auto wil niet afsluiten met afstandsbediening

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Egon

Ik heb een vraag:
Ik heb een centrale deurvergrendeling met afstandsbediening. En de auto is voorzien van alarm.
Sinds vandaag heb ik hier een probleem mee.
Als ik de auto af wil sluiten gaat de binnenverlichting weer aan en begint het alarm te piepen. Krijg het alarm ook niet permanent uitgeschakeld.
Heb het even opgelost door de deuren centraal te vergrendelen in de auto, en vervolgens uit te stappen en met de sleutel de deur op slot te draaien.
Was de enige oplossing als je midden in Amsterdam geparkeerd staat en je auto dus niet open achter kan laten.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Komt dit wel vaker voor?
Hoe is het op te lossen?
:(
youri

Batterij leeg?????
Egon

youri schreef:Batterij leeg?????
Bedankt voor je reactie!
De deur gaat wel op slot, dus lijkt mij dat de batterij van de afstandsbedienign nog oké is. Bij het afsluiten gaat vrijwel gelijk de binnenverlichting aan en na een paar seconde gaat het allarm piepen. Ik denk dat het gewoon een of andere storing is die niet zelf te verhelpen is.
ik ga morgen maar even langs de garage, dan mogen zij er even naar gaan kijken.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

komt vaker voor bij renootjes, heb er zelf met de saf en de megane al last van gehad, mijn pa met zijn saf vroeger ook trouwens, bij de reno garage hadden ze het over storingen in de ether en electronische problemen :D .......ha ha ha ha ha ha wat had je anders verwacht .....tis een reno :lol: :lol: :lol: :lol:
Egon

Hesselgouda schreef:komt vaker voor bij renootjes, heb er zelf met de saf en de megane al last van gehad, mijn pa met zijn saf vroeger ook trouwens, bij de reno garage hadden ze het over storingen in de ether en electronische problemen :D .......ha ha ha ha ha ha wat had je anders verwacht .....tis een reno :lol: :lol: :lol: :lol:
Heb een afspraak bij de garage gemaakt. Zei hadden het er door de telefoon over dat het zou kunnen zijn dat de sleutels met de auto opnieuw gesynchroniseerd moeten worden. Een andere oplossing zou zijn een nieuwe set sleutels, want het zou kunnen dat hij kapot is, ik ga zo eerst de andere (reserve) sleutel nog even proberen, maar ik heb er een hard hoofd in. Het lampje op de sleutel brand gewoon bij het indrukken dus is de batterij nog niet leeg.

Wat het uiteindelijk is geweest laat ik hier nog even weten, hebben anderen ook weer wat aan.
-jacco-
Über-Spammer

Egonlaguna schreef:Het lampje op de sleutel brand gewoon bij het indrukken dus is de batterij nog niet leeg.
Misschien is de batterij nog wel sterk genoeg om het lampje te laten branden, maar niet om het signaal correct door te sturen? :)
Egonlaguna schreef:Wat het uiteindelijk is geweest laat ik hier nog even weten, hebben anderen ook weer wat aan.
Das inderdaad wel handig (Y) :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
youri

misschien een gek idee
maar hebben jullie een telefoonmast of zoiets dicht in de buurt
die kunnen wel eens storen.
youri

of heb je sensoren in de motorruimte voor de motorkap of achterklep.
kan zijn dat zo'n sensor stuk is. of druksensoren in de auto zelf.
kan allemaal. Dus als ik jou was zou ik eerst ff rustig kijken, en als laatste redmiddel naar de dealer gaan, want die rekent 75 euries in het uur.
hoop geld hoor.
Egon

youri schreef:of heb je sensoren in de motorruimte voor de motorkap of achterklep.
kan zijn dat zo'n sensor stuk is. of druksensoren in de auto zelf.
kan allemaal. Dus als ik jou was zou ik eerst ff rustig kijken, en als laatste redmiddel naar de dealer gaan, want die rekent 75 euries in het uur.
hoop geld hoor.
Ik weet het het kost een hoop, maar ik heb er niet echt verstand van. (De man van de Renault route service trouwens ook niet, die heeft even gekeken en is vervolgens weer gegaan). het is niet prettig als je 's avonds je auto in Amsterdam wilt parkeren en eigenlijk niet goed bij je auto weg durft. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen.
Dealer geeft aan er ca. een half uur voor nodig te hebben om het te controlleren en zonodig de sleutels te synchroniseren.
Ik hoop er maar het beste van.
Ik neem dit verhaal in ieder geval mee. Bedankt.
youri

succes (Y)
Egon

Egonlaguna schreef:
youri schreef:Batterij leeg?????
Bedankt voor je reactie!
De deur gaat wel op slot, dus lijkt mij dat de batterij van de afstandsbedienign nog oké is. Bij het afsluiten gaat vrijwel gelijk de binnenverlichting aan en na een paar seconde gaat het allarm piepen. Ik denk dat het gewoon een of andere storing is die niet zelf te verhelpen is.
ik ga morgen maar even langs de garage, dan mogen zij er even naar gaan kijken.
Heb mijn andere sleutel uitgeprobeerd en daarna (toeval?) ging het weer goed. ook met de sleutel waarmee ik problemen heb gehad. Toch nog maar even langs de garage.
Kom ik net vandaan. ze hebben niets kunnen vinden. wel hebben ze voor de zekerheid alles gesynchroniseerd.
mogelijke problemen zouden volgens de garage kunnen liggen bij:
* Een slot van een van de deuren funtioneerd niet goed.
* De decoder is op tilt geslagen.

De sleutel is in ieder geval goedwisten ze me te vertellen.
Verder vertelde ze me dat ze niets kunnen doormeten omdat het nu allemaal naar behoren functioneerd.
Gelijk even gekeken wat het zou kosten als het toch terug komt en er moet een en ander vervangen worden:

Decoder 250 euro
Slot 149 euro
Magneet 65 euro
+ arbeidsloon

Hier wordt ik niet echt blij van. Hopen dat het niet meer terug komt.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hoe oud is de auto?

bij de hele jonge uitvoeringen moet je kunnen uitlezen dat er een storing in de sloten is ontstaan

is dit niet het geval dan moet je denken aan invloed van buitenaf zoals zendmasten en dergelijken

of je afstandsbediening die op punt van begeven staat
komt ook wel vaker voor
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hoe oud is de auto?

bij de hele jonge uitvoeringen moet je kunnen uitlezen dat er een storing in de sloten is ontstaan

is dit niet het geval dan moet je denken aan invloed van buitenaf zoals zendmasten en dergelijken

of je afstandsbediening die op punt van begeven staat
komt ook wel vaker voor
geef ff antwoord voor egon, het is een Laguna1 van het laatste type, volgens mij een jaar of 4 oud!
youri

Gelukkig, kun je je wagen gerust achterlaten in de grote stad. :wink: (Y)
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: :wink:
Plaats reactie