problemen met carkit....

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
rtc_nederland

Hey allemaal.

sinds ik een parrot carkit heb geinstalleerd heb ik een paar probleempjes. Als ik gebeld wordt of zelf wil bellen valt de km-teller uit en valt terug tot 0. Verder valt de stuurbekrachtiging uit...en daar schrok ik toch wel van..

Zijn er mensen met hetzelfde probleem?? ik heb de centrale al ergens anders geplaatst maar zonder effect....helaas..

auto: clio 2 ph2

groet mark
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Je hebt de MUTEaansluiting van de carkit neem ik aan wel op de goede MUTEdraad van de radio aangesloten ? verder vind ik dit een zeer vreemde storing.. :worship:
rtc_nederland

jep, alles is goed aangesloten, kan ook bijna niet misgaan door de kant-en-klare aansluitingen.

Zou het misschien kunnen zijn dat de km-teller electronische wordt afgelezen, en dat deze door de carkit storing oplevert??
Heeft er iemand een parrot carkit in een clio ??
Fleetwood

Niet in een clio , wel in een megane van 2001,
en zonder problemen...

je kunt bij de mute kiezen uit 3 draden he,
om deze aan te sluiten...
maar lijkt me niet aan de mute te liggen...

vreemde,hele vreemde storing... :wink:
ik word er zoo moei van.
viper

ik heb al wel gemerkt dat de 2 stroomdraden van die parrot gewisselt zijn (plus na contact en permanente plus)

maar voor de rest heb ik nog niets gemerkt met zo een kit, (heb er ondertussen ook al een paar gezet in een scenic2 maar niets abnormaal ondervonden.

waar heb jij je kabels nu steken ?
rtc_nederland

dat van die stroomdraden heb ik ook al gemerkt. de kabels heb ik met zeer veel moeite achter de radio kunnen krijgen. de blauwe centrale zit boven het rustplaatje in de buurt van de zekeringkast..

die 3 mute draden heb ik laten zitten zoals ze waren. De radio gaat dan in ATT en blijft daarinstaan totdat het gesprek over is. het enigste nadeel is dat de versterker niet gemute wordt en dat de bass vrolijk door blijft bonken..

ik zal eens kijken of ik de centrale kan verplaatsen misschien dat dat helpt..

@viper & fleetwood& ronald.. thnx voor de info..
viper

rtc_nederland schreef:dat van die stroomdraden heb ik ook al gemerkt. de kabels heb ik met zeer veel moeite achter de radio kunnen krijgen. de blauwe centrale zit boven het rustplaatje in de buurt van de zekeringkast..

die 3 mute draden heb ik laten zitten zoals ze waren. De radio gaat dan in ATT en blijft daarinstaan totdat het gesprek over is. het enigste nadeel is dat de versterker niet gemute wordt en dat de bass vrolijk door blijft bonken..

ik zal eens kijken of ik de centrale kan verplaatsen misschien dat dat helpt..

@viper & fleetwood& ronald.. thnx voor de info..

oei, ik zette de centrale altijd ergens aan de middenconsole.

kdenk toch da het ni al te gezond in om die in de omgeving van de rekeneenheid te zette.

(als we kunne helpen dan doen we da he :wink: )
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hmm heb je op de radio ook de illuminatie aangesloten?
en kijk eens goed dat het km signaal in je iso stekker van de radio niet geblokt wordt door je carkit
wat mij lijkt is dat je km signaal ,wat in je iso stekker zit voor gebruik van navigatie aangestuurd wordt, door de mute draad van de carkit of dat de parrot in verbinding wordt gesteld met die draad ....
km signaal zit in de onderste rij naar de mute draad namelijk (uit mijn hoofd)
viper

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hmm heb je op de radio ook de illuminatie aangesloten?
en kijk eens goed dat het km signaal in je iso stekker van de radio niet geblokt wordt door je carkit
wat mij lijkt is dat je km signaal ,wat in je iso stekker zit voor gebruik van navigatie aangestuurd wordt, door de mute draad van de carkit of dat de parrot in verbinding wordt gesteld met die draad ....
km signaal zit in de onderste rij naar de mute draad namelijk (uit mijn hoofd)
km signaal kan niet geblokt worden want die gaat vanaan de rekeneenheid naar de radio en instrumentenpaneel apart (dus 2 verschillende kabels)

maar die kan misschien wel een kortsluiting geven (daar had ik nog ni direct aan gedacht :lol: )
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dus ff draadje doorknippen !
viper

enkel knippe als je echt zeker bent he 8)
rtc_nederland

heb beide oplossingen geprobeerd en eindelijk met resultaat.
De centrale heb ik onder het middenconsole tegen het schutbord kunnen plaatsen, met wat moeite. Dit had nog geen resultaat maar was wel netter afgewerkt. Toen ik het magische draadje doorknipte was het eindelijk voorbij met het probleem.

@ viper en Sven, super bedankt.
't wordt toch maar eens tijd dat ik een meeting meemaak. Kan veel leren van jullie...auto is al gewassen iig, nu nog raamfolie plaatsen dan issie een beetje showwaardig.
gr mark
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

graag gedaan man
viper

voila se, weer een probleemke opgelost :wink:
Plaats reactie