Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Waar moet ik allemaal op letten bij de aankoop van een Renault 5 Alpine Turbo? Hij is uit 1984 en is gerestaureerd. En wat is zo'n auto nog ongeveer waard. Van buiten ziet hij er echt strak uit, op een klein krasje na. Het interieur ziet er ook nog goed uit. Voor zover ik kon zien was alles nog orgineel, velgen, interieur enzo.
Menno

gaaf, zo'n 5, rijdt echt erg leuk.
Grootste probleem is roest, vooral de dorpels, achterschermen en balken. Verder moet je op de conditie van de turbo letten. Versleten turbo's roken doorgaans bij gas-los, of wanneer ie met warme motor erg lang stationair staat te draaien. Als je in 5 rijdt, moet ie vanaf zo'n 3000 toeren maximum druk leveren (oranje gebied op de meter). Verder is 't blokje zelf redelijk bulletproof. Vaak wil de distributieketting een "trommelend" geluid maken, maar dat kan niet zo kwaad.

De prijs van zo'n 5AT hangt erg af van de staat van de wagen, of er APK op zit(elk jaar wel een of meerdere lagers/kogels) en wat de gek er voor geeft.

ps. wat voor kleur heeft ie?
rev it like a rental
Anonymous

De kleur is blauw en het interieur is beige van kleur.
Dus eigenlijk de normale dingen waar je bij de aankoop van elke Renault 5GTT ook op let, voor de rest geen bijzondere aandachtspunten?
Arjen

Roest, roest en nog een roest. Kijk ook bij de deurschanieren naar roest. Koppakking, uitlaat (ook roestgevoelig). Roest rond de ruit in de achterklep. Speling op de stangen van de versnellingspook richting bak. (eenvoudig te verhelpen). Aanlopende achterremmen. Die klauwen zitten meer vast dan los. Die van mij staat inmiddels hoog en wat minder droog. Dwz: bovenaan de stapel op de sloop.
Plaats reactie