Aansluiten Mistlichten

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
pcman
Car: Clio IV Estate

ik heb van de week een set mistlichten gekocht en ben er vandaag mee bezig geweest om deze aan te sluiten. :)
de gaten heb ik al in de bumper, maar er liggen geen kabels van de lichten naar het dashboard. :@

wie kan mij helpen?
robbert 16v
Contacteer:

pcman schreef:ik heb van de week een set mistlichten gekocht en ben er vandaag mee bezig geweest om deze aan te sluiten. :)
de gaten heb ik al in de bumper, maar er liggen geen kabels van de lichten naar het dashboard. :@

wie kan mij helpen?
Je doet de min draad van alle twee je mistlampen op de carossorie van de auto en je brengt de twee overgebleven draden voor de plus naar de accu-bak of helemaal naar binnen. dan trek je een constante plus (met zekering!!!) vanaf je accu naar een relais. Die kan je gewoon kopen bij een auto materialen zaak.
Nu staan daar 4 nummers op.
Let op!
88-constante stroom vanaf je accu daarop aansluiten.
88a- de twee draden vanaf je mislampen aansluiten
86-een stroom bron uit je zekeringen kast (dit alleen om aan te sturen)
85- het draad dat daar vanaf komt eerst door een schakelaar en dan op een massa in de auto.
En voila ze doen het!!
Als je hulp nodig heb roept u maar!
Groetjes robbert
pcman

robbert 16v
Contacteer:

ja zo moet je het doen! succes!! (Y)
pcman

kabels liggen erin. :)

moet alleen morgen een relais regelen.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

pcman schreef:kabels liggen erin. :)

moet alleen morgen een relais regelen.
wat voor relais meot je hebben?

Heb er hier nog wel wat liggen denk ik ;) Pm me maar :wink:
pcman

kheb ze erin zitte :)

[img]http://www.the-pcman.nl/RTC/HPIM0621.JPG[/img]
MaXXXwell
Contacteer:

Ik heb bij mijn auto ook mistlampen aangesloten, maar ik heb daarvoor niet een relais gebruikt. Wel een zekering natuurlijk :lol:

Wat is dan het verschil tussen het gebruiken van een relais en het leggen van een constante stroomkring waarbij je de massa onderbreekt bij de schakelaar op het dashboard???? :)
TheoV
Contacteer:

MaXXXwell schreef:Ik heb bij mijn auto ook mistlampen aangesloten, maar ik heb daarvoor niet een relais gebruikt. Wel een zekering natuurlijk :lol:

Wat is dan het verschil tussen het gebruiken van een relais en het leggen van een constante stroomkring waarbij je de massa onderbreekt bij de schakelaar op het dashboard???? :)
gaat even goed, maar dan heb je meer stroom door je dash lopen, en dat is niet altijd even leuk kwa veiligheid...
MaXXXwell
Contacteer:

Door m'n dash meer stroom? Je bedoelt dichtbij die Sony radio van me die altijd zo gloeiend heet wordt ??? :lol:

Thnx voor de uitleg iig (Y) Tut, tuttemetotem :) Betuttel me niet zo, tut, tuut tuut. :p OKé oké ik stop al (F) :beer:
TheoV
Contacteer:

MaXXXwell schreef:Door m'n dash meer stroom? Je bedoelt dichtbij die Sony radio van me die altijd zo gloeiend heet wordt ??? :lol:

Thnx voor de uitleg iig (Y) Tut, tuttemetotem :) Betuttel me niet zo, tut, tuut tuut. :p OKé oké ik stop al (F) :beer:
k krijg die tutterij dikwijls hoor.....

mara ik bedoelde eerder door je schakelaar... en door de scheidingswand, en alle andere plaatsen waar je kabel passeert. met een relais wordt de stroom door de stuurkring zwaar beperkt tot enkele milli amperes, tegenover de ettelijke amperes die er door je mistlichten vloeien.
MaXXXwell
Contacteer:

hmm niet zo'n heel gek idee dus eigenlijk om er toch een relais tussen te zetten... :)

maar ja, dan moet de auto weer uit elkaar en op z'n kop gelegd worden :D pff wat ben ik lui eigenlijk :lol:
ik laat het toch maar zitte denk ik. dan ga ik een relais aanleggen om de stroom te beperken op een kabel die door dezelfde ruimte ligt als mijn versterkerkabel. daar staat volgens mij niet maar een paar milli-ampere op :wink:

wat voor auto rijdt jij eigenlijk? (vw, bmw? :lol: ) ben altijd benieuwd naar eenieders auto... PM me eens wat foto's :foto:
TheoV
Contacteer:

hoeft niet per se veel werk te zijn. koppel de kabel van je mistlichten los, laat die naar het relais gaan, en ga dan van de + naar het relais, naar je mistlampen.

duurt alles bijeen een 15-tal minuutjes, en je hoeft er niets echt voor overhoop te leggen. t moeilijkste werk is al gedaan :)

oh, en twingo :P
Plaats reactie