :worship:
Steven
Car: M536

Rob heeft nu gewoon 4 van die 5-hokken staan denk? :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Goed bezig Rob. (Y)

Riël, zonde zeg.....
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Riël
Über-Spammer

Chris schreef:Goed bezig Rob. (Y)

Riël, zonde zeg.....
Een gt komt wel weer. Hij stond maar en stond maar. Bovendien kan ik me voorlopig nog wel amuseren met de 19 :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rob

Ik zal het ff toelichten;

De eerste auto die ik ooit heb gekocht was een parlemoer witte phase 1 GTTurbo. Gekocht in Den Haag van Floris hier vd club. Ik heb hier niet zo lang in gereden en verkocht aan Riel, ook vd club.

In de tussentijd heb ik nog wat andere 5jes gekocht, waarop ik zaterdag mijn eerste auto-tje weer ben gaan ophalen. In een andere staat als waarin ik hem heb verkocht, maar ik heb hem weer terug! :D De prijs was er ook naar :wink:

Het restaureren van de blauwe GTT is bij deze dan ook gestopt. Op dit moment ligt de lege carosserie op de sloop. Het was gewoon teveel werk om hier alles nog goed van te maken. Vandaar ook dat de witte de voortgang van de blauwe wordt.
Ik heb wel veel werk in die blauwe gestopt, maar aan die witte is nu een maal minder werk en het is op geel kenteken. De blauwe was grijs. Dus scheelt het me BPM en kan ik het 1987-er kenteken behouden!

R.I.P. BX-67-FT
Bedank voor de vele fijne kilometers van Lelystad tot in Rimini. En van Maastricht tot Ulestraten. (L)

[img]http://img186.imageshack.us/img186/6592/bx67ft1oz.jpg[/img]
Florus

Die blauwe was idd wel een beetje aangevreten/croky :lol:

Succes met je nieuwe aanwinst (Y) ,wel grappig dat je hem al eerder in je bezit hebt gehad :)
Rob

Kleine update: Remmen R5 GTX

Nadat al een tijdje de handrem het minder en minder goed ging doen, heb ik toch maar eens besloten om te kijken wat het kon zijn. Mijn gedachte was dat een cilinderje lek was, want de remschoentjes waren pas een jaar oud...
Daarnaast had ik al eens de remolie moeten bijvullen. Ook niet iets dat je na 1000 km moet doen normaalgesproken.

Na inspectie trof ik dit aan:

[img]http://img81.imageshack.us/img81/699/remoud13vp.jpg[/img]

[img]http://img69.imageshack.us/img69/7466/remoud25pe.jpg[/img]

Dus toch een klein beetje lekkage aan het cilindertje.... Tja, olie smeert maar ik smeer m'n remmen liever niet...

Na alles los te hebben gemaakt:

[img]http://img69.imageshack.us/img69/1370/remtussen12vd.jpg[/img]

En na nieuwe schoentjes en remcilindertjes:

[img]http://img96.imageshack.us/img96/7765/remnieuw31ih.jpg[/img]

Uiteraard ook maar de andere kan gedaan:

[img]http://img96.imageshack.us/img96/7515/remnieuw26mc.jpg[/img]

Zo. hebben jullie fotogeile pubers weer wat om naar te kijken... en ik weer een goede handrem. :D
Nu de APK nog...

Dus wat hebben we nu geleerd spelende vrouw? Dat het loont om het zaakje te vernieuwen. En dat Renault het ons lekker makkelijk maakt met Bendix en Girling..
Plaats reactie