Open luchtfilter
hoi
ik heb een laguna v6 en wil dar een open luchtvilter zetten maar dan zo standaart luchtvilter maar heb daar twee slangen zitten op mijn luchtvilter de ene gaat naar de cilinderkop en de andere naar het motor blok ik kan ze niet door verbinden want dan doet die het niet meer wat kan ik het beste er mee doen dacht zelf aan twee kleine open luchtvilters heeft iemand dat al een keer gedaan ik hoor het wel m.v.g bennie
ik heb een laguna v6 en wil dar een open luchtvilter zetten maar dan zo standaart luchtvilter maar heb daar twee slangen zitten op mijn luchtvilter de ene gaat naar de cilinderkop en de andere naar het motor blok ik kan ze niet door verbinden want dan doet die het niet meer wat kan ik het beste er mee doen dacht zelf aan twee kleine open luchtvilters heeft iemand dat al een keer gedaan ik hoor het wel m.v.g bennie
-
Sorry, ik kan hier werkelijk geen touw aan vastknopen 
Hier en daar een leestekentje doet wonderen

Hier en daar een leestekentje doet wonderen

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en vilter veranderen in filter.. 

*Vertaalpoging*manta-boy schreef:hoi
Hoi
Ik bezit een Laguna V6.
Graag wil ik hier een open luchtfilter op monteren.
Op mijn standaard luchtfilter zitten 2 slangen bevestigd, waarvan 1 naar de cilinderkop gaat en de andere naar het motorblok.
Doorverbinden is niet mogelijk, want dan werkt het niet meer...
Wat kan ik er het beste mee doen?
Ik dacht zelf aan 2 open luchtfilters monteren...
Heeft iemand dit al eerder gedaan?
Ik hoor het wel.
Met vriendelijke groet, Bennie
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Contacteer:
Ok even een serieus antwoord dan 
Kijk, bijvoorbeeld bij 1 van onze clubsponsors, op de website..daar hebben ze pasklare sets, ook voor jouw motor, van K&N..daar zit een handleiding bij en daar staat precies in hoe je het aan moet sluiten!
Bijvoorbeeld: http://www.rbcartuning.nl

Kijk, bijvoorbeeld bij 1 van onze clubsponsors, op de website..daar hebben ze pasklare sets, ook voor jouw motor, van K&N..daar zit een handleiding bij en daar staat precies in hoe je het aan moet sluiten!
Bijvoorbeeld: http://www.rbcartuning.nl
-
Plaats eens een fotootje van wat je aantreft onder de motorkap dan...dat helpt wellicht met uitleggen wat je bedoelt.
Laguna 2 liter:
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 013LAG.jpg[/img]
LINKJE
Misschien heb je er wat aan?
[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 013LAG.jpg[/img]
LINKJE
Misschien heb je er wat aan?

-
Als je nou niks hebt aan de foto van Jacco moet je 'm ff naar _ mailen. Dan gooi ik 'm wel online.
Laatst gewijzigd door frank_williams op di 12 nov 2019 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
Duh

Daarom zet ik er ook bij dat het plaatje van een 2 liter is

En op dat plaatje kun je zien hoe een en ander aangesloten is

-
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/mail.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
politiek correct JaccoJacco Osté schreef:*Vertaalpoging*manta-boy schreef:hoi
Hoi
Ik bezit een Laguna V6.
Graag wil ik hier een open luchtfilter op monteren.
Op mijn standaard luchtfilter zitten 2 slangen bevestigd, waarvan 1 naar de cilinderkop gaat en de andere naar het motorblok.
Doorverbinden is niet mogelijk, want dan werkt het niet meer...
Wat kan ik er het beste mee doen?
Ik dacht zelf aan 2 open luchtfilters monteren...
Heeft iemand dit al eerder gedaan?
Ik hoor het wel.
Met vriendelijke groet, Bennie

-
- Contacteer:
Maar je hebt dus al een luchtfilter gekocht wat je er nu niet op krijgt? of?
-
- Contacteer:
ik heb geen idee...das t nadeel met die universele dingen volgens mij..
als je zo'n K&N set koopt heb je alles wat nodig is, en een handleiding hoe het moet..
maar misschien informeren bij de zaak waar je t filter gekocht hebt?
als je zo'n K&N set koopt heb je alles wat nodig is, en een handleiding hoe het moet..
maar misschien informeren bij de zaak waar je t filter gekocht hebt?
-
- Contacteer:
nou ok het is eigenlijk vrij makkelijkFrank M schreef:[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/mail.jpg[/img]
de slangen moet je verlengen tot dat ie in die dikke slang achter je filter uit komt !
of je zet er van die kleine breather filtertjes op want het is van beide klepdeksels de ontluchting
Ik ben met precies hetzelfde bezig( zo'n luchtfilter aanbrengen op een v6)
Ik heb een stukkie buis bij het filter gekocht. Aan deze buis bevestig ik deze slangen. Zodat het weer een gesloten systeem is. heel simpel.
SUCCES

Ik heb een stukkie buis bij het filter gekocht. Aan deze buis bevestig ik deze slangen. Zodat het weer een gesloten systeem is. heel simpel.
SUCCES

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
als je het filter op de juiste plek monteert wordt er écht geen warme lucht aangezogen hoor.....youri schreef:Je moet wel zo'n buisje monteren anders kun je het luchtfilter niet in de orginele filterbak monteren. Dit is nodig omdat het filter anders warme lucht aanzuigt.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)