audio systeem inbouwen

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
tropicallime

Hallo iedereen,

Ik heb een Renault Megane II berline, en had graag mijn audiosysteem vervangen omdat degene geleverd door de garage niet echt voldoet aan mijn eisen..

Ik heb volgende radio op het oog: CDA-9847R van Alpine (cd-mp3-wma, 45Wx4 hoogvermogenversterker)

Mijn vraag is nu welk type boxen ik hier best bij koop? ik zou er willen 2 vanvoor en 2 vanachter, en eventueel tweeters vooraan?

Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet nemen... Ik wil ook niet al te veel in prijs weggeven... iets van 150 - 200 EUR of zo?
Stefan S.

Kun je omschrijven welke muziek je vaak draait en welke klankeigenschap je het meest bevalt?
tropicallime

Ik draai meestal r&b en hip-hop, maar ook wel dance en trance
Stefan S.

tropicallime schreef:Ik draai meestal r&b en hip-hop, maar ook wel dance en trance
Dan zoek je waarschijnlijk speakers waar veel laag uitkomt. Persoonlijk zou ik voor trance en R&B kiezen voor Audio-System of Ground Zero en dan in de volgorde zoals ik het opnoem.

Mvgr. Stefan
SQWilliams

zorg ervoor dat je voorin de auto voor de beste speakers kiest, daar moet namelijk je frontstaging vandaan komen.... je kunt dus beter wat geld sparen op je achterspeakers en dit dan investeren in betere front speakers.
De beste keuze is natuurlijk altijd een Compo set (losse kickbass en tweeter), ik kan je nu tal van merken gaan opnoemen die goed zijn maar het belangrijkste is dat je zelf bij je lokale audioboer gaat luisteren, neem een cdtje mee met voor jou bekende muziek en ordeel dan zelf over de speakers.

P.S de 9847 is een goede keus!! :wink:
tropicallime

wat past er dan bij die radio, kan iemand eens een voorstel doen van speaker vooraan de auto, waar hij/zij goede ervaring mee heeft?
SQWilliams

Bijv: de MTX THS serie (hele goede allround speaker!! speciaal voor de europese markt ontwikkeld)

-DLS Classic B5/B6 (heel makkelijk in te bouwen, elke speaker heeft zijn eigen filter, 4 stuks dus!)

-JBL Gto Compo set (goed materiaal gebruikt, alleen vindt ik persoonlijk de tweeter iets te schel klinken)

-Infinity reference (goede kickbass maar dit alleen in kombinatie met een versterker)

Al deze Compo sets kosten tussen de 100,- en 150,- euro.
Deze zullen zeker niet verkeerd op je radio klinken, maar mocht je in de toekomst meer vermogen willen is dat geen probleem omdat je deze speakers met een leuke versterker van rond de 125.- euro goed kunt aansturen!
Stefan S.

SQWilliams schreef:Bijv: de MTX THS serie (hele goede allround speaker!! speciaal voor de europese markt ontwikkeld)

-DLS Classic B5/B6 (heel makkelijk in te bouwen, elke speaker heeft zijn eigen filter, 4 stuks dus!)

-JBL Gto Compo set (goed materiaal gebruikt, alleen vindt ik persoonlijk de tweeter iets te schel klinken)

-Infinity reference (goede kickbass maar dit alleen in kombinatie met een versterker)

Al deze Compo sets kosten tussen de 100,- en 150,- euro.
Deze zullen zeker niet verkeerd op je radio klinken, maar mocht je in de toekomst meer vermogen willen is dat geen probleem omdat je deze speakers met een leuke versterker van rond de 125.- euro goed kunt aansturen!
JBL GTO, dat ga je niet menen :X . Klinken echt te slecht. Tweeter is veel te fel en je heb bijna tot geen midfrequentie met de speakers. Bass is er niet, tenzij je van muggescheetjes houdt :lol: Andere speaker zijn overigens wel gewoon netjes
TheoV
Contacteer:

van die selectie zou ik voor de DLS gaan... gaan dan wel niet om te zeggen knallend luid, maar blijven wel mooi zuiver
tropicallime

dls zie ik dan ook wel zitten, ik moet geen mega luide beat hebben maar mooi zuiver met een goed volume...
stavast

sorry dat ik oude koeien uit de sloot haal, maar anders moest ik weer een nieuw topic beginnen. maar goed

is de DLS Classic B5 of B6 geschikt voor in de voor portieren, of zal dit niet passen. of was het juist de bedoeling de B5 voor en de B6 achter?

ik neem aan dat dit setje ook gewoon werkt zonder versterker (ik luister voornamelijk jumpstyle, hardstyle)? maar stel dat ik later toch een versterker wil, werkt dit dan ook nog beter?
Emperor
Contacteer:

mischien een aandachts punt:

als je voorin de deuren de speakers vervangt van een megane 2 laat het af dakje zitten , snij hem gelieve niet af ivm. lekkage in de deur bakken, anders heb je een bakje waar je je vissen in kan laten zwemmen.

dus hou wel rekening mee dat de inbouw diepte minimaal is.

of maak een opvul ring zo dat de speaker wat naar voren komt.

succes met het vinden van een leuke opstelling. (Y)
Plaats reactie